back to top
2025. november 27. 14:57
További
    KezdőlapSuperbikeHivatalos: Iannone új csapattal térne vissza a mezőnybe, de egy fontos lépést...

    Hivatalos: Iannone új csapattal térne vissza a mezőnybe, de egy fontos lépést még meg kell tennie

    A Superbike-világbajnokság következő szezonjának előzetes nevezési listáján Andrea Iannone egy új alakulattal, a Cainam Racinggel szerepel. Viszont az egyelőre még igen bizonytalannak tűnik, milyen technikát tud majd szerezni az olasz pilóta csapata a 2026-os idényre.

    A nemzetközi szaksajtó nyomán a napokban beszámoltunk arról, hogy teljessé válhatott a Superbike-világbajnokság jövő évi mezőnye. Viszont azóta kiderült, hogy a névsorhoz csatlakozik még valaki: Andrea Iannone. Csütörtökön ugyanis megjelent a következő szezon előzetes nevezési listája, amelyen az olasz motoros is szerepel a már ismertetett versenyzők mellett; egy teljesen új alakulattal, a Cainam Racinggel adta le a nevezést.

    A kiszálló csapat miatt megfogyatkozhat a mezőny – teljes lehet a Superbike-vb 2026-os rajtrácsa

    Iannone a doppingvétség miatt kapott eltiltását letöltve tavaly érkezett meg a Superbike-vb-re, ahol az elmúlt két évben a GoElevent képviselte. Viszont a csapat idén úgy döntött, hogy nem hosszabbítják meg a szerződését, és Lorenzo Baldassarrinak adnak lehetőséget. A szakítás konkrét okait nem ismerjük, de okkal lehet feltételezni, hogy Iannone és a csapat viszonya nem volt felhőtlen. Ráadásul az eredmények sem jöttek konzisztensen, bár azért két idény alatt egy győzelmet és hét további dobogót sikerült összeszedniük.

    A 36 éves pilóta viszont mindenképpen szeretett volna a sorozatban maradni, de nem talált magának ülést. Így a saját kezébe vette a jövőjét, és lényegében egy saját csapatot alapított, amellyel le is adta a nevezést. Az istálló a Cainam Racing nevet kapta, amelynek a SPEEDWEEK szerint egyszerű oka van: Iannone beceneve, a Maniac (Mániákus) visszafelé betűzve Cainam. A szaklap úgy tudja, a Cainam „közel” van ahhoz, hogy leszerződjön egy „jelentős” szponzorral. Erre pedig mindenképp szükség is lesz, mivel egy Superbike-vb-csapat teljes szezonos működése egy motorral nagyjából 1,5 millió eurót, vagyis körülbelül 570 millió forintot is felemészthet. Az anyagi oldalt tekintve az is nehezítheti az istálló helyzetét, a késői nevezés miatt nem biztos, hogy részesülni fog a Dorna áruszállítási támogatásából.

    Az anyagi feltételek előteremtése mellett komoly gondot okozhat a technika kérdése is. A nevezési lista alapján Iannone jövőre is egy Ducatival fog versenyezni, de az olasz gyártótól legkésőbb júliusban már meg kellett volna rendelni a motort a 2026-os szezonra. Ráadásul a Ducati most egyébként is leterhelt, mivel jövőre debütál majd az új gépe a sorozatban, amelyet először csak a gyári duó és Álvaro Bautista fog megkapni. A SPEEDWEEK szerint az lehet a megoldás Iannone számára, hogy a Ducati tesztcsapatától bérel egy Panigale V4R-t. Pont ezt látva bennfentes Ducati-alkalmazottak novemberben még „nagyon kicsinek” látták az esélyét, hogy a projekt összeáll, bár hozzátették: „ha valaki meg tudja ezt csinálni, az Andrea”.

    Egész éjjel szexelt, mielőtt megszerezte egyetlen MotoGP-győzelmét Iannone