back to top
2025. december 15. 11:42
További
    KezdőlapMotoGPA KTM után az Aprilia is elkészült a 2027-es erőforrással, de a...

    A KTM után az Aprilia is elkészült a 2027-es erőforrással, de a motor még „fejlesztés alatt áll”

    Massimo Rivola elárulta, a 2027-es motorblokk kész van, és már be is indították, ám magát a motort még fejlesztik. Az Aprilia Racing vezérigazgatója elárulta, azt még el kell dönteniük, hogy a jövő évi géppel meddig foglalkoznak.

    Bár még hátravan egy teljes szezon, egyre inkább közeledik a MotoGP új korszaka. Mint ismert, 2027-ben új technikai szabályrendszer lép életbe, aminek során többek között jelentősen korlátozzák az elektronikát és az aerodinamikát, biztonságosabbá, látványosabbá és fenntarthatóbbá téve ezzel a versenyzést – legalábbis ez a cél.

    A legfontosabb változtatás talán a motorblokkok mérete, hiszen jövőre az 1000 köbcentiméteres motorok 2012 óta tartó korszaka is véget ér. Ennek megfelelően a gyártóknak új erőforrást kell tervezniük. Hogy az egyes márkák hogyan állnak a fejlesztéssel, azt nem tudni, mindenesetre a KTM már októberben közzétett egy videót a blokk beindításáról. Most pedig az Aprilia felől érkeztek hírek.

    Az első gépfecske: a KTM beindította a 2027-re készülő motorblokkját (videó)

    „A motorblokk kész van – nyilatkozta a Crash.net-nek Massimo Rivola, a noaleiek versenyrészlegének vezérigazgatója. – Az erőforrás megy. Hogy őszinte legyek, nagyon elégedettek vagyunk azzal, amit a tesztpadon csinálunk ezzel a blokkal. A motor még fejlesztés alatt áll. Rövid távon nem ez a prioritás, de nyilvánvalóan meg fog érkezni. Noaléban most elég nagy a nyüzsgés.”

    Hogy a „fejlesztés alatt áll” kifejezés pontosan mit takar, azt kívülről nem lehet megmondani, mindenesetre a KTM abból a szempontból mindenképpen előrébb tart, hogy már a motorról is megosztott egy felvételt a nyilvánosságban. Persze mindez még nem feltétlenül azt jelenti, hogy a mattighofeniek jobban is állnak.

    Itt a jövő: a KTM pályára küldte a 850 köbcentis konstrukcióját (videó)

    2026-ban a gyártók számára az is kihívást fog jelenteni, hogy miként osztják el az erőforrásaikat a jövő évi és a 2027-es motorok között. Fabiano Sterlacchini, az Aprilia technikai igazgatója nemrég úgy fogalmazott, hogy az átállás leginkább márciusban vagy áprilisban fog megtörténni, de honfitársa még nem tudott biztosat mondani. „Ezt át kell gondolnunk – szögezte le Rivola. – »Rendben, mi a stratégia? Meddig fejlesztjük a ’26-os motort?« Van egy elképzelésünk, de nyilván az is számít, hogy jövőre miként [alakul] a bajnokság.”

    A 2027-es szabályrendszer részeként a sorozat betiltja az immáron évek óta jelen lévő összeültető-rendszert. Ez az Apriliának idén közvetetten szerencsét hozott, hiszen Marco Bezzecchi első, silverstone-i győzelméhez az is kellett, hogy Fabio Quartararo motorján meghibásodjon ez az eszköz, ám Rivolának nem fog hiányozni. „Ezek ostoba eszközök, amelyeket mindannyian utálunk, de valamilyen oknál fogva még mindig itt vannak” – fogalmazott.