back to top
2025. december 16. 20:10
További
    KezdőlapMotoGPA Yamaha bejelentette, mikor mutatja be jövő évi, jelentősen megváltozó motorját

    A Yamaha bejelentette, mikor mutatja be jövő évi, jelentősen megváltozó motorját

    A gyári Yamaha január 21-én Dzsakartában leplezi le 2026-os motorját, illetve annak festését. A hangvillások a következő szezonban sornégyes helyett már V4-es géppel fognak versenyezni.

    A MotoGP csapatainak immáron több mint fele nyilvánosságra hozta, hogy melyik napon fogja leleplezni 2026-os motorját, illetve annak festését. Kedden ugyanis a Pramachoz, a VR46-hoz, a gyári Apriliához és Ducatihoz, valamint a Gresinihez hatodik istállóként a gyári Yamaha is csatlakozott ebben az értelemben.

    Újabb csapat jelentette be bemutatójának időpontját, ekkor leplezik le Martín és Bezzecchi motorját

    A hangvillások két nappal a bolognaiak után, január 21-én mutatják be motorjukat. A helyszín Indonézia fővárosa, Dzsakarta lesz, a leleplezés pedig az ottani Yamaha-kereskedők találkozójának keretében fog megtörténni. Aligha véletlen, hogy erre a térségre esett a választás, hiszen bő egy héttel később Sepangban rendezik a MotoGP shakedownját, amelyen a koncessziós szabályok értelmében Yamaha teljes felállással képviseltetheti magát.

    A Yamaha ugyan a teljesítményét tekintve az idei évre fejlődött a tavalyi idényhez képest, és ez a pontszámban is megmutatkozik, ennek ellenére visszaesett a konstruktőri tabella utolsó helyére. Ez pedig közrejátszhatott abban, hogy az ivatai márkánál megszületett a döntés, miszerint utolsó gyártóként felhagynak a sornégyes motorblokkal, és jövőre már minden versenyző alatt V4-es erőforrás fog dübörögni ahhoz igazított vázzal.

    Hivatalos: a Yamaha a V4-es motorblokkot fogja használni a 2026-os szezonban

    Ami az idei nem túl jó szereplést illeti, öröm az ürömben, hogy a Yamahánál továbbra is kihasználhatják a már említett koncessziós előírások által biztosított jogokat, hiszen immáron egyedüli gyártóként továbbra is a D kategóriában lesznek. Mindez azt jelenti, hogy a többiekhez képest jóval szabadabban tesztelhetnek és fejleszthetnek, ráadásul a motorblokkok befagyasztása sem vonatkozik rájuk.

    Ami a gyári istálló versenyzői felállását illeti, mindkét pilótáról könnyen elképzelhető, hogy a következő lesz az utolsó éve jelenlegi helyén, csak éppen teljesen más okokból. Fabio Quartararo szinte a teljes szezonban a hátán vitte a márkát, olyannyira, hogy csak Marc Márquez szerzett nála több pole pozíciót, ám a futamokon általában nem tudta felvenni a versenyt az élmezőnnyel. A francia motoros lényegében kimondta, hogy ha a szezon elején úgy látja, hogy a V4-es projekt nincs kielégítő szinten, akkor más munkaadó után néz.

    Érthető Quartararo frusztrációja, de a nyilvános panaszkodás nem segít

    Csapattársa Álex Rins lesz, akinek a 2026-os idényben az lesz a tét, hogy maradhat-e a MotoGP-ben. A 30 éves motoros ugyan pontszámban jelentősen felülmúlta tavalyi teljesítményét, de ez részben annak köszönhető, hogy akkor jó néhány futamról hiányzott. Ráadásul idén sem alkotott igazán maradandót, olyannyira, hogy mindössze egy-egy sprinten és főversenyen végzett az első kilencben, Quartararóhoz képest pedig alig több mint harmadannyi pontot szedett össze.

    Az eddig bejelentett bemutatók időpontjai

    Dátum Csapat
    Január 13. Prima Pramac Yamaha MotoGP
    Január 14. Pertamina Enduro VR46 Racing Team
    Január 15. Aprilia Racing
    Január 19. Ducati Lenovo Team
    Január 21. Monster Energy Yamaha MotoGP Team
    Január 31. BK8 Gresini Racing MotoGP