A gyári Yamaha január 21-én Dzsakartában leplezi le 2026-os motorját, illetve annak festését. A hangvillások a következő szezonban sornégyes helyett már V4-es géppel fognak versenyezni.
A MotoGP csapatainak immáron több mint fele nyilvánosságra hozta, hogy melyik napon fogja leleplezni 2026-os motorját, illetve annak festését. Kedden ugyanis a Pramachoz, a VR46-hoz, a gyári Apriliához és Ducatihoz, valamint a Gresinihez hatodik istállóként a gyári Yamaha is csatlakozott ebben az értelemben.
Újabb csapat jelentette be bemutatójának időpontját, ekkor leplezik le Martín és Bezzecchi motorját
A hangvillások két nappal a bolognaiak után, január 21-én mutatják be motorjukat. A helyszín Indonézia fővárosa, Dzsakarta lesz, a leleplezés pedig az ottani Yamaha-kereskedők találkozójának keretében fog megtörténni. Aligha véletlen, hogy erre a térségre esett a választás, hiszen bő egy héttel később Sepangban rendezik a MotoGP shakedownját, amelyen a koncessziós szabályok értelmében Yamaha teljes felállással képviseltetheti magát.
A Yamaha ugyan a teljesítményét tekintve az idei évre fejlődött a tavalyi idényhez képest, és ez a pontszámban is megmutatkozik, ennek ellenére visszaesett a konstruktőri tabella utolsó helyére. Ez pedig közrejátszhatott abban, hogy az ivatai márkánál megszületett a döntés, miszerint utolsó gyártóként felhagynak a sornégyes motorblokkal, és jövőre már minden versenyző alatt V4-es erőforrás fog dübörögni ahhoz igazított vázzal.
Hivatalos: a Yamaha a V4-es motorblokkot fogja használni a 2026-os szezonban
Ami az idei nem túl jó szereplést illeti, öröm az ürömben, hogy a Yamahánál továbbra is kihasználhatják a már említett koncessziós előírások által biztosított jogokat, hiszen immáron egyedüli gyártóként továbbra is a D kategóriában lesznek. Mindez azt jelenti, hogy a többiekhez képest jóval szabadabban tesztelhetnek és fejleszthetnek, ráadásul a motorblokkok befagyasztása sem vonatkozik rájuk.
Ami a gyári istálló versenyzői felállását illeti, mindkét pilótáról könnyen elképzelhető, hogy a következő lesz az utolsó éve jelenlegi helyén, csak éppen teljesen más okokból. Fabio Quartararo szinte a teljes szezonban a hátán vitte a márkát, olyannyira, hogy csak Marc Márquez szerzett nála több pole pozíciót, ám a futamokon általában nem tudta felvenni a versenyt az élmezőnnyel. A francia motoros lényegében kimondta, hogy ha a szezon elején úgy látja, hogy a V4-es projekt nincs kielégítő szinten, akkor más munkaadó után néz.
Érthető Quartararo frusztrációja, de a nyilvános panaszkodás nem segít
Csapattársa Álex Rins lesz, akinek a 2026-os idényben az lesz a tét, hogy maradhat-e a MotoGP-ben. A 30 éves motoros ugyan pontszámban jelentősen felülmúlta tavalyi teljesítményét, de ez részben annak köszönhető, hogy akkor jó néhány futamról hiányzott. Ráadásul idén sem alkotott igazán maradandót, olyannyira, hogy mindössze egy-egy sprinten és főversenyen végzett az első kilencben, Quartararóhoz képest pedig alig több mint harmadannyi pontot szedett össze.
Az eddig bejelentett bemutatók időpontjai
| Dátum | Csapat |
| Január 13. | Prima Pramac Yamaha MotoGP |
| Január 14. | Pertamina Enduro VR46 Racing Team |
| Január 15. | Aprilia Racing |
| Január 19. | Ducati Lenovo Team |
| Január 21. | Monster Energy Yamaha MotoGP Team |
| Január 31. | BK8 Gresini Racing MotoGP |
