Fabio Quartararo a SPEEDWEEK.com-nak adott interjújában hangsúlyozza: „Az elmúlt három évben a motor karaktere sokat változott”. A Yamaha sztárja az idei problémákról beszélt.
Fabio Quartararo számára a 2022-es év csalódással kezdődött: az új motorok megbízhatatlansága miatt a Yamaha kénytelen volt nélkülözni őket a szezon kezdete előtt. A japánok ezért bocsánatot kértek a 2021-es világbajnoktól, ahogy azt a SPEEDWEEK.com-nak adott interjújában kifejtette: „A szezon kezdete előtt elnézést kértek érte”.
„Miután megnyertem a 2021-es világbajnoki címet, természetesen meg akartam védeni. Azonban ahogyan a világbajnokságot kezdtük, eleinte azt hittem, hogy egyetlen futamot sem fogunk tudni nyerni.” – vallotta be a 23 éves nizzai versenyző.
Quartararo idén már háromszor ért elsőként célba, az első szezonbeli győzelmét pedig Portimãóban aratta. A siker azután jött el, hogy az előző, texasi futam után megváltoztatta a hozzáállását.
„Austin után azt mondtam magamnak, hogy abba kell hagynom a negatív gondolkodást” – mondta.
„Ehelyett inkább arra akartam koncentrálni, hogy a legtöbbet hozzam ki magamból és az anyagból, ami minden egyes futamon rendelkezésemre áll. Végül is a szezon első része jobban ment a vártnál, de aztán a második felében megmutatkozott a valóság” – összegzett a világbajnoki második helyezett.
A Yamaha YZR-M1 karaktere sokat változott, Quartararo is hangsúlyozta: „Még nincs annyi tapasztalatom a MotoGP-ben. Amikor felléptem ebbe a kategóriába, mindenki azt mondta nekem, hogy a Yamaha az a motor, amivel mindenki szívesen motorozna, mert olyan könnyű vezetni.”
„Az elmúlt három évben a motor jellege sokat változott. Az M1 fizikailag megterhelőbbé vált. Megkérdeztem Cal Crutchlow-t, aki nagy tapasztalattal rendelkezik, és ismeri a Ducatit és a Hondát, hogy mit gondol. Azt mondta nekem, hogy a Yamaha a fizikailag legmegerőltetőbb motor, amit valaha vezetett. Ezzel legalább megerősítette, hogy nem az én fizikai állapotom romlott, mert nagyon keményen dolgozom.”