Paul Trevathan elárulta, Maverick Viñales annak ellenére segítségére volt Pedro Acostának a szezon első részében, hogy alapvetően más stílusban motoroznak. A gyári KTM pilótájának versenymérnöke kollégáját is méltatta.
A KTM egyáltalán nem kezdte jól az idei szezont, és az idény első felében még a dobogó sem jött össze a mattighofenieknek – legalábbis úgy, hogy azt utólag is megtarthatták. Többször is előfordult, hogy a négy versenyző négy különböző motorral ment annak érdekében, hogy minél hamarabb megtalálják a helyes irányt.
Ez elsőként Maverick Viñalesnek sikerült versenymérnöke, Manu Cazeaux segítségével. A spanyol pilóta később elárulta, az argentínai bemelegítésen találták meg a helyes irányt. A cél az volt, hogy jobban tudja kontrollálni az RC16-os hátulját a kanyarbejáratokon, és ez sikerült is, hiszen hiába csúszott oldalra a motor, jobban eltalálta a csúcspontot. Mint kiderült, a KTM-nél a finom vezetési stílus volt a kifizetődő, és ebből az információból a többiek is profitáltak, különösen Pedro Acosta.
„Fantasztikus, hogy jó márkatársaink vannak – nyilatkozta a Crash.net-nek Paul Trevathan, a 21 esztendős pilóta versenymérnöke. – Ez elősegíti a versenyző fejlődését, elősegíti a motor fejlődését, és felnyitja a szemünket. Ezek a srácok nem minVdig akarják elhinni, hogy valaki valamit jobban csinálhat náluk. Amikor viszont az ember látja az adatokat, és megfelelően dolgozik, akkor tanulhat belőle. Maverick természetes stílusa teljesen ellentétes Pedróéval. Szóval ez csak egy másik módja volt ugyanazon köridő elérésének. Ez pedig [új ötleteket] vetett fel, az biztos.”
Sokszoros bajnok, a vb mezőnyét is megjárt egykori versenyző rángatta ki Acostát a gödörből
Viñales a Katari Nagydíjon szerepelt a leglátványosabban: a tízszeres királykategóriás futamgyőztes még vezette is a futamot, majd másodikként ért célba. Utólag viszont a guminyomásszabály megszegése miatt megbüntették, így végül tizennegyedikként rangsorolták, ettől függetlenül látszott, hogy abban a pillanatban ő diktálja a tempót márkán belül. Ez Acostának aligha esett jól, de megfelelően reagált a helyzetre.
„Pedro ezt nagyon jól kezelte, nem volt benne, hogy »á, a francba, mekkora szemét!« – fogalmazott Trevathan. – Inkább úgy állt hozzá, hogy »rendben, érdekes, próbáljuk ki, nézzük meg, értsük meg«, Ebben igazán jó. Szóval biztos, hogy Maverick az egész csapatnak segített, egy kicsit kitágította a látókört, hogy tényleg megértsük: több lehetőség is van. Ugyanez igaz a versenymérnökére, Manura, mert eleinte szenvedett, de Manu nagyon jó munkát végzett azzal, hogy az ő irányába terelte a motort. Ez nem mindenkinél működött, mert ez inkább egy Maverick-féle dolog. Azonban jó munkát végzett, és ő egy nagyon nyitott srác. Szóval ez a csapathoz behozott tapasztalat is rengeteget segít.”
Hogy Viñales meddig juthatott volna el idén, az már soha nem derül ki, ugyanis a Német Nagydíj időmérőjén komoly vállsérülést szenvedett, amelyből ráadásul túlságosan hamar akart visszatérni. Az viszont biztos, hogy Acosta nagyon sokat lépett előre az idényen belül, hiszen a szezon második felében a sprinteket és a főfutamokat is beleszámítva összesen tizenkét alkalommal zárt az első háromban.
Az önmagát Stonerhez hasonlító Acosta úgy érzi, már nem tartozik a KTM-nek
