back to top
2025. október 25. 16:27
KezdőlapMotoGPMir az újabb esése után: Az ilyen bukások beleférnek

Mir az újabb esése után: Az ilyen bukások beleférnek

Joan Mir magára vállalta a felelősséget a Maláj Nagydíj sprintjén történt bukásáért, de hangsúlyozta, nem követett el nagy hibát. A spanyol pilóta szerint az ehhez hasonló esések beleférnek, és az ilyen futamok hasznosak a mérnökök számára.

Joan Mir számára kifejezetten jól indult a Maláj Nagydíj hétvégéje, hiszen a pénteki edzésen simán, negyedikként jutott be a Q2-be. Az időmérőn aztán már kicsit hátrébb a hetedik pozícióban végzett, de így is reménykedhetett benne, hogy a sprinten pontot szerez. Azok után pedig pláne, hogy a 2. kör elején már a negyedik helyen haladt.

Most a jó irányba lengett ki az inga: Bagnaiáé a pole, a Ducatié az első sor a sepangi időmérőn

Sőt, úgy tűnt, hogy a sprintdobogóra is lehet esélye, hiszen sikerült megközelítenie a gumijait elhasználó Pedro Acostát. Bár végül nem a gyári KTM pilótája, hanem Fermín Aldeguer ért célba harmadikként, őt utólag szabálytalan guminyomás miatt megbüntették, vagyis Mir akár harmadik is lehetett volna. Ezt azonban már soha nem tudjuk meg, ugyanis a 6. körben elesett a 9-es kanyarban, és bár visszaült a motorra, de csak azért, hogy behajtson a bokszba.

Bagnaia simán nyert, büntetés miatt változhat a sprintdobogó Sepangban

„Kár volt a mostaniért, mert nagyon jó volt a tempó – nyilatkozta. – Az időmérőn többet vártam a motortól, de láttuk, hogy van benne potenciál. Javulnunk kell alacsony tapadási körülmények között. A futamon jól éreztem magam, de mivel nem volt elég tapadásunk, agresszívabban kellett fékeznem és határozottabban kellett bemennem a kanyarba. A hiba teljes mértékben az enyém volt. Az adatok azt mutatják, hogy egy kicsit korábban adtam gázt, de csak egy pillanattal korábban. Azonban nem estem túlzásba, és a bukás előtt nem követtem el hibát.”

Mir rengeteget bukik ebben az idényben, és bár a nyári szünet előtt általában önhibáján kívül esett ki, mostanában visszatért az év eleji helyzetbe, és ő maga dobálja a motorokat. Olyannyira, hogy a Magyar Nagydíjtól kezdve hatból négy főversenyen került a földre. Persze ez „csak” sprint volt, ráadásul az érintett szerint ez még belefér.

„A mérnökök ezeken a futamokon láthatják a potenciált, de a hiányosságokat is – fogalmazott. – Az, ahogyan én teljesítettem a kanyarbejáratokat, nagyobb kockázattal jár. Az ilyen típusú balesetek azért történnek, mert nincs meg a hátsó tapadás. Acosta mögött voltam, és láttam, hogy az utolsó öt körben dől el a verseny. Az ilyen bukások, amikor lehet nyomni, beleférnek.”

Mir vasárnap ismét a hetedik helyről indulva próbálhat meg elsődlegesen célba érni, és ha ez sikerül, akkor minél több pontot szerezni. A pontversenyben inkább hátrafelé kell tekintgetnie, hiszen Ai Ogura 4, Jack Miller 11 ponttal marad el tőle (kettőjük között még Maverick Viñales is ott van, de ő most nem indul), ám szerencséjére ők nem szerepeltek ennyire jól az időmérőn).