Lucio Cecchinello mindenkit megnyugtatott, és kijelentette, a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dorna és a szatellitcsapatok mindenben megállapodtak egymással. Az istállók szakszervezetének elnökeként is tevékenykedő LCR-csapatfőnök elárulta, ő maga jó ötletnek tartaná, ha a Forma–1-hez hasonlóan minden alakulat konstruktőrként is működne, de a belátható jövőben lehetetlennek tartja ennek megvalósulását.
Ahogyan anno arról mi is beszámoltunk, májusban változott az IRTA-t, vagyis a csapatok szakszervezetét vezető elnök személye. Hervé Poncharal – aki az idény végén a Tech3 éléről is távozik – ugyanis lemondott a posztról, helyét pedig kollégája, az LCR alapítója, tulajdonosa és egyben csapatfőnöke, Lucio Cecchinello vette át.
Ennek következményeként ő képviseli a királykategória hat jelenlegi szatellitcsapatát, vagyis a fent említettek mellett a Gresinit, a VR46-ot, a Trackhouse-t és a Pramacot a kereskedelmi jogokat birtokló Dornával való tárgyalás során. Korábban arról volt szó, hogy nyáron aláírják az új szerződést, ám ez nem történt meg. Az olasz expilóta azonban mindenkit megnyugtatott.
„Alapvetően a Dorna és a szatellitcsapatok közötti új szerződések minden részletét véglegesítettük – nyilatkozta a GPOne-nak. – Az istállók minden részletet elfogadtak és formálisan is jóváhagytak. Kicsit tovább tartott, mivel Carmelo [Ezpeleta, a Dorna vezérigazgatója] minden lényeges információt meg akart osztani a Liberty Mediával. Azonban igencsak büszke vagyok rá, hogy az összes csapat a folytatás mellett döntött, és sikerült megegyeznünk a Dornával.”
Beigazolódtak a várakozások, megnevezték a szakszervezet új elnökét
Az 56 esztendős szakember hangsúlyozta, hogy 2027-től a megnevezés terén nem tesznek különbséget gyári és szatellitcsapat között. „Ez így van, és ez jó hír számunkra – fogalmazott. – Ennek eredményeként minden jelenlegi szatellitistálló nagyobb hangsúlyt fog kapni. Hogy őszinte legyek, a gyári csapatok mindig is nagyobb hatással bírtak, mind a versenyzők, mind a szponzorok tekintetében.”
Mindez azt jelenti, hogy az új korszakban papíron minden csapatból lehet konstruktőr, mint a Forma–1-ben. Ez a gyakorlatban azt jelentené, hogy egy nem gyári alakulat különböző beszállítóktól vásárolhatja meg az olyan fontos elemeket, mint a váz vagy a motorblokk, de magát a motort ők építik meg. Cecchinello ugyan lelkesedne egy ilyen forgatókönyvért, de nem látja reálisnak a megvalósulását.
„Végső soron a mostani gyártóknak maguknak kell eldönteniük, hogy 2027-től csak bérbe adják-e a nyolcszázötven köbcentiméteres erőforrásokat egy csapatnak – jelentette ki. – Korábban a Team Robertsnél és a WCM-nél is láttunk ilyen jellegű koncepciókat. Szenvedélyes csapatfőnökként támogatok egy effajta elképzelést, nekem ez nagyon tetszene. A valóságban viszont alig van csapat, amelynek a tudása és az erőforrása is megvan a váz építéséhez, a burkolat és a teljes aerodinamika kidolgozásához. Ez egy nagyon összetett feladat, amelyet csak a motorgyártók versenyrészlegén dolgozó mérnökök tudnak végrehajtani. Emellett a versenyképességhez a szélcsatornához történő hozzáférés is szükséges. Nem tudom elképzelni, hogy a belátható jövőben egy MotoGP-istálló egyben konstruktőrként is működjön, mint például a McLaren a Forma–1-ben.
