Sylvain Guintoli szerint Francesco Bagnaia az idei szenvedése miatt került padlóra. Rámutatott arra, hogy a motor elejének érzete mindennél fontosabb, mindezt pedig a csuklón keresztül lehet a legjobban érezni, de a mentális vetületére is rávilágított. Kijelentette, a Ducati versenyzője nem félénk, még akkor sem, ha küszködik.
Francesco Bagnaia pocsék 2025-ös szezont zárt. Eleinte harmadik erőnek tűnt a mezőnyben, azonban a nyári szünetet követően soha nem látott mélyrepülésbe kezdett. Az utolsó hét versenyhétvégén mindössze 51 pontot szerzett, ebből 37-et Motegiben, miután a sprintet és a főfutamot is megnyerte. A világbajnoki összetettben pedig csupán az ötödik legtöbb pontot gyűjtötte, miután Marco Bezzecchi és Pedro Acosta is megelőzte.
„Kemény volt látni az idei Pecco-történetet – nyilatkozta Sylvain Guintoli a Crash.net-nek. – Egyértelműen lehetett látni, hogy nagyon szenved, és emiatt padlóra került. Ez egyáltalán nem jó, mert ő egy fantasztikus versenyző.”
Az egész szezont figyelembe véve talán az Indonéz Nagydíj nézett ki a legrosszabbul. A mandalikai hétvégét követően Mat Oxley egy terjedelmesebb cikkel jelentkezett, amely Bagnaia vesszőfutásával foglalkozott. Elemzésében rámutatott arra, hogy az olasz tulajdonképpen nem hallotta a motor elejének „suttogását”, de nem csak ennek a területnek tulajdonította a formahanyatlást. Guintoli is hasonló következtetésre jutott.
„A motor elejének érzete mindennél fontosabb, különösképpen a jelenlegi specifikációjú konstrukciókkal – fogalmazott. – Szinte kötelező ezt az érzést érezni, és hatékonyan megállítani a motort anélkül, hogy a kanyar bejáratában [a versenyző] megbolygatná az első tengely terhelését. Ezután már gördülékenyebb lehet, és a kanyartempó is tartható. Ez kéz a kézben jár.”
„A csuklón keresztül lehet érezni – magyarázta Guintoli. – Ez egy szokatlan dolog. Lehet érezni, ahogyan mozog az első gumi, különösképpen egy MotoGP-gépen. Lehet érezni, ahogyan fékezés közben az abroncs összenyomódik és deformálódik. Még felegyenesedéskor is jelen van. Aztán ahogyan fékez, és bedől a kanyarba, akkor érzi igazán a csuklójában. Ezt teljes kontroll alatt kell tartani, mert a határokon mennek.”
A borzalmas mandalikai hétvége után Bagnaia stratégiát váltott. Ugyan az Ausztrál Nagydíjat sem fejezte be, de elárulta, hogy nem akart az utolsó helyen zárni, ezért inkább nyomta neki, és azt a tényt is elfogadta, hogy lehetséges, hogy ez bukással fog zárulni. Ezzel szemben a valenciai tesztet követően már pozitív szájízzel szállt le a motorról.
„Mindennek gördülékenynek kell lennie ahhoz, hogy a legjobbat lehessen kihozni a csomagból – mutatott rá Guintoli. – Ezt könnyebb mondani, mint megtenni. Pecco nem félénk, még akkor sem, amikor szenved. Ezért megyünk, és néha túlvállaljuk magunkat. A motor elejének érzete mentálisan is befolyásolhat, mert a gondolataid is körülötte foroghatnak. Az az igazság, hogy Motegit leszámítva valamilyen visszatérő probléma gyötri. Ugyanaz a gond végig jelen volt.”
Szívszorító: a saját bőrruhájában, elhunyt fia emlékéért fut maratont Guintoli
