back to top
2025. november 24. 18:27
További
    KezdőlapMotoGPUtcai pályák a MotoGP-ben? – a sorozat főnöke nem zárkózik el az...

    Utcai pályák a MotoGP-ben? – a sorozat főnöke nem zárkózik el az ötlettől, de szabott egy feltételt

    Carmelo Ezpeleta, a kereskedelmi jogokat birtokló Dorna vezérigazgatója elárulta, hogy az utcai pályákat sem zárják ki, mindössze bukóterekre van szükségük. Kiemelte, a a biztonság mellett köteleződtek el, ebből pedig nem engednek. Ezt követően a 86 százalékos részesedést vásárló Liberty Mediát is méltatta.

    A nyár folyamán számoltunk be arról, hogy hivatalossá vált a MotoGP 2026-os versenynaptára. Az idei szezonhoz hasonlóan jövőre is huszonkét versenyhétvége vár a mezőnyre. Kikerült Argentína, de visszatér Brazília, emellett a Magyar Nagydíj is jóval előrébb került a programba. A Balaton Park Circuitre augusztus vége helyett június elején látogat el a MotoGP, a Moto2, a Moto3, valamint a Moto4 Northern Cup.

    Hivatalos: új időpontra került Balaton Park, visszatérő Brazília – íme a MotoGP 2026-os naptára 

    Azonban 2027-től könnyen lehet, hogy nagyobb változások lesznek a programban. Az már biztos, hogy visszatér az Argentin Nagydíj, de Kína irányába is erősen kacsingat a kereskedelmi jogokat birtokló Dorna, ugyanis nemrég az ázsiai országban jártak. Emellett a The-Race.com néhány hete arról számolt be, hogy a Phillip Island-i aszfaltcsík napjai is meg vannak számlálva.

    Ez azonban még messze nem a végét jelenti. Carmelo Ezpeleta, a Dorna vezérigazgatója kihasználta, hogy a MotoGP már véget ért. A múlt hétvégét az Egyesült Államokban töltötte, és a helyszínről követte végig a Forma–1-es Las Vegas-i Nagydíjat, Max Verstappen győzelmét és a McLaren drámáját. Itt többek között a kétkerekű királykategória programja is szóba került.

    Norris hibáját kihasználva Verstappen nyert Las Vegasban

    „Azzal nincs problémánk, ha városi pályán kell versenyeznünk – nyilatkozta a DAZN-nak. – Az egyetlen dolog, amire szükségünk van, azok a bukóterek. Ezt nehéz lenne itt kialakítani, de a Forma–1 versenyez olyan utcai vonalvezetéseken, amelyeket akár mi is használhatnánk. Amikor 1992-ben elkezdtük, akkor amellett köteleződtünk el, hogy növeljük a biztonságot. Ezt sikerrel vettük, és ez egy olyan dolog, amit soha nem fogunk feladni. Ott van például Mandalika, amely tulajdonképpen egy utcai pálya. Úgyhogy, ha a vonalvezetés városi, de vannak bukóterei, akkor ott leszünk.”

    Persze, azt hozzá kell tenni, hogy ezen a rostán rengeteg pálya kiesne. Azt szinte lehetetlen elképzelni, hogy Monacóba, Miamiba, Bakuba vagy éppen Las Vegasba valaha ellátogasson a MotoGP. Azonban Montreal, valamint Melbourne már egy fokkal jobban beilleszthető ebbe a képbe. Természetesen azt is hozzá kell tenni, hogy ezen aszfaltcsíkokhoz is hozzá kellene nyúlni.

    „Itt az élő példa arra, hogy a Liberty Media mit tud tenni – utalt Ezpeleta az amerikai cég térhódítására, valamint arra, hogy a Forma–1-et is fel tudták futtatni. – Sajnos nem velünk, mert mi itt nem tudunk menni. Elképesztő az a mód, ahogyan megragadják mindazt, ami a versenyzés körül forog. Olyan emberek, akik rengeteget tudnak a szórakoztatásról. Azt gondolom, hogy fantasztikus sportunk van, amelyet az ő segítségükkel még jobbá tehetünk.”

    Hivatalos: lezárult a felvásárlás, egy kézbe került a MotoGP és a Forma–1