back to top
2025. október 28. 21:13
KezdőlapMotoGPFontos változás jöhet a KTM tulajdonlásában, aminek a versenyrészleg is megihatja a...

Fontos változás jöhet a KTM tulajdonlásában, aminek a versenyrészleg is megihatja a levét

A jelenlegi társtulajdonos Bajaj Auto többségi részesedést szerezhet a KTM-et birtokló Pierer Mobility AG-n belül. A felvásárlásra azonban még az Európai Bizottságnak is rá kell bólintania. Az indiai cég vezérigazgatója, Rajiv Bajaj pedig arról beszélt, hogy több területen, köztük a versenyrészlegen is csökkenthetik az általános költségeket.

A KTM pénzügyi helyzete már régóta egy fontos téma a gyorsaságimotoros-világbajnokság paddockjában. Legutóbb arról számolhattunk be, hogy ismét elindult a motorok gyártása az összeszerelő sorokon. Ugyan az osztrák márkát jelenleg birtokló Pierer Mobility AG bevétel-visszaesésről számolt be, mégsem tragikus a helyzet. Emellett az a pletyka is felreppent, hogy a Red Bull kitáncolhat ebből a kapcsolatból, és a Hondához nyargalhat át, ezt azonban később cáfolták.

Hiába a cégcsoport bevételének jelentős visszaesése, ismét jó hírek érkeztek a KTM háza tájáról

Azonban a KTM háza táján az elkövetkezendő hetek is kulcsfontosságúnak bizonyulhatnak. A társtulajdonos indiai Bajaj Auto egy nagyobb szeletet akar kihasítani a tortából, ugyanis hetvenhat százalékos részesedésre ácsingóznak a Pierer Mobility AG-n belül. Ez a folyamat pedig akár novemberben bekövetkezhet. Annyi azonban biztos, hogy erre még az Európai Bizottságnak is rá kell bólintania. Itt azonban messze nem állnának meg, a további elképzelésekről Rajiv Bajaj beszélt hazájában.

„Egy olyan lehetőséget látunk, hogy ötven százalékkal csökkentsük az általános költségeket – nyilatkozta a Bajaj vezérigazgatója a CNBC TV18 indiai televíziónak. – Ebbe a kutatás-fejlesztés, a marketing (a versenydivíziót is beleértve), a működtetés és az adminisztratív feladatok is beletartoznak. Az előző menedzsment már 4 000 főre csökkentette a létszámot, ezt mi még mindig túl magasnak véljük. Közülük csupán 1 000-en kékgallérosak [fizikai munkát végzők – a szerk.], míg 3 000-en fehérgallérosak [szellemi munkát végzők – a szerk.] Ez pedig meglepő, ugyanis az előbbiek építik a motort.”

Az első gépfecske: a KTM beindította a 2027-re készülő motorblokkját (videó)

Bajaj szerint a KTM pénzügyi hanyatlása mögött a kapzsiság húzódhat meg, ugyanis az elmúlt egy évben ő is hasonlókat tapasztalt. Szerinte elsősorban működésbeli, stratégiai és kormányzati kapzsiságot lehet megkülönböztetni. Az első két tényezőnek köszönhetően pedig egycsapásra vált fizetésképtelenné a mattighofeni gyártó.

„Persze, lehet azt mondani, hogy a Bajaj része volt ennek, és azt mondanám, hogy igen, mi is bementünk a zsákutcába, de kisebbségi partnerként nem tudtuk ezt megállítani – fogalmazott. – Hogy ellenálljunk ennek, a legjobbunkat tudom megosztani, és ez az, ami a kapzsiság harmadik csoportjához vezet. Ezt kormányzatinak nevezem.”

„Ledöbbentünk, amikor megtudtuk az elmúlt tizenkét hónap eseményeit. Ezen időszak óta veszünk részt ebben a folyamatban – árulta el Bajaj. – Tisztázni kell, hogy még nem mi vagyunk a [tényleges] irányítók. Még nem kaptuk meg a felvásárlási engedélyeket. De megfigyelőként ez egy olyasvalami, amit meg kell értenünk.”

Marad vagy kiszáll a KTM a MotoGP-ből? Az új vezér szerint hosszútávon a Liberty lehet a mérleg nyelve