Johann Zarco esett el a legtöbbször az idei MotoGP-szezonban, Jack Millert és Álex Márquezt „megelőzve”. A gyártók tekintetében a Ducati „emelkedett ki” a mezőnyből.
A Valenciai Nagydíjjal lezárult az idei MotoGP-szezon – sőt a szintén valenciai teszttel már lényegében meg is kezdődött a következő –, ami alkalmat ad az értékelésre és visszatekintésre. Ennek részeként összesítettük, hogy a 2025-ös idényben hányszor estek el a mezőny tagjai.
Délutánra benépesült a pálya, Raúl Fernándezé a valenciai teszt
A nem túl dicsőséges lista első helyén Johann Zarcót találjuk, aki már féltávnál is vezetett – ám ez Lucio Cecchinello, az LCR csapatfőnöke szerint nem a véletlen, inkább a Honda tesztprogramjának volt a következménye. Érdekesség, hogy Zarco ezt ugyanúgy 28 bukással érte el, ahogy tavaly Pedro Acosta, pedig idén kettővel több versenyhétvégét tartottak meg. Egyébként Acosta előtt néhány évig rendszerint Marc Márquez „nyerte” meg ezt az összehasonlítást, ám idén mindketten kiszorultak a legjobb ötből: Acosta 21 eséssel a hatodik, Márquez 14-gyel a tizenkettedik lett.
Zarco mögött a 25-ször eleső Jack Miller, majd az egyaránt 23 alkalommal bukó Álex Márquez és Franco Morbidelli következik, akik után Joan Mir áll 22 eséssel. Az első ötbe tehát egy KTM- és Aprilia-pilótát sem fért be; a két európai gyártó „legjobbja” Acosta, illetve a 19 bukással hetedik Marco Bezzecchi volt. A középmezőnyből érdemes még kiemelni Augusto Fernándezt, a Yamaha tesztpilótáját, aki alig nyolc hétvégén állt rajthoz, mégis összehozott 10 esést, ezzel simán „nyerve” a szabadkártyás és helyettes motorosok különversenyét.
Az állandó pilóták közül a legkevesebbszer ezúttal is Luca Marini esett el, aki alig 3-szor került a földre. Hozzá hasonlóan kiemelkedően teljesített ebben a tekintetben Fabio Di Giannantonio, aki 5-ször bukott (ahogy Maverick Viñales is, de ő több fordulót kihagyott). A 10-es határt rajtuk kívül Somkiat Chantra (8), valamint Álex Rins és Miguel Oliveira (egyaránt 9) sem érte el.
Amennyiben gyártónként vizsgáljuk meg a helyzetet, valamelyest meglepő módon a Ducati „fölényét” láthatjuk a táblázaton, legalábbis az általunk követett séma szerint. Mivel az egyes gyártóknak nem ugyanannyi motorja volt a rajtrácson, ahogy hiányzójuk és szabadkártyás pilótájuk sem, mindegyiknél csak a négy legtöbbet bukót vettük figyelembe. Így a Ducatinál a „legjobb” négyre 19,25 esés jutott, míg ez a szám a Hondánál 15,25, a KTM-nél 14,5, a Yamahánál 14,25, az Apriliánál pedig csupán 13,75 volt.
A MotoGP 2025-ös bukási ranglistája
| Pilóta | Bukások száma |
| Johann Zarco | 28 |
| Jack Miller | 25 |
| Álex Márquez | 23 |
| Franco Morbidelli | 23 |
| Joan Mir | 22 |
| Pedro Acosta | 21 |
| Marco Bezzecchi | 19 |
| Fermín Aldeguer | 17 |
| Brad Binder | 17 |
| Ai Ogura | 16 |
| Enea Bastianini | 15 |
| Marc Márquez | 14 |
| Fabio Quartararo | 13 |
| Raúl Fernández | 12 |
| Francesco Bagnaia | 11 |
| Augusto Fernández | 10 |
| Miguel Oliveira | 9 |
| Álex Rins | 9 |
| Somkiat Chantra | 8 |
| Jorge Martín | 8 |
| Lorenzo Savadori | 7 |
| Fabio di Giannantonio | 5 |
| Maverick Viñales | 5 |
| Pol Espargaró | 3 |
| Luca Marini | 3 |
| Aleix Espargaró | 2 |
| Takaaki Nakagami | 2 |
| Nicolò Bulega | 1 |
| Michele Pirro | 1 |
