back to top
2025. december 05. 16:15
További
    KezdőlapMotoGPA korábbi F1-csapatfőnök MotoGP-alakulata elárulta, 2027-től melyik gyártóval működnének együtt

    A korábbi F1-csapatfőnök MotoGP-alakulata elárulta, 2027-től melyik gyártóval működnének együtt

    A Tech3 új csapatfőnöke, Richard Coleman elmondta, hogy a felvásárlási folyamat alatt folyamatosan tartották a kapcsolatot a KTM-mel. Coleman azt is felfedte, az „A tervük” az, hogy a 2027-es MotoGP-szezontól is az osztrák gyártóval működnek együtt.

    Bár tényleges változás ezúttal nem lesz a MotoGP rajtrácsán a csapatok tekintetében, jövőre mégsem lesz minden ugyanúgy, ahogy idén volt. A Katalán Nagydíjon ugyanis hivatalossá vált, hogy a korábbi Forma–1-es csapatfőnök, Günther Steiner vezette konzorcium veszi át a Tech3 istállóját. Az alapító és az alakulatot jelenleg irányító Hervé Poncharal az év végéig marad mostani szerepében, aztán átadja a vezetést az érkező szervezetnek, és jövőre már tanácsadói szerepben fog segíteni. Steiner a vezérigazgatói pozíciót fogja betölteni, míg csapatfőnökként a napi ügyeket Richard Coleman fogja vinni.

    Coleman és Steiner a szezon második felében többször is kilátogatott a versenyhelyszínekre, hogy minél jobban megismerjék a MotoGP-t és a csapatot, de persze a 2026-os szezon kezdetéig még rengeteg feladat vár rájuk. A 2027-es idény előtt pedig egy igen fontos döntést kell meghozniuk: folytatják-e az együttműködést a KTM-mel, mivel a Tech3 mostani szerződése ekkor jár le az osztrák gyártóval. A Tech3-tól nem lenne teljesen idegen a váltás, hiszen az 1990-ben alapított istálló, amely 2001 óta folyamatosan képviselteti magát a királykategóriában, sokáig a Yamaha ügyfele volt, csak 2019 óta működik együtt a KTM-mel. Az újabb váltás pedig szinte természetesen merül fel egy olyan márka esetén, amely programjának jövője nem teljesen tisztázott.

    Nagyszerű hírt kapott a KTM MotoGP-programja, akár már karácsony előtt meglehet az új partnere

    A KTM mindenesetre nem szeretné elveszíteni az egyetlen ügyfelét, és ennek megfelelően nem is titkolóztak az új vezetők előtt. „Már májusban megkezdtük az első tárgyalásokat a KTM-mel, és természetesen a teljes felvásárlási folyamat során folyamatosan tartottuk a kapcsolatot. Azóta persze minden a hipotetikus állapotból a tényleges megvalósulás felé mozdult el. Rengeteg nagyon konstruktív megbeszélésünk volt Jensszel és Pittel” – nyilatkozta a SPEEDWEEK-nek Coleman, Jens Hainbachra, a KTM gyorsaságimotor-versenyzésért felelős vezetőjére, illetve Pit Beirerre, az osztrák gyártó versenyprogramjának irányítójára utalva.

    „Nagyon alaposan tájékoztattak minket a 2027-es programjuk helyzetéről. A [Tech3 korábbi] tulajdonosaitól is sok visszajelzést kaptunk. Talán néhány dolgot még a kontextuson kívülről is elmondtak, mert nem minden kapcsolódott közvetlenül a MotoGP-hez. Mindenesetre nagyon alaposan informáltak minket. Barcelonában találkoztam Gottfrieddel [Neumeisterrel, a KTM vezérigazgatójával], Günther pedig Ausztriába utazott. Komolyan dolgozunk az ügyön. És mindkét fél számára az A terv az, hogy 2026 után is együtt folytassuk. De egyelőre még csak a közös munka elején járunk. Még a saját íróasztalomig sem jutottam el, szóval a tennivalók listája nagyon hosszú” – tette hozzá nevetve.

    Az F1 felől jövő új csapatvezető elárulta, mikorra lehet bajnokesélyes a Tech3 meglátása szerint

    Egyébként Coleman személyében egy izgalmas háttérrel rendelkező új csapatfőnök kerül a MotoGP-be. Az 1987-es születésű brit szakember mérnökként kezdte pályafutását a rali- és túraautó-világbajnokságon. Ezt a tudást később a Bamboo Engineering sportautó-istálló csapatfőnökeként, majd a Mayfield Sports Management alapítójaként kamatoztatta. Ügynöksége révén több mint 150 millió dollárnyi szponzorációt hozott tető alá különféle sorozatokban. A háttere pedig arra is alkalmassá tette, hogy egy évig a FIA (Nemzetközi Automobil Szövetség) tanácsadója legyen.