back to top
2025. november 14. 15:19
További
    KezdőlapMotoGPTúl hosszú a szezon vagy elégséges a versenyek száma? – a pilóták...

    Túl hosszú a szezon vagy elégséges a versenyek száma? – a pilóták hasonló véleményen vannak

    Marco Bezzecchi úgy véli, rengeteget számít, hogy a szezont milyen hangulatban teljesítik. Nehéz huszonkét versenyhétvégét és negyvennégy futamot teljesíteni, de összességében rendben van. Francesco Bagnaia elárulta, mindenre felkészültek, és az is jó, hogy több Európán kívüli helyre mehetnek el. Pedro Acosta pedig arra mutatott rá, hogy ez akkor okozhat fejtörést a versenyzőknek, ha megsérülnek. Mindhárom pilóta a 2025-ös szezonjára is reflektált.  

    Az elkövetkezendő napokban egy olyan szezont zár a gyorsaságimotoros-világbajnokság, amire eddig még soha nem volt példa. A 2025-ös idény huszonkét versenyhétvégét tartalmazott, ez pedig az Argentin, a Cseh és a Magyar Nagydíj visszatérésének volt köszönhető. Ráadásul ezúttal a versenynaptáron sem kellett módosítani menetközben, ez legutoljára 2019-ben fordult elő. A Valenciai Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján pedig ez a téma is előkerült abban a kontextusban, hogy ez sok vagy elegendő a pilóták számára.

    Három visszatérő és három búcsúzó körül foroghat a visszatérő idényzáró – hétvégi menetrend

    „Rengeteget számít a hangulat – szögezte le Marco Bezzecchi. – Ha jól megy, biztosan élvezed, és akkor a versenyek is nagyon gyorsan követik egymást. Az én példámból kiindulva azt tudom mondani, hogy Jerez után szinte repült az idő. Nehéz huszonkét hétvégét és a sprintekkel együtt negyvennégy futamot teljesíteni. Ez fizikálisan és mentálisan is megterhelő, de ha egy remek kapcsolatot tudsz kiépíteni a csapattal, és jól érzed magad a versenyeken, [akkor ez nem probléma]. Azt csináljuk, amit szeretünk, úgyhogy ez rendben van.”

    „Mindenre felkészülünk, és úgy gondolom, rendben van, hogy egy ilyen menetrendet állítottak össze – vélekedett Francesco Bagnaia. – Élvezzük a motorozást, és őszintén szólva az is jó, hogy több Európán kívüli versenyünk van. Az én helyzetemet figyelembe véve sokkal nehezebb, de ez van. Tavaly el tudtam volna viselni még egy hétvégét, idén viszont öttel kevesebbet. De ezt dobta a gép.”

    „Ez egy elégséges szám – nyilatkozta Pedro Acosta. – Persze, az igaz, hogy rengeteg időt töltünk a csapattal. Ez jó, mert még a nehéz periódusokban is flow-ban tudnak tartani. Azzal is egyetértek, hogy ez akkor nehéz a versenyzőknek, amikor megsérülnek. Normál esetben a múltban egy-két hétvége esett ki, most viszont akár négy is kimaradhat, ha nem komoly a baj. Ahogyan Marco mondta, sokat jelent a hangulat, a sérülés az egyetlen negatívum.

    Martín: Ez a sz*r szezon nem fogja meghatározni a karrieremet

    Szezonzáróról lévén szó, természetesen az sem maradhatott el, hogy a sajtótájékoztatón jelenlévők értékeljék a 2025-ös évet. „Hosszú szezon volt, de számomra remekül alakult  – fogalmazott Bezzecchi. – Ahogyan említetted, voltak magasságok és mélypontok, de ez normális. Különösen a jerezi teszttől idáig látok egy tiszta fejlődési ívet. Természetesen nehéz versenyképesnek maradni minden egyes hétvégén, néha többet szenvedtünk a kelleténél. Nagyon fontos volt ez nekem, rengeteget fejlődtem versenyzőként. Remek kapcsolatot építettem ki a csapattal és a noalei gyárban dolgozókkal, úgyhogy ez egy pozitív év volt.”

    „Az világos, hogy több rossz, mint jó dolog történt velem – mutatott rá Bagnaia. – Az elmúlt négy év után, amikor egy harmadik hely jelentette a kevésbé kecsegtető eredményt, nehéz volt elfogadni a valóságot. Minden szezon folyamán a legjobbamat próbáltam nyújtani. A csapattal együtt próbáltuk megérteni a 2025-ös motort, de sajnos ez most nem jött össze. Rengeteget szenvedtem emiatt, viszont a gépben megvan a potenciál, ezt Marc [Márquez] meg is tudta mutatni. Nem tudom, hogy tudok-e ebből az évből tanulni. Azt viszont szem előtt kell tartani, hogy mindig megpróbálok alkalmazkodni és versenyképes lenni. Ez egy olyasvalami, ami remélhetőleg segíteni fog a jövőben. Bízom benne, hogy kedden, amikor kipróbálom a motort, ismét meglesz ez az érzés, hogy a legjobb helyekért harcolhassunk.”

    „Ahogyan említetted, a szezon első felét el kell felejteni – jelentette ki Acosta. – Rengeteget szenvedtünk, és nem értettük az okokat. Ezt követően tiszta lapokkal indultunk, megváltoztattuk a célokat, és rájöttünk arra, hogy talán több konzisztenciára van szükségünk ahhoz, hogy jobb pilótává váljunk. Mintha valami extrát is találtunk volna. A nyári szünetet követően is voltak magasságok és mélypontok, de sokkal inkább az első ötben ragadtunk meg. Örülnünk kell egy ilyen dolognak, de az idény során rengeteg hiányzott ahhoz, hogy versenyképesek legyünk. Az Aprilia is sokat fejlődött, de még mindig a Ducati az első számú gyártó.”

    Milleré a valenciai nyitány, meglepetésnevekkel folytatódik az eredménylista