Pedro Acosta elárulta, már a rajtnál problémákba ütköztek, ez pedig a verseny további szakaszára is kihatott. Az elektronikai jellegű gondok mellett a tapadással is küzdöttek. A szezon során ugyan remek eredményeket értek el, és saját maga is jobb pilóta lett, azonban a spanyol ennél is többet akar. Kijelentette, a semmiért küzdöttek.
Pedro Acosta az ötödik rajtkockából vághatott neki a Valenciai Nagydíj főversenyének. Azok után, hogy előtte való nap a második helyen zárt a sprinten, vérmes reményekkel várhatta a vasárnapi viadalt. Sok babér azonban nem termett neki, ugyanis sokáig a negyedik pozícióban haladt. Ugyan Fabio Di Giannantonio a verseny második felében meg tudta előzni, viszont a KTM versenyzője Álex Márquezt tudta levadászni, így maradt a negyedik.
Bezzecchi rajt-cél győzelmet aratott, Álex Márquez teljesen elfogyott a valenciai főfutamon
Acosta először rámutatott arra, hogy már a rajtnál kisebb káosz uralkodott, ugyanis a különböző rásegítő eszközökkel küzdött. „Mindenesetre, a legjobbunkat próbáltuk nyújtani – nyilatkozta. – Tudjuk, hogy minden esetben fejlődnek a gyártók, mi pedig egy ponton szenvedünk. És mondjuk ki, ezek a vasárnapok. Csak Di Giannantonio volt jobb szombaton. Ha jobban megnézed, negyedikként érkeztem meg a fékezési ponthoz, előző nap viszont harmadik voltam. Az ő rajtja nem volt annyira jó, mint ez.”
A problémák azonban nem oldódtak meg, ugyanis az összeültető továbbra is rakoncátlankodott. „Nem tudom az okát, de a motor lekapcsolta az összeültetőt a 2-es kanyarban. – fogalmazott. – A 4-esben le kellett oldanom, majd Raúl [Fernández] megelőzött. Ez egy kicsit zűrzavaros volt”.
A KTM ráadásul más területen is szenvedett. „Az volt a baj, hogy a tapadásunk már a kezdetektől fogva jóval alacsonyabb volt a többiekhez képest – folytatta. – A végén a maradék többé-kevésbé ugyanannyi volt, talán jobban kellett óvnunk a gumikat, de összességében nem volt rossz. Az a probléma, hogy sokat szenvedünk azzal, hogy gyorsak legyünk a verseny elején, mert nincs meg a kellő hátsó tapadásunk.”
A sprinten elért második, valamint a főfutamon jegyzett negyedik helyének köszönhetően meg tudta előzni Francesco Bagnaiát a világbajnoki tabellán, és bebiztosította a negyedik pozícióját. Ez elsősorban annak tudható be, hogy a Cseh Nagydíj óta magára talált, és több dobogót is szerzett. Ennek ellenére maradt benne némi keserűség, miután öt pontra értékelte a 2025-ös idényét.
„Azzal az álommal jöttem ide, hogy megpróbáljak harcolni a világbajnoki címért, ezt végül nem kaptuk meg a végén – szögezte le. – Az igaz, hogy remek eredményeket értünk el, nagyon konzisztensek voltunk, de ez nem elég. Rengeteget tanultam, sokkal jobb és kiszámíthatóbb versenyző lettem. Tudom, hol van a helyem. De többet akarok.”
„Úgy gondolom, hogy a részemről mindent beleadtam, keveset buktam, nem vesztettem időt, és kevés alkalommal hibáztam – vélekedett. – Elég nehéz úgy mindent menedzselni, hogy nem lehet egy tökéletes versenyt futni. Ismétlem, ha egy hibátlan futamunk van, a maximum a dobogó. És ez sem mindig elérhető. Ezt meg kell néznünk. Fejlődtünk, de a semmiért küzdöttünk. Amikor aláírtam a KTM-hez, tisztán kijelentettem, hogy a világbajnoki címért akarok harcolni. És végül miért mentünk? Semmiért.”
„Fájdalmas” látni, hogy Acosta nincs ott a dobogón minden futamon, véli márkatársa
