Marco Melandri úgy véli, Toprak Razgatlıoğlu 2027-ben felvehetné a kesztyűt Fabio Quartararóval szemben, bár utóbbi szerinte jövőre távozik a Yamahától. Az olasz exversenyző inkább az optimista Andrea Doviziosónak hisz a V4-es motor kapcsán, mintsem a panaszkodó állandó pilótáknak.
Marco Melandri nemrég interjút adott a GPOne-nak, és a beszélgetés során több témát is érintett. Ahogyan arról mi is beszámoltunk, a 250 köbcentiméteres géposztály 2002-es világbajnoka Marc Márquez jövőjét optimistán látja, Francesco Bagnaiáét viszont már jóval kevésbé. Ezt követően pedig a Yamaha helyzetére is kitért.
Honfitársa szerint Bagnaia és a Ducati kapcsolata megromlott, Acostát látja a helyén
Ezen belül elsőként Toprak Razgatlıoğluról esett szó. A török versenyző nem a megszokott útvonalon jutott el a MotoGP-ig, hiszen a Red Bull Rookies Cup után a szériamotorozás felé vette az irányt, az előző nyolc évet pedig a Superbike-vb mezőnyében töltötte. Ott háromszor is felért a csúcsra, és kétszeres címvédőként nyergelt át a prototípus-motorozás királykategóriájára. Melandri úgy véli, jövőre még nem fog igazán villogni, utána viszont már igen.
Razgatlıoğlunak el kell felejtenie az időmérő monitorokat, hogy Marc Márquezzel csatázhasson
„Toprak tényleg különleges – vélekedett. – Egy kivételes tehetség, aki elképesztő módon uralja a motort. Olyan, mintha játszana vele. Kíváncsi vagyok, milyen lesz a pályán, tudván, hogy 2026 a fejlődés éve lesz számára. Nagyon intelligens és tudatos versenyző. Én azon a véleményen vagyok, hogy nem fogja túlerőltetni, hanem egyszerre csak egy lépést tesz, hogy mindent megértsen maga körül. 2027-ben viszont minden meg fog változni. Jön a Pirelli, és szerintem Toprak ott lesz az élmezőnyben [Fabio] Quartararo nyakán, hogy ő legyen a Yamaha legjobbja.”
Ez egyfelől bátor kijelentés, hiszen a francia motorost a legtöbben a mezőny egyik legjobbjának tartják, másfelől viszont nem is lehet teljesen kizárni, hiszen 2027-ben teljesen új motorok jönnek, a Pirelli pedig kedvezhet Razgatlıoğlunak, hiszen ismeri a márkát. Csak éppen könnyen lehet, hogy ezt soha nem fogjuk megtudni, ugyanis könnyen elképzelhető, hogy Quartararo távozik a hangvillásoktól.
Érthető Quartararo frusztrációja, de a nyilvános panaszkodás nem segít
„Az alapján, ahogyan beszél és ami lejön belőle, úgy tűnik, hogy igen – felelte az erre vonatkozó kérdésre Melandri. – Fabio távozhat, de várjuk meg, mi történik. Azonban nekem van néhány kérdésem. Úgy vélem, Fabiónak nem lesz könnyű a V4-es motorral megismételnie, amit a sornégyessel csinált. Főként arra gondolok, hogy meg kell találni a megfelelő beállításokat és egyensúlyt a motoron. Sok éven át a sornégyeshez volt szokva, és nem látom annyira könnyűnek ezt az átmenetet.”
Ahogyan arra a 43 esztendős expilóta is utalt, a Yamaha a következő szezonban már a mezőny többi tagjához hasonlóan V4-es erőforrással és az aköré épülő vázzal fog versenyezni, Quartararo pedig ennek sikerességétől teszi függővé a jövőjét. A valenciai teszt után nem volt túlságosan derűlátó, Melandri viszont nem neki vagy a többi versenyzőnek hisz, hanem a tesztpilótának, aki már jóval többet ment vele, és ennek kapcsán egy érdekes elmélettel állt elő.
A Yamaha bejelentette, mikor mutatja be jövő évi, jelentősen megváltozó motorját
„Nekem úgy fest, hogy a Yamaha minden versenyzője panaszkodik az új motorra – folytatta. – Az eddigi nyilatkozataik alapján nem láttam őket igazán lelkesnek az új M1-es iránt, a pályán pedig többet vártam a motorblokkot illetően. Szóval kíváncsi vagyok, hogy a Yamaha blöfföl-e. Azért mondom ezt, mert a pilóták elégedetlensége ellentmond [Andrea] Dovizioso megjegyzéseinek, aki nekem proaktívnak és optimistának tűnik. Én inkább Andreának hiszek, mert ő fejleszti a motort, és teljesen ura a helyzetnek.”
