Pit Beirer, a KTM motorsport-igazgatója kijelentette, a múlt heti teszt egy fontos pont volt a számára. Úgy véli, a megálmodott koncepció a pályán is működik. Szerinte örülni kell ennek, mint ahogyan Pol Espargaró és Dani Pedrosa jelenléte is boldogságra ad okot. Azonban figyelmeztetett arra, hogy novemberig nyolc darab 850 köbcentiméteres motort kell kigurítaniuk a pályára.
A múlt hét folyamán számoltunk be arról, hogy a KTM a bizonytalanságok ellenére Jerezben pályára vitte a 850 köbcentiméteres motorblokkal felszerelt konstrukciót. Az osztrák gyártó a kommunikációt figyelve is előrébb tart a többieknél, hiszen korábban már a blokkot is beindították.
Az ominózus felvétel alatt Pol Espargaró ült a nyeregben, de nem teljesen egyedül körözött a pályán. A KTM másik tesztpilótája, Dani Pedrosa is gyűjtötte a kilométereket, ő azonban inkább a 2026-os konstrukcióval foglalkozott, de az új koncepciót is hajtotta. Pit Beirer pedig mindössze szuperlatívuszokban tudott beszélni a gyakorlást követően.
Itt a jövő: a KTM pályára küldte a 850 köbcentis konstrukcióját (videó)
„Ez egy nagyon fontos pont volt számomra – nyilatkozta a SPEEDWEEK.com-nak a KTM motorsport-igazgatója. – Mindkét versenyző nagyon jól szórakozott a 850-esen. Erős jelek utalnak arra, hogy az érintettek által megálmodott koncepció a pályán is működhet. Az összeültető nélküli motorozás tökéletesen működik, és mindenki csak hüledezett azon, hogy ezek a srácok milyen hamar tudtak értékelhető köröket futni.”
„A teszt nagyon jól sikerült – folytatta Beirer. – Teljes mértekben profitáltunk abból, hogy finomhangoljuk a 2026-os motort, miközben egy független komponenssel, folyamatosan dolgozhattunk a 850-es projekten. Ez a jelentős erőfeszítéseink visszacsatolását jelentette. Örülnünk kell annak, hogy megvan ez a koncepció, és van két ilyen tesztversenyzőnk, mint Pol és Dani.”
Tény és való, hogy a KTM szempontjából ezek ígéretes jelek, azonban Beirer tisztában van azzal, hogy nem szabad hátradőlni. Kijelentette, hogy novemberre nyolc olyan motort kell kigurítaniuk a pályára, amelyek megfelelnek a 2027-es paramétereknek. Az új korszak nemcsak a csökkentett hengerűrtartalmú blokkokat és az összeültető nélküli motorokat fogja elhozni, hanem többek között az aerodinamika is jóval kisebb szerephez fog jutni. Ezzel párhuzamosan a fenntarthatóság iránti elköteleződésük pedig sokkal masszívabb lesz.
Így változik meg a MotoGP, hivatalossá váltak a 2027-es új szabályok
„Azt gyakran elfelejtjük, hogy ezt követően már csak a sepangi tesztig lesz arra időnk, hogy megépítsük a végleges konstrukciót – mutatott rá Beirer. – Azok a motorok, amelyek januárban elkerülnek Malajziába, már azokat az alapvetéseket hordják magukon, amiket az idény során fogunk használni.”
