A V4-es Yamaha a Maláj Nagydíj sprintjén és főfutamán is közelebb volt a győzteshez, mint Misanóban, de Augusto Fernández nem tűnt elégedettnek. A márka tesztpilótája szerint a rendelkezésre álló alkatrészekkel mindent kipróbáltak.
A sepangi hétvége az átlagosnál fontosabb volt a Yamaha számára. Persze nem az állandó versenyzők miatt, hanem azért, mert a misanói forduló után ismét éles körülmények között vitték pályára a V4-es motorblokkal felszerelt gépet. A nyeregben ezúttal is a márka egyik tesztpilótája, Augusto Fernández ült, aki így össze tudta hasonlítani a mostani helyzetet a szeptemberivel.
Az akkori alkalommal ellentétben a spanyol motoros nem szerzett pontot, de ennek nincs jelentősége, hiszen a San Marinó-i Nagydíjon sokan kiestek. Az már relevánsabb adat, hogy amíg Olaszországban a sprinten 27,893, a főfutamon pedig 61,504 másodperccel maradt el a győztestől, addig Malajziában 25,412, illetve 47,060 szekundum volt a különbség. Azonban ez nem feltétlenül ad okot elégedettségre.
„Nehéz hétvégénk volt – nyilatkozta Fernández. – Rosszabbul kezdtük a hétvégét, mint ahogyan Misanóban befejeztük, ezért úgy éreztük, hogy újra meg kell találnunk az alapot. Az a pozitívum, hogy az elvégzett munkának köszönhetően most ugyanott tartunk, ahol Misanóban zártunk. Szóval ugyanazon a ponton küszködöm, és miután kielemeztük a hétvége során gyűjtött adatokat, ugyanolyan problémáink voltak, mint Misanóban. Mondhatni, ez az egyetlen pozitívum, mert legalább egyértelmű irányt tudunk követni a következő tesztre és a valenciai futamra vonatkozóan.”
Bagnaia drámai módon esett ki a hajrában, Álex Márquez az elején elrendezte a győzelmet Sepangban
Fernández a sornégyes motorral versenyző márkatársaktól is elmaradt: a sprinten 7,693, míg a főfutamon 21,859 másodperc volt a hátránya a leglassabb talpon maradó állandó pilótához képest. Ráadásul a végsebesség terén is volt hátránya, hiszen amíg ő 329,2 km/h-val ment, addig a többiek a 333,3 és a 336,4 km/h közötti tartományban voltak. Nem beszélve a teljes mezőnyt tekintve a leggyorsabb Pedro Acostáról, aki 341,7 km/h-val repesztett. Persze hozzá kell tenni, hogy a Yamaha V4-es blokkja még nem pörgött maximális teljesítményen.
„Alkatrészek kellenek, valami másra van szükségünk – folytatta Fernández. – A rendelkezésre álló elemekkel ugyanis mindent megtettünk, amit lehetett, [a beállítások] terén. Szóval legalább van egy irány, amit követhetünk, most viszont arra van szükségünk, hogy a mérnökök újdonságokon dolgozzanak, és kövessék ezt az irányt.”
Ahogyan arra a 28 esztendős pilóta is utalt, legközelebb a szezonzáró Valenciai Nagydíj hétvégéjén fog versenyezni ezzel a motorral, majd természetesen a két nappal későbbi teszten is pályára viszi, akkor már az állandó versenyzőkkel együtt. A Yamaha számára alighanem leginkább Fabio Quartararo megtartásának szempontjából kulcsfontosságú, hogy a következő év elején miként fog muzsikálni a V4-es gép.
Quartararo odaszúrt az őt agresszívan megelőző Morbidellinek: Tipikus Franco-féle manőver volt

