Dani Pedrosa versenyzői pályafutása során 54 futamot nyert összesen a 125-ös, 250-es és MotoGP géposztályokban. A kisebb kategóriákban szerzett bajnoki címei után a spanyol a Honda gyári csapatához szerződött a legnagyobbak közé. 2009-ben azonban nem mindennapi lehetőséget kapott.
Az első királykategóriás szezonjában a 20 éves versenyző már a negyedik versenyén, Kínában nyerni tudott. Az idényt az 5. helyen zárta az összesítésben. A következő két évben Pedrosa a 2. és a 3. helyre verekedte fel magát a világbajnoki tabellán, és szezononként két győzelmet tett hozzá az önéletrajzához.
2009-ben Pedrosa ajánlatot kapott a Ducatitól, amely 2007-ben Casey Stonerrel a cég történetének első MotoGP-címét ünnepelhette, de nem tudott az ausztrál mellé erős második versenyzőt igazolni.
„Megpróbáltam felmérni a helyzetet a Ducatival, mert mindannyian hallottuk, hogy ez egy nehéz motor.” – mondta Pedrosa most a DAZN „Cuatro Tiempos” című dokumentumfilmjében.
Pedrosa hangsúlyozta, hogy akkoriban nem akart megválni a Repsol Honda csapattól.
„A szívem szerint mindig is a Hondánál akartam versenyezni. A pályafutásomnak abban a pillanatában nem gondoltam arra, hogy a Ducatihoz menjek. Az biztos, hogy meglepett az ajánlat, mert soha nem terveztem, hogy váltok. Természetesen elgondolkodtam rajta, de végül ez nem igazán volt opció.”
A 2018-as szezon végén befejezte aktív MotoGP-s pályafutását, és a Red Bull-KTM tesztpilótája lett. 2021-ben rövid időre visszatért, amikor a KTM színeiben a Red Bull Ringen versenyzett szabadkártyával, és a tizedik helyen zárt.