Fabio Quartararo ismét nyomatékosította, hogy nincs ideje, úgyhogy a valenciai teszt nagyon fontos lesz. Szerinte a sornégyest is be kellene vetni a keddi gyakorláson, ezáltal a mérnököknek is könnyebb dolguk lenne. Augusto Fernández pedig kiemelte, már elegendő adatuk van ahhoz, hogy megálmodjanak egy valódi V4-es csomagot.
Vasárnap hivatalossá vált, hogy a Yamaha 2026-ban minden motorjára kiterjeszti a V4-es blokkot, így már az állandó versenyzők is ezzel a koncepcióval mehetnek. Az elmúlt hétvégéken Augusto Fernández jóvoltából tesztelték a konstrukciót, a keddi teszten pedig a teljes szezonos pilóták is felülhetnek az új motorra, Misano óta először.
Emlékezetes, hogy Fabio Quartararo a szeptemberi gyakorlás után egyáltalán nem volt elragadtatva. Akkor úgy fogalmazott, hogy nem gondolja, hogy a V4 fogja őket kihúzni a bajból. Azóta folyamatosan nyomást gyakorol a Yamahára, mivel már több ízben kijelentette, hogy viszonylag hamar el fogja dönteni, hogy folytatja-e a hangvillásokkal. Ezt pedig ismét nyomatékosította.
„Nincs időm – jelentette ki a TNT Sports kameráinak. – Úgyhogy ez nagyon fontos lesz. A teszt után nekem is lesz egy világos elképzelésem. Csak ki akarom próbálni, hogy működik-e. Ha nem, akkor még mindig lesz időm váltani.”
A céljai kapcsán arról beszélt, hogy legalább egy olyan motoron szeretne ülni, mint a jelenlegi. Kiemelte, hogy kevés idejük van a malajziai tesztig, a várakozásai pedig a misanóihoz hasonlóak. Quartararo arról is beszélt, hogy okos döntés lenne, ha még egy sornégyest bevetnének, hiszen ennek köszönhetően a mérnökök helyzete is leegyszerűsödne.
Kulcsterületen fejleszti V4-es motorját a Yamaha, a Valenciai Nagydíjon debütál az új elem
„Úgy gondolom, hogy jó, ha mindkettő rendelkezésre áll – vélekedett. – Helyén van, ha érezzük a különbségeket. A sornégyesnél kiváló a motor eleje. Bár ezen a hétvégén szenvedtünk, de összességében mindig megvan a jó érzés. Szerintem normális, hogy az előző évről megtartunk egy motort. Misanóban is láttuk, hogy amikor visszaültem a sornégyesre, fél másodperccel gyorsabb voltam. Úgyhogy ez a mérnököknek is jó.”
A V4-et eddig Fernández vitte a hátán. A spanyol motoros három versenyhétvégén is elindulhatott, ugyanis Misanóban, Sepangban és Valenciában is szabadkártyához jutott. Az első versenyen máris szerzett két pontot, de ezek a fordulók még inkább a tesztelésről szóltak. Most viszont úgy vélekedik, hogy ebből már bőven tudnak főzni a Yamahánál.
„A szabadkártyás hétvégéken, valamint az évközi teszteken megszerzett adatokkal most egy húsvér V4-es csomagra van szükségünk, figyelembe véve azt, hogy mit láttak a pályán – nyilatkozta. – Az első csomag a sornégyesből jött. A sepangi shakedownon meglátjuk a valódi V4-est, és azt, hogy mi jár a Yamaha fejében. Az aerodinamikának, az elektronikának és minden másnak különbözőnek kell lennie. Elegendő adatunk van. Jó érzéseim vannak a motoron. A köridők nem rosszak, de a blokk még nem áll készen. Magabiztos vagyok atekintetben, hogy egy jó konstrukciónk van. Imádkozunk érte! Mindenki azt mondja, hogy jó lesz. És szükségünk is van a motorerőre.”
Még a Hondát is számításba vette Razgatlıoğlu, hogy megdöntse a legjobb idejét
