Holló Bence nyerte a TRP Hungary által támogatott endurokrossz-országos bajnokság szezonzáróját. A rábaringi forduló ezüstérmét Mario Hirschmügl kaparintotta meg, aki ezzel az eredménnyel az enduro után az endurokrossz bajnoki címet is bezsebelte. A dobogó legalsó fokára Andrei Nicusor Botoaca állhatott fel.
Négy héttel a piliscsévi Királyválasztó után az ötödik fordulóval folytatódott a TRP Hungary által támogatott endurokrossz-országos bajnokság. A rábaringi szombat egyébként egyben a szezonzáró funkcióját is betöltötte, a rendezvényre pedig a P1race.hu is ellátogatott.
Liszka Roland újabb skalpot szerzett, ismét ő a Dombok Királya
A fordulót a TRP Hungary és az Arrabona MSE közösen rendezte meg. A helyszín az écsi Rábaring volt, amely tizenöt év után került vissza a körforgásba. A szervezők abban bíznak, hogy ez a visszatérés egy hosszú távú projekt első állomása volt. Maga a pálya 7,5 km hosszú volt, a vonalvezetés pedig már az első métereken egy extrém akadályt tartalmazott. A rönkökkel teletűzdelt szekció választható volt a versenyzők számára. Ezen résznek még az az érdekessége, hogy a rönköknek nem ez volt az első fellépésük, hiszen a Superenduro-világbajnokság idei, budapesti fordulóján is szolgáltak. A vonalvezetés ráadásul egy hullámrészt is tartalmazott, amelyet eredetileg teherautók tesztpályájának használnak, ez pedig egy igazi kuriózumot hozott.
Az időjárás egyáltalán nem volt kegyes. A kilátogatókat és a versenyzőket egy hófedte terület fogadta, és a hőmérő higanyszála is 0 fok körül mozgott. Ehhez még erős szél is társult, ez pedig tovább csökkentette az egyébként sem magas hőérzetet. Öröm az ürömben, hogy csapadék a nap nagy részében nem esett, csupán az utolsó futam véghajrájára érkezett némi hó. Az a nézői pont, ahonnan a rajtot is el lehetett csípni pedig szép számmal hozott érdeklődőket.

Sima versenyek a hidegben, várható és meglepő nevek az első helyeken
A nap a Hobby kategória versenyével kezdődött, amelyet Fenyvesi Kristóf nyert meg. Ezt követően az Ifi 50 és az Ifi 65 géposztályok motorosai vehették birtokba a rövidített pályát. Fontos leszögezni, hogy az eredeti menetrend minden kategória számára némileg rövidült, e két csoport futamidejét harminc percben határozták meg. A gyerekek összességében jól vették az akadályokat, és sima versenyt hoztak. Az Ifi 50-ben Veres Ádám, míg az Ifi 65-ben az összetett futamgyőztes Szép Sebestyén diadalmaskodott.
Őket a harmadosztály, a Szuperveterán, valamint az Elektro kategóriák követték. Az eredetileg egyórás futam végül ötvenperces lett. Ők már a teljes vonalvezetést használhatták. Több versenyző az extrém szakasz mellett döntött, ez pedig kisebb forgalmi dugót eredményezett már a felvezető körön. A rajt is okozott némi egyet nem értést, de összességében jól el tudtak jönni. Bár a pálya itt-ott kifogott a mezőnyön, de ez a verseny is gördülékenyen haladt.

A harmadosztály E1-es kategóriáját Gyenis Zoltán nyerte. Az E2-ben Galambosi László, míg az E3-ban Tankovics Gergely diadalmaskodott. A Szuperveteránok között a futamot is bezsebelő Nagy Péter bizonyult a leggyorsabbnak, az Elektro csoportban pedig Tóth Attilán nem találtak fogást a versenytársak.
A program az Ifi 85, valamint a Lady kategóriákkal folytatódott. Az első versenyhez hasonlóan ők is a rövidített vonalvezetést használták, illetve az ő futamidejük is negyven helyett harminc perc volt. Abból a szempontból is illeszkednek a sormintába, hogy szerencsére itt sem történt tapasztalható galiba. Előbbi kategóriát és a futamot ifj. Radek Bohuslav, míg utóbbit Jámbor Mimi zsebelte be.

Holló a hard enduróból az endurokrossz élére katapultálta magát
A nap pedig a szokásoknak megfelelően a nagy futammal zárult, ahol ezúttal is a PRO1, a PRO2, a Veterán, az Expert 1, az Expert 2, a Páros, valamint a Kadét kategóriák voltak érintettek. Minden csoport a teljes vonalvezetést használta. Külön érdekesség, hogy e viadal távját eredetileg nem rövidítették le, azonban a nap folyamán bejelentették, hogy nem kettő, hanem egy másfél órás viadalt fognak teljesíteni. A Kadét hatvan perc után kapta meg a kockás zászlót.
Az ötvenperces futamhoz hasonlóan a rajt itt is tartogatott némi káoszt, ugyanis Nádor Balázs esett be a mezőny elé az extrém szakaszon. Emiatt a Namoto Team SE versenyzője több pozíciót is bukott. Eközben Holló Bence vette át a kezdeményezést, őt a román színekben versenyző Andrei Nicusor Botoaca, valamint az osztrák Mario Hirschmügl követte. A versenyzők között tisztes távolságok alakultak ki.

A motorosok becsülettel és nagy elánnal küzdöttek a körülményekkel, a sárral, valamint a pályával. Soha nem adták fel, még akkor sem, amikor már hosszú percek óta a domboldalban próbálkoztak, emellett folyamatosan mérték fel, hogyan tudják teljesíteni az előttük tornyosuló akadályokat. Holló eközben remekül kontrollálta a versenyt, és folyamatosan növelte az előnyét.
A második helyen azonban változás történt. Botoaca tempója látványosan beszakadt a futam második felére, ezt pedig Hirschmügl ki is tudta használni. Bő negyedórával a vége előtt az osztrák versenyző elhappolta a második helyet, amely ráadásul a bajnoki cím megszerzésére is elegendőnek bizonyult. Az I. osztály PRO2-t és a viadalt végül Holló húzta be Hirschmügl és Botoaca előtt, a PRO1-ben pedig Joanan Nagel diadalmaskodott, őt Nádor és Palsics Patrik követte.
Ami a többi kategóriát illeti, a Veteránok között Szatyina Gábor győzedelmeskedett. Az Expert 1-ben Jakab Sándor, míg az Expert 2-ben Czeglédi Balázs diadalmaskodott. A Párosok elszámolásában a Csepi Tamás – Nagy duó bizonyult legyőzhetetlennek. A Kadét kiírást pedig Horváth Zsombor húzta be. A részletes eredmények az alábbi linken keresztül érhetőek el.

Hirschmügl az enduro után az endurokrosszt is elvitte
Ternészetesen nem Hirschmügl volt az egyetlen, aki szombaton bajnoki címet ünnepelhetett. Az I. osztály PRO1-es kategóriájában Nádor szerezte a legtöbb pontot. A Veteránok végelszámolását Szatyina hibátlan mérleggel húzta be. Az Expert 1-et Jakab, míg az Expert 2-t Major Péter nyerte. A Párosoknál a Csepi – Nagy duó, a Kadétban Horváth, míg a Szuperveteránban Nagy bizonyult a legjobbnak.
A harmadosztály E1-es kategóriájában Hodola Richárdé, az E2-ben Jobb Lászlóé, míg az E3-ban Tankovicsé lett a bajnoki elsőség. Az Elektróban Tóth, míg a Lady kiírásban Jámbor bizonyult a legjobbnak. Az Ifi 50-ben Veres, az Ifi 65-ben Nagy Olivér, míg az Ifi 85-ben Bohuslav diadalmaskodott.
A szezon ezennel hivatalosan is lezárult, azonban már a nyakunkon van a következő esemény. December 13-án ugyanis megkezdődik a Superenduro-világbajnokság 2025–26-os szezonja. A sorozat ezúttal is ellátogat hazánkba, a budapesti fordulónak az elmúlt évekhez hasonlóan az MVM Dome ad otthont, 2026. január 31-én.
Visszatér a Superenduro GP of Hungary, a cél a telt házas rendezvény

