Diogo Moreira elárulta, az első etap alatt félt, a legnehezebb területnek pedig a fékezés bizonyult. Arra is rámutatott, hogy azon testrészeket kell megedzenie, amelyeket a Moto2-ben kevésbé használt. A Franco Morbidellit helyettesítő Celestino Vietti pedig élete legjobb napján van túl, a keddi lehetőséget pedig soha nem fogja elfelejteni. Az olasz versenyző szerint a sebesség elképesztő, a legfurcsább pedig, hogy milyen hamar meg lehet fékezni a motort.
Toprak Razgatlıoğlu mellett a MotoGP másik újonca, Diogo Moreira is motorra ülhetett a királykategória keddi tesztjén. A törökhöz hasonlóan a brazil versenyző is aktívan kivette a részét a munkából, ugyanis 57 kört teljesített. A Moto2 újdonsült világbajnoka az eredménylistán Celestino Viettit tudta megelőzni, azonban a hátránya egyáltalán nem tűnik soknak.
Délutánra benépesült a pálya, Raúl Fernándezé a valenciai teszt
„Vasárnap megnyertem a világbajnoki címet, most pedig egy teljesen új világba csöppentem – nyilatkozta Moreira. – Az első etap alatt egy kicsit féltem, és trükkösnek bizonyult, amikor teljes gázt adtam. A nap végén már fényévékkel jobb volt. Sokat kell dolgoznunk a télen, és biztos vagyok benne, hogy tökéletes lesz a következő szezonra. A legnehezebbnek a szükséges bejáratási időszak miatt a fékezés bizonyult, ráadásul arra is rá kell érezni, hogy hol kell megállítani a motort.”
Moreirának kicsivel több mint két hónapja van arra, hogy fejlessze a fizikai képességét, ugyanis január végén már a sepangi shakedownon van jelenése. Ez pedig elsősorban azokat a testrészeket fogja érinteni, amelyet a Moto2-ben kevésbé használt. A brazil azt is kiemelte, hogy nem sok kört teljesítettek.
Ténylegesen bemutatkozhatott a MotoGP-ben Razgatlıoğlu és Moreira (képek, videók)
A két állandó újonc mellett egy harmadik debütáns is részt vehetett a valenciai teszten. A bokszutca kinyitása előtt nem sokkal a VR46 bejelentette, hogy a vasárnap bizarr körülmények között megsérülő Franco Morbidelli motorját Vietti kapja meg. Az olasz pályára is vitte a gépet, és 24 kört ment. Ugyan az utolsó pozícióban végzett, de a mosoly így is letörölhetetlen volt az arcáról.
„Ez biztosan életem legjobb napja volt – jelentette ki a MotoGP.com-nak. – Köszönetet kell mondanom a VR46 csapatnak, a Ducatinak és a SpeedRS-nek, ugyanis ők adták nekem azt a lehetőséget, hogy a világ legjobb motorját vezessem. Nagyra értékelem, fantasztikus volt, minden körömet élveztem. Remélem, a jövőben még terelhetem ezt a gépet.”
„Az a sebesség, amelyet itt elérnek, elképesztő – folytatta Vietti. – Viszont az a legfurcsább, hogy milyen gyorsan meg tudod állítani a motort, ugyanis a fékezési pontok nagyon hasonlóak a Moto2-höz képest. Viszont sokkal gyorsabban érkezel meg. Lenyűgöző. Több körre lenne szükségem ahhoz, hogy jobban megértsem. De ez rendben van.”
Good job, Cele! For sure, he had fun 😍🏍️ #ValenciaTest #MotoGP pic.twitter.com/puThm8UYmb
— Pertamina Enduro VR46 Racing Team (@VR46RacingTeam) November 18, 2025
Vietti azt is elárulta, köreinek zömét úgy futotta, hogy arra fókuszált, hogy éppen mit csinál. Nem figyelte sem a műszerfalat, sem az egyéb kiírásokat. Megismételte, hogy ezt soha nem fogja elfelejteni, a keddi nap pedig extra motivációt adott neki a tekintetben, hogy még jobban teljesítsen a Moto2-ben, és elérje a végső célját.
