Christian Gonschor, a BMW technikai igazgatója elárulta, Miguel Oliveirának keményen kell dolgoznia, de összességében elégedettek a munkájával. Danilo Petrucci arcán is látta a mosolyt. Somkiat Chantra és Jake Dixon a két motor közötti különbségeket domborította ki, utóbbi versenyző pedig odáig ment, hogy azon ellenfelei, akik korábban ennek ellenkezőjét állították, talán be voltak rúgva.
Szerdán és csütörtökön rendezték a Superbike-világbajnokság utolsó 2025-ös tesztjét. Ha az időket vizsgáljuk, akkor Alex Lowes zárt az eredménylista élén, azonban a fő beszédtémát nem ez és nem is a Bimota szolgáltatta. A BMW párosa, Danilo Petrucci és Miguel Oliveira is felülhetett a bajorok motorjára, de a Honda friss duója, Somkiat Chantra és Jake Dixon is kipróbálhatta új munkaeszközét.
A BMW párosa a szerződések miatt még nem nyilatkozhatott, de ez nem azt jelenti, hogy visszajelzések nélkül maradtunk. A csütörtöki összefoglalóban írtunk arról, hogy Shaun Muir csapatfőnök szerint a portugál fantasztikus munkát végzett, a leginkább pedig a végsebesség lepte meg. Emellett kiemelte, hogy a vártnál simábbnak érezte a csomagot. De mások is pozitívan nyilatkoztak a két versenyzőről.
Oliveira debütált a BMW-vel, Alex Lowes volt a leggyorsabb a Superbike-vb jerezi tesztjén
„A szerződéses okok miatt sokat nem mondhatok, de Petrucci és Oliveira is boldog volt, hogy felülhetett a BMW-re – nyilatkozta Christian Gonschor, a bajorok technikai igazgatója. – Különböző helyzetből érkeztek, és ahogyan tudjuk, a MotoGP-ben használt gumi is teljesen más. Miguelnek keményen kell dolgoznia, mert egy eltérő géppel versenyzett, de lassan elindultunk a fejlődés útján. Meg kell értenie az abroncsokat, de nagyon elégedett vagyok azzal, ahogyan teljesítettünk.”
Petrucci kapcsán elárulta, hogy az olasz azt a motort keresi, amelyet korábban használt. Az új gép és a másfajta csomag miatt arra törekszik, hogy ki tudja hozni belőle a maximumot, de látta az arcán a mosolyt. Velük szemben a Hondának nincsenek ilyen kötöttségeik, ők pedig ki is használták ezt a lehetőséget, és mindkét versenyző megosztotta első benyomásait.
Postcards from Day 2 at Jerez Test, straight from our camera roll to your feed 📸#WorldSBK pic.twitter.com/biwyVtWp6J
— WorldSBK (@WorldSBK) November 27, 2025
„Két teljesen más motorról van szó – fogalmazott Chantra. – A MotoGP-ben több elektronikus beállítás van. Ezeken a teszteken a királykategóriához hasonlóan kipróbáltuk a teljesítménymódokat, a kipörgésgátlót és a motorféket. Jók az érzéseink, de további gyakorlásokat kell teljesítenünk, és lépésről lépésre kell előrehaladnunk.”
„A MotoGP-ben nagyobb az elektronika szerepe, a csúszást, a kipörgésgátlót és az egykerekezés-gátlót figyelembe véve – folytatta a thai. – Nyilvánvaló, hogy a királykategória egy teljesen más szintet képvisel, de jelenleg a Superbike-ban versenyzem. Minden korábbi tapasztalatomat magammal tudtam hozni. A CBR1000RR-rel is nyomtam, és bár jól éreztem magam, de még mindig mennünk kell. Az elektronikát érintő szükséges változtatásokkal biztosan fejlődni fogunk, de meg kell várnunk a januári teszteket.”
Ugyan visszavonult, Rea mégis versenyezni fog jövőre is a Superbike-vb-n
Dixon szerint is az elektronikában lehet érezni a legnagyobb különbséget. Elárulta, ugyan a tempója nem rossz, de még rengeteget kell tanulnia, és alkalmazkodnia kell a körülményekhez. Xavi Vierge és Sam Lowes korábbi véleményével pedig nem ért egyet, miszerint vannak közös pontok a Moto2-es gép és a Superbike-motor között.
„Teljesen más – szögezte le. – Talán be voltak rúgva, amikor ezt állították. Véleményem szerint eltérő, az elektronikai csomaggal kezdve. A Moto2-ben ez nagyon minimális, itt viszont minden kanyart meg kell gondolnod, a motorféket, az erőt és a kipörgésgátlót figyelembe véve. A középső kategóriában utóbbi nincsen, viszont mechanikus motorfékunk és nyomatékszabályozásunk van. Az első nap után össze voltam zavarodva, mert nemcsak a vázra, hanem a hátsó gumira, az elektronikára és minden másra is kell gondolnunk.”
Hivatalos: Iannone új csapattal térne vissza a mezőnybe, de egy fontos lépést még meg kell tennie
