Fabio Quartararo szerint még korai kijelenteni, hogy elégedett-e vagy sem a keddi tesztet követően. Jelenleg nem érzik a motor elejét, ezzel pedig a legnagyobb erősségüket vesztették el. Kiemelte, hogy kevés idejük volt a tényleges tesztelésre, inkább azon dolgoztak, hogy működjön a motor. Eközben Gino Borsoi Toprak Razgatlıoğlut méltatta. A Pramac csapatfőnöke rámutatott arra, hogy a török nagyon gyorsan tanul, könnyű vele az eszmecsere, illetve szélszebesen alkalmazkodik az új körülményekhez.
Kedden lezajlott a MotoGP első 2026-os tesztje. A Yamaha számára természetesen a V4-es motorblokk jelentette a fő csapásirányt, de ahogyan Fabio Quartararo kívánta, még a sornégyes konstrukció is előkerült. A francia erősen kezdte a gyakorlást, ezt követően azonban egyre inkább lépdelt visszafelé az eredménylistán, egészen a tizenötödik helyig. Ez persze nem sokat jelent, az viszont már szembeötlőbb, hogy a 26 éves pilóta testbeszéde nem arról árulkodott, hogy minden rendben van.
Délutánra benépesült a pálya, Raúl Fernándezé a valenciai teszt
„Korai lenne megmondani, hogy boldog vagyok-e vagy sem – nyilatkozta Quartararo. – Nem tettünk meg sok kört. Rengeteg idő azzal ment el, hogy dolgokon változtattunk, mert jelenleg a legnagyobb erősségünk hiányzik, és az a motor elejének az érzése. Ezért töltöttünk annyi időt a garázsban. Számos elemet próbáltunk módosítani. Szerencsére szerdán lesz még egy napunk. Remélhetőleg nem fog esni, de mindenféleképpen egy fontos nap előtt állunk.”
A keddi hivatalos teszt érdemi része ugyanis körülbelül négy órába zsúfolódott bele. Ennek az volt az oka, hogy a gyakorlást megelőző éjszaka egy óriási eső érkezett Valenciába, és az aszfaltcsík nem megfelelően száradt fel. Ráadásul a hőmérséklete is nagyon alacsony volt. Ezért az első bő három órában nem is történt érdemleges esemény, mindössze három installációs kört, valamint takarító pályabírókat láthattunk.
Eseménytelenül csordogál a valenciai teszt, a piros zászló is előkerült
„Nem igazán volt időnk, hogy ténylegesen [menjünk] – utalt Quartararo a délelőttre. – Az egész [nap] egy rohanás volt, azon dolgoztunk, hogy működjön a motor. Ahogyan említettem, szerdán fontos nap lesz, különösképpen azért, hogy megtaláljuk a megfelelő csapásirányt a váz, az elektronika, a blokk és az aerodinamika kapcsán. A keddi nap arról szólt, hogy kicsit visszatérjek a motorhoz, megpróbáljam jobban megérteni, mert teljesen más vezetési stílust követel.”
A V4 mellett Toprak Razgatlıoğlu debütálása miatt is kiemelt figyelem szegeződött a Yamahára. A török versenyző nem is ment rosszul, hiszen ő is 53 kört rakott bele a V4-es blokkba, és az egyik legaktívabb volt a pályán. Amíg Quartararo a sornégyesre is felült, addig a háromszoros Superbike-világbajnok csak az új koncepcióval ment. És egyébként Álex Rinst és Jack Millert is maga mögé utasította, és a tizennyolcadik helyen zárt.
Ténylegesen bemutatkozhatott a MotoGP-ben Razgatlıoğlu és Moreira (képek, videók)
„Meglepett és egyben lenyűgözött a gondolkodásmódjával és a vezetési stílusával – fogalmazott Gino Borsoi, a Pramac csapatfőnöke. – Mindannyian tudjuk, hogy a fékezési pontokon elképesztő. Most viszont megmutatta, hogy nagyon rövid időn belül is meg tudja változtatni a vezetési stílusát. Adtunk neki néhány tanácsot, és nagyon gyorsan tanul. Boldog vagyok. Nagyon kedves srác, könnyű beszélni vele. Jelenleg nem nehéz az eszmecsere. Olyan, mintha már régóta ismerném.”
Razgatlıoğlu nem számolhatott be a tapasztalatairól, ugyanis az év végéig még szerződés köti a BMW-hez. Borsoi azonban folytatta az újonc pilóta méltatását. „Már az elejétől kezdve tisztában voltunk a stílusával, és számtalanszor elmondtuk, hogy »ne fékezz keményen, próbáld meg megérteni az első gumit«, mert óriási az abroncsok közötti különbség. De ezt már az elején abszolválta, és gyorsan alkalmazkodott. Nem nyomja, ez pedig ránk nézve jó. Még nem láttuk a tényleges tempóját, viszont a karakterét és a munkamorálját már igen. Megfelelő a MotoGP-stílusunknak.”
Még a Hondát is számításba vette Razgatlıoğlu, hogy megdöntse a legjobb idejét
