A Superbike-világbajnokság mind az öt gyári csapata kihasználta a barcelonai pályán megrendezett tesztet, hogy felkészüljön a szezon második felének forró körülményeire.
A barcelonai, portimaói és mandalikai futamokon általában meleg van, de Magny-Cours-ban, San Juanban és Phillip Islanden is előfordulhat, hogy az időjárás megvicceli a versenyzőket.
A múlt hétvégi barcelonai teszten, amikor az aszfalt 54 Celsius-fokig melegedett, a versenyzők sokat dolgoztak, hogy ideálisan felkészüljenek ezekre a körülményekre.
Nem csak a hőmérséklet számít, ahogy azt Alex Lowes, a Kawasaki gyári versenyzője a SPEEDWEEK.com-nak elmondta.
„Sok múlik magán az aszfalton is.” – jegyezte meg az angol.
„Indonéziában és Thaiföldön mindig meleg van, így az aszfalt hőmérséklete is nagyon magas. Ott nem érzem rosszul magam. Európában, ahol a pályák megterhelőbbek, és a tapadás alapvetően alacsonyabb, az még inkább csökken, ha meleg van.”
A barcelonai pozitív tanulságok Mandalika esetében is segítenek?
„Talán, de nem feltétlenül.” – vélekedett Lowes.
„A barcelonai pálya egy kicsit furcsa, mert ott sokat kell dőlni. Nem a legjobb hely arra, hogy kidolgozzuk a különböző pályák alapbeállításait. Ha jól érzed magad ott a hőségben, és jól tudod irányítani a motort, az máshol is segíteni fog. Mindig ugyanaz a probléma, hogy a hátsó kerék kipörög, és a motor nehezen irányítható a kanyar kijáratánál, és sok időt veszítesz. A barcelonai teszt során ezt elég jól sikerült kezelni. Sokat dolgoztunk a kormányzással és a hátsó lengéscsillapítóval, és megnéztük, melyik kombináció működik a legjobban – erről szól a tesztelés.”