back to top
2025. november 14. 16:55
További
    KezdőlapMotoGPMeglesz a Hondának a várva várt szintlépés? Ha nem, a gyártó és...

    Meglesz a Hondának a várva várt szintlépés? Ha nem, a gyártó és Aleix Espargaró is „csak az idejét vesztegette”

    Joan Mir nem gondol a koncessziós szintlépésre, csak a legjobbját szeretné nyújtani. Luca Marini elárulta, már a szezon közepén látták, hogy ez meglehet. Johann Zarco úgy véli, ez egy világos célja a gyártónak, ráadásul ebből akár ő is profitálhat. Aleix Espargaró pedig kijelentette, ha nem lesz meg, akkor csak az idejét vesztegette.

    Korábban már beszámoltunk arról, hogy a Hondának reális esélye van a szintlépésre. Az aranyszárnyasoknak a Valenciai Nagydíjon ugyanis 9 pontot kell szerezniük ahhoz, hogy „egyedül hagyják” a Yamahát, és fellépjenek a C koncessziós kategóriába. Az aszakai gyártó ezzel egy polcra tudna kerülni az Apriliával, valamint a KTM-mel, legalábbis papíron. A Honda-pilóták körében pedig természetesen ez volt az egyik slágertéma a csütörtöki médianapon.

    Elveszítheti a kedvezményeit a Honda az idei jelentős javulása miatt

    „Az a cél, hogy valamit elveszítsünk – nyilatkozta Joan Mir. – Nem gondolunk erre, százszázalékot próbálunk nyújtani, és annyi pontot szerezni, amennyit csak lehet. Ha elveszítjük a koncessziót, akkor az azért van, mert megérdemeljük.”

    „A szezon középétől kezdve azt láttuk, hogy ez meglehet – mutatott rá Luca Marini. – Ezért azon voltunk, hogy minden eddiginél jobban nyomjuk, és a lehető legtöbb pontot szerezzük, hogy elérjük ezt a célt. Mindenki nagyon örül annak, hogy a kapuban vagyunk. Azt gondolom, hogy teljesíthető ez a 9 pont. Megpróbáljuk a legjobbunkat nyújtani, és mindenki nagyon boldog lesz, ha meg tudjuk tenni ezt a lépést. Úgy vélem, ez a fejlődési folyamatunkat is tükrözi, ez pedig eléggé kiszámíthatatlan volt.”

    Marini: a 2026-os Honda már most jobb, mint az idei

    „Biztos vagyok benne, hogy ez egy világos cél a Honda számára – vélekedett Johann Zarco. – Azok a pontok, amelyeket a konstruktőriben kapunk, csak a legjobb versenyzőt számolja bele. Az, hogy szerezzünk 9 pontot a sprinten és a főfutamon, egyértelműen egy teljesíthető cél. A top tizet kell belőnünk, hogy legalább ezt bebiztosítsuk. Megismétlem magam, ez egy közös cél. Azért is, hogy Raúl Fernándezzel és Brad Binderrel szemben megtartsuk a világbajnoki tizedik helyemet.”

    Az állandó pilóták mellett a tesztversenyzőknek is elnyűhetetlen érdemeik vannak atekintetben, hogy erről beszélhetünk. Elsősorban Aleix Espargaróra lehet gondolni, aki a Valenciai Nagydíjon is szabadkártyás lehetőséghez jutott. Ráadásul nem is kezdett rosszul, hiszen a harmadik helyen zárta az első szabadedzést. Ami pedig a koncessziót illeti, meglehetősen erősen fogalmazott.

    Milleré a valenciai nyitány, meglepetésnevekkel folytatódik az eredménylista

    „Az a cél, hogy elveszítsük a koncessziót, és hogy erre használjuk fel azt az időt, amelyet eddig elvesztegettünk – mondta. – Ha felhasználod az összes tesztnapot és azt a gumimennyiséget, amelyet az elmúlt két hónapban elégettem. Mindehhez még [az is hozzájön], hogy Mir és Marini sem [elég] versenyképes. Ha nem veszítjük el a koncessziót, akkor én is és a Honda is csak az idejét vesztegette.”