Lucio Cecchinello, az LCR csapatfőnöke úgy véli, Johann Zarco visszaesése mögött a bukásai, illetve azok az új alkatrészek állnak, amelyeket neki kell tesztelnie. Cecchinello arról is beszélt, milyen elemeket kell kipróbálniuk a Hondának, miért kell Zarcónak ezzel foglalkoznia, illetve hogy milyen nagy jelentősége van a beállításoknak a MotoGP-ben.
Kimondottan jól, a Honda-köteléket tekintve pedig egyenesen nagyszerűen indult az idei szezon Johann Zarcónak. A japán gyártó pilótái közül szinte folyamatosan kimagaslott, majd a Le Mans-i főfutamgyőzelme, illetve a silverstone-i második helye alkalmával a teljes mezőnynek is az (egyik) legjobbja volt. Ám a Brit Nagydíj óta elmaradtak az eredmények, a két sprinten is elért hetedik hely volt a legjobbja, ráadásul jó néhány alkalommal bukott, és nem is ért célba. Zarco visszaesésének okát Lucio Cecchinello, az LCR csapatfőnöke leginkább abban látja, hogy a francia pilóta új alkatrészeket tesztelt a Honda számára.
Hiába kapta meg Zarco is a Honda legújabb alkatrészeit, még nem használja azokat
„Nehéz megmagyarázni – mondta a visszaesésről Cecchinello a GPOne.com-nak. – Csak a saját nézőpontomat tudom elmondani. Johann alapvetően olyan versenyző, aki karrierje során ritkán bukott. Sajnos idén, a silverstone-i forduló után, ez megváltozott, és sokszor esett el. Ennek az az oka, hogy még mindig a fejlesztési fázisban vagyunk, és talán mi, mint csapat, néha rossz döntéseket hoztunk a beállításokkal kapcsolatban, rossz irányba indultunk el. Johann pedig elkezdett sokat bukni, és ezek a balesetek megtörték az önbizalmát.”
„A mi csapatunk a Honda MotoGP-fejlesztési programjának része, ami azt jelenti, hogy időnként új alkatrészeket kell tesztelnünk a versenyhétvégék során. Ebben a folyamatban pedig néha elveszítjük a fókuszt. De ez a fejlesztési munka a feladatunk része. Ha megnézed a MotoGP jelenlegi helyzetét, láthatod, hogy még a legkisebb beállítási hibáknak is súlyos következményei lehetnek. Például Raúl Fernández meg tud nyerni egy futamot, majd a következő hétvégén alig szerez pontot. Vagy Fermín Aldeguer: egyik héten győz, a másikon a nyolcadik helyért küzd. És ugyanez igaz Fabio Di Giannantonióra, Marco Bezzecchire vagy Pecco Bagnaiára is, náluk is nagyon eltérő teljesítményeket látunk.”
Cecchinello elmondta, elektronikai fejlesztéseket és vázkomponenseket is teszteltek mostanában a Hondának. Viszont felhívta arra a figyelmet, a rövid versenyhétvégék miatt ezeket nehéz gyorsan értékelni. Ezután felmerült, hogy Joan Mir az elmúlt négy forduló során kétszer is dobogóra állhatott, tehát más Honda-pilóták pont mostanában tudnak egyre versenyképesebbek lenni. Ráadásul a Honda három tesztpilótával is rendelkezik, akiknek a koncessziós engedmények miatt sok lehetőségük van az újdonságok kipróbálására. Mindezt összesítve joggal merülhet fel a kérdés, miért Zarcónak kell tesztelnie az alkatrészeket.
Mir az újabb dobogó után: Sosem kételkedtem abban, hogy a Honda vissza fog térni
„Minden alkatrészt, amelyet a nagydíjakon kipróbálunk, a tesztpilóták már előtte teszteltek – magyarázta Cecchinello. – De ma a MotoGP-ben olyan magas a színvonal, hogy még a legkisebb beállításbeli különbségek is azonnal meglátszanak a köridőkben. Így előfordulhat, hogy [a tesztpilóta] Stefan Bradl pozitívan értékel egy új elemet, míg [a fejlesztőpilóta] Takaaki Nakagami nem. Ezért kérte a Honda, hogy Johann is próbálja ki ezeket a versenyhétvégéken, mert a mérnökök az ő visszajelzéseire is kíváncsiak voltak. Ráadásul előfordul, hogy egy alkatrész egy adott pályán pozitív hatást vált ki, máshol viszont nem. De ha gyakran váltogatod a különböző elemeket, nem könnyű mindent nyomon követni.”
„Nagyra értékeljük Luca Marini és Joan Mir eredményeit, akiknél egyértelmű fejlődési tendencia látszik, de amikor Johann hasonló beállításokat próbál ki, mint a gyári csapat, az neki nem mindig fekszik. Ilyenkor elveszítheti az első kerékbe vetett bizalmát, és eleshet. Luca és Joan nagyon magas versenyzők, közel húsz centivel magasabbak Johannál, és így jobban tudják a testükkel befolyásolni a motor viselkedését a kanyarokban. Amikor kibújnak a szélvédő mögül, nagyobb aerodinamikai hatást fejtenek ki, mint Johann. Johannnak mindenképpen egy olyan motorra van szüksége, amit könnyebb kezelni a kanyarokban, ezt már ő maga is jelezte. Az adataink szerint nem veszítünk időt a kanyarok kijáratánál, sem végsebességnél, de enyhén hátrányban vagyunk a kanyarok bejáratánál és közepén.”

