back to top
2025. december 22. 12:11
További
    KezdőlapMotoGPFőnöke szerint Zarco nem mindig tudott teljes mértékben a motorozásra összpontosítani

    Főnöke szerint Zarco nem mindig tudott teljes mértékben a motorozásra összpontosítani

    Johann Zarco és Lucio Cecchinello is megosztotta a véleményét arról, hogy a 35 éves motoros esett a legtöbbször a MotoGP idei szezonjában. Az LCR csapatmenedzsere úgy véli, pilótája figyelme olykor részben elterelődött a vezetésről.

    Johann Zarco szezonjának első és második fele között óriási volt a kontraszt. A francia versenyző remekül kezdte a MotoGP 2025-ös idényét, és az Argentin Nagydíjon meglepetésre az első sorból indult, majd a futamokon is jó eredményt ért el. Nem sokkal később pedig jött a csúcspont a hazai győzelemmel, Silverstone-ban pedig szintén dobogós lett.

    Ekkor, vagyis hét forduló után a Ducati kontingensét leszámítva neki volt a legtöbb pontja, szám szerint 97, viszont az ezt követő tizenöt hétvégén ehhez már csak 51-et tudott hozzátenni. Ráadásul eközben rengetegszer került a földre: összesen 28 bukással zárta az évet, ami csak kettővel kevesebb, mint amennyit az előző két esztendőben összesen összegyűjtött, és nem mellesleg ezzel ő zárt a vonatkozó ranglista élén.

    Zarco és egy meglepő gyártó az élen – íme a MotoGP 2025-ös bukási ranglistája

    „Nem mókás, hogy van ez a statisztika, miszerint én estem el a legtöbbször – nyilatkozta. – Ez része a munkának, főleg ha az ember általában nem bukik annyira sokszor. Az a jó, hogy ezek az esések az edzéseken történtek. A futamokon ritkán volt balesetem, ami szintén különbséget jelent. Vállalom a felelősséget, hogy a tréningeken kockáztattam, de amikor biztonságra volt szükség, akkor az megvolt.”

    Valóban, Zarco a főfutamokon csak nyolc alkalommal szenvedett balesetet, ami szintén nem alacsony szám, de nem mindig a saját hibájából vesztette el az irányítást a motorja felett. Lucio Cecchinello többek között erre is kitért, amikor értékelte pilótája idei szezonját, rámutatva annak kontrasztos mivoltára.

    „Nyilvánvalóan elég jól kezdtük az idényt – fogalmazott az LCR csapatmenedzsere. – Ötödik hely Argentínában, negyedik Katarban, Le Mans-ban nyertünk, Silverstone-ban másodikak lettünk. A szezon első fele nagyon jól alakult számunkra, meghaladta a várakozásainkat. Egy ponton az ötödik pozíciót foglaltuk el a bajnokságban. Nagyon élveztük. Az idény második felében viszont elkezdtünk küszködni, ez tény. Szerintem erre több magyarázat is van. Úgy vélem, a Le Mans-i és a silverstone-i eredmények kiugróak voltak, és az időjárási körülmények is befolyásolták őket, mivel Silverstone-ban nagyon hideg napunk volt, néhány pilóta pedig nem érezte jól magát az első gumit illetően, meg ilyesmi. Versenyzőként tudom, hogy ha az ember már felállt a dobogóra, akkor igazán jó eredményeket akar elérni. Johann valószínűleg túl sok balesetet szenvedett, rengeteget bukott. Aragóniában, Barcelonában, Németországban… Ezek az esések nem segítettek nekünk.”

    Zarco teljesítménye ugyanakkor nem magától romlott le. A Honda ugyanis jelentős újításokkal rukkolt elő, ám ezeket először a gyári pilóták kapták meg, és a kétszeres világbajnok csak hetekkel később következett. Ráadásul az is előfordult, hogy csak az egyik motorján tudta használni, és nem minden fejlesztés vált be számára.

    Zarco olykor szenvedett a késlekedő fejlesztések miatt, a Hondánál igyekeznek javítani a helyzeten

    „A Honda remek alkatrészeket hozott a fejlesztések révén – fogalmazott Cecchinello. – Kellett várnunk néhány hetet, hogy megkapjuk őket, mert arra vártunk, hogy a HRC beszállítója legyártsa őket. Ez vélhetően némileg csalódottá tette, talán nem tudott százszázalékosan a motorozásra összpontosítani. A pozitívum, hogy végül megkaptuk az alkatrészeket. Johann jobban koncentrált, és az idény végén ugyanolyan gyorsak voltunk, mint a [gyári] Honda versenyzői. Az utolsó futamon Valenciában megvolt bennünk a potenciál, hogy ott legyünk Luca Marinivel, mert az idejeink az ő szintjén voltak. A verseny elején elkövetett hibája miatt viszont hosszú körös [büntetést] kapott, és volt pár gondunk.”

    Zarco azonban még az év második részében mutatott szenvedésével együtt is a Honda legeredményesebb pilótája maradt, zsinórban másodszor. „Összességében az első része nagyon jól sikerült, a középső szakasz nehezen alakult, majd végül visszatértünk a legjobb tízbe” – foglalta össze a történteket főnöke.

    Az első 2027-es fecske: ez lehet Zarco utolsó MotoGP-s szerződése?