back to top
2025. december 23. 17:15
További
    KezdőlapMotoGPAz időjárás átírhatta a Honda forgatókönyvét, nem a tervek szerint alakulhatott a...

    Az időjárás átírhatta a Honda forgatókönyvét, nem a tervek szerint alakulhatott a 850-es motor debütálása

    Sajtóértesülések szerint elmosta az eső a Honda sepangi tesztjét, ahol Takaaki Nakagami pályára vitte a 850 köbcentiméteres gépet. Az aranyszárnyasok mindössze néhány kört tudtak megtenni száraz körülmények között, és csupán egy területen léphettek előre a többi gyártóhoz képest. Ez a kiesés pedig a koncessziós szintlépés miatt is rosszul jött, azonban az biztos, hogy a 2027-es motor tesztelése egyelőre a japán feladata lesz.

    A KTM mellett a Honda a másik olyan gyártó, amely némi életjelet mutatott a 850 köbcentiméteres motorblokk kapcsán. Hétfőn cikkeztünk arról, hogy beindították a szóban forgó erőforrást. Emellett arról is írtunk, hogy Sepangban Takaaki Nakagami viszi pályára az új konstrukciót.

    Már a Honda is pályán fogja tesztelni a 850 köbcentis motorblokkját

    Ez meg is történt, azonban sok következtetést nem tudnak leszűrni. Az Autosport értesülései szerint ugyanis a háromnapos tesztet több ízben is szétszabdalta a pályára érkező csapadék. A portál információi alapján mindössze néhány kört tudtak teljesíteni száraz körülmények között, azaz minimális adatból tudnak főzni a jövőben.

    Pedig a Honda kifejezetten készült erre a tesztre. Nakagami egy olyan öszvérmotort próbálhatott volna ki, amely nemcsak a blokk szempontjából, hanem az aerodinamika terén is korrelál a 2027-es paraméterekkel. Emellett a Pirelli száraz és vizes abroncsait is tesztelhette volna. Mindössze utóbbi szempontból juthat némi előnyhöz az aszakai gyártó, ugyanis a szeptemberi Pirelli-teszten száraz körülmények között gyakorolhattak. Emellett a KTM pályára gördülésekor sem esett az eső.

    Ez a kiesés pedig minden bizonnyal nagy érvágással ér fel az aranyszárnyasoknak. Mint ismeretes, Luca Marini valenciai hetedik helyének köszönhetően meglett a várva várt szintlépés, azaz a következő szezont már a C koncessziós kategóriában kezdhetik meg. A dicsőség mellett ez némi korlátozással is jár, ugyanis már nem tesztelhetnek ott és akkor, amikor akarnak. Emellett kevesebb gumit használhatnak fel, ráadásul ezen alkalmakkor az állandó pilótákat sem vethetik be.

    A Hondánál idén jobban ki tudták használni a koncessziókat, és még van bennük tartalék

    Az Autosport arról is beszámolt, hogy a 850 köbcentiméteres konstrukció egyelőre Nakagami vadászterülete lesz. A Honda másik tesztpilótája, Aleix Espargaró a jövő évi koncepción, azaz az RC213V-n fog dolgozni. A spanyol versenyző – akinek második karrierjét fel kellett adnia – az idény második felétől fog átnyargalni a 2027-es motorra.

    Mindenesetre a Honda egyáltalán nem panaszkodhat a 2025-ös évre. Johann Zarcónak köszönhetően megnyerték a Francia Nagydíjat, de a gyári alakulat sem szűkölködhet a pozitívumokban. Marini szezonközi sérülése dacára stabil teljesítményt nyújtott, Joan Mir pedig két ízben is dobogóra állhatott a szezon utolsó harmadában. A japán háziversenyben pedig egyértelműen a Yamaha fölé kerekedtek.

    Mir szerint „csak jó hír” a Hondának, hogy elveszítik az eddig fontos szerepet játszó engedményeket