Sajtóértesülés szerint a MotoGP legkorábban csak a 2027-es szezon előtt fog dönteni az „ülésszárnyak” lehetséges betiltásáról. Az idén debütált elemet először az Aprilia kezdte alkalmazni, majd a Honda is használatba vette.
November végén számoltunk be arról, hogy értesülések szerint felmerült az úgynevezett „láb-” vagy „ülésszárnyak” betiltása a következő MotoGP-szezon előtt. A motor hátsó felén, a pilóták lába mögött helyet kapó szárnyat először a Aprilia vetette be, majd a Honda is használni kezdte az idei szezon során. A noalei gyártótól származó információk alapján az újítás a hátsó gumi „fékteljesítményén” javított, ami jelentősen hozzájárulhatott az idény közbeni előrelépésükhöz. Ám a Grand Prix Bizottsághoz benyújtott javaslat szerint a szárny potenciális veszélyforrás, mivel egy bukás során a versenyző lába beleragadhat, bár ilyesmire eddig még nem került sor.
Betilthatják az Aprilia „kulcsszerepet játszó” újítását, amelyet a Honda lemásolt
Az olasz Motorsport pedig nemrég megszerezte a javaslat technikai részleteit: „A motor azon része, amely a hátsó gumi első élétől vett érintőleges függőleges vonaltól előre mérve 800 és 500 milliméter között helyezkedik el, felülről nézve nem lépheti túl azt a szűkülő területet, amelynek szélessége 450 milliméterről szűkül 500 milliméterre az említett függőleges vonaltól előre mérve. Kivételt képeznek a lábtartók/vezérlők/konzolok és a kipufogóborítások, amelyek legfeljebb 20 milliméteres eltéréssel helyezkedhetnek el a kipufogócsövek külső felületétől.”
Viszont ez a szöveg rövid időn belül nem fog bekerülni a technikai szabálykönyvbe, mivel a szaklap a napokban arról számolt be, hogy egy évvel elhalasztották a javaslatról szóló döntést. A tiltás így legfeljebb a 2027-es nagy változásokkal együtt lép majd életbe. Ennek hátterében az állhat, hogy nem sikerült megszerezni az illetékes bizottságban az anonim szavazás során a szükséges többséget. Ennek következményeképp pedig a tiltást csak az összes gyártó beleegyezésével lehetne bevezetni, ám az Aprilia és a Honda természetesen ebbe nem menne bele, miután pénzt és időt áldoztak a fejlesztésére, és ráadásul jó eredményeket értek el vele.
