back to top
2025. december 19. 20:02
További
    KezdőlapMotoGPA Hondánál idén jobban ki tudták használni a koncessziókat, és még van...

    A Hondánál idén jobban ki tudták használni a koncessziókat, és még van bennük tartalék

    Alberto Puig kijelentette, a Hondánál idén jobban ki tudták használni a koncessziós engedményeket, mint tavaly. Az aranyszárnyasok gyári istállójának csapatmenedzsere szerint 2025-ben leginkább a motorblokk terén fejlődtek, jövőre pedig kiegyensúlyozottabbá kell válniuk.

    A MotoGP idei szezonjának befejeztével egyértelműen kijelenthető, hogy a Honda elmozdult abból a mély gödörből, ahol az elmúlt években volt. A japán márka 2022 és 2024 között rendre az utolsó helyen végzett a konstruktőri tabellán, idén viszont a szezonnyitó Thai Nagydíj sprintje és főfutama között eltelt szűk 24 órát leszámítva egyetlen pillanatig sem álltak ott.

    Végül több mint egy teljes hétvégén begyűjthető maximális pontmennyiséggel, 38 egységgel előzték meg a Yamahát a gyártók között, és lettek negyedikek. Ami viszont talán ennél is fontosabb, hogy a 285 pont több, mint amennyit 2023-ban és tavaly együttvéve gyűjtöttek. Az előrelépés tehát teljes mértékben megkérdőjelezhetetlen.

    „Ez egy nagyon kemény munkával teli év volt, de fejlődtünk, ez egyértelmű – nyilatkozta Alberto Puig, a gyári alakulat csapatmenedzsere. – Az előző szezonokhoz képest idén nagyobb hasznot húztunk a koncessziókból, és jobban fejlesztettük a motort. Eleinte nem voltunk jó helyzetben, de tudtuk, hogy a nyári szünet után fontos lépéseket tehetünk előrefelé, és onnantól kezdve a két srácunk egészen mostanáig elég jó eredményeket hozott.”

    Mir szerint „csak jó hír” a Hondának, hogy elveszítik az eddig fontos szerepet játszó engedményeket

    A szezon első részében Johann Zarco vitte a hátán a márkát, miközben a gyári versenyzőknek nem annyira ment. Elsősorban Joan Mir panaszkodott rendszeresen arra, hogy a motorblokk nem elég erős, és az egyenesekben képtelen bármit is kezdeni a többi márka pilótáival. Az idény előrehaladtával azonban sikerült orvosolniuk a problémát.

    „Ha a személyes véleményemet szeretnétek, a motorblokk terén értünk el nagy javulást – válaszolta Puig arra a kérdésre, hogy szerinte mely területen fejlődtek leginkább. – Ha ebben a géposztályban az embernek nincs meg a sebessége, akkor még az előzési kísérlet is bonyolult. Több lóerőt adtunk a versenyzőknek, és úgy vélem, igazán értékelték.”

    Persze tény, hogy az idei szezonban mutatott teljesítmény nem garantálja, hogy a Honda jövőre is marad a felfelé ívelő pályán, pláne úgy, hogy átkerültek a D koncessziós kategóriából a C-be, így 2026-ban már sokkal szűkebb lesz a mozgástér tesztelés és fejlesztés terén. A spanyol szakember ugyanakkor hisz benne, hogy még ennél is feljebb jutnak.

    „Megvan az előrelépés, de most kicsit kiegyensúlyozottabbaknak kell lennünk, a következő esztendőt illetően erre összpontosítunk – fogalmazott. – Szerintem még mindig van bennünk egy kis tartalék a fejlődéshez 2026-ra vonatkozóan. A Honda végső soron győzni akar, és előbb vagy utóbb készen fogunk állni, hogy ezt megtegyük.”

    Már a Honda is pályán fogja tesztelni a 850 köbcentis motorblokkját