Davide Brivio felidézte, hogyan próbálta a Suzuki elcsábítani Valentino Rossit a MotoGP-csapatához.
Brivio meghatározó befolyással volt Rossi karrierjére. Korábban már beszélt arról, hogy a Suzuki érdeklődött az olasz legenda iránt, de ilyen leleplezéssel még soha.
„A történet 2011-ben kezdődött, amikor Valentinónak dolgoztam. Én is 2010 végén hagytam ott a Yamahát, akárcsak ő. 2011 végén a Suzuki kilépett a MotoGP-ből, de a paddockban már 2010-ben nyílt titok volt a majdani kivonulásuk. 2011-ben még versenyeztek – egyetlen motort indítva – csak azért, hogy betartsák a Dornával kötött szerződést. A visszavonulást bejelentő hivatalos közleményen az állt, hogy ‘visszatérünk’, így a paddockban tudták, hogy a történetnek itt nem lesz vége. Az viszont biztos, hogy én akkor még nem gondoltam, hogy hamarosan a Suzukival kell majd foglalkoznom.” – kezdte Brivio.
Eközben Rossi a Ducatinál húzta a gázt. Egy olasz motorversenyző legenda csatlakozik egy ikonikus olasz motorkerékpár-márkához, mi romolhatna el. Ami elromolhatott, az el is romlott, mint igazolta az az ominózus 2 év, ami Rossi számára közel sem alakult jól. A szörnyű 2011-es debütáló szezonja után már a váltást fontolgatta.
„2012 elején [a Suzuki MotoGP főnöke] Shinichi Sahara megkeresett. Azt mondta: ‘Nagyon szeretnénk visszatérni, és ezt 2014-ben fogjuk megtenni, ezért szeretném tudni, hogy Valentino érdeklődik-e irántunk’. Beszéltem erről Valentinónak – tudván, hogy a Ducatival kötött szerződése a 2012-es bajnokság végéig érvényes -, mire ő azt mondta, hogy neki 2013-ra kell motor, nem 2014-re. Tehát nem tudott várni a Suzukira. Pontosan ezt mondtam Shinichi Saharának is: ‘Köszönjük az érdeklődését, de nem tudunk semmit tenni’ Ő tudomásul vette, és egy ideig nem hallottunk egymásról. Egy idő után azonban Sahara ismét kapcsolatba lépett velem. Majd megkérdezte, hogy érdekelne-e a csapat irányítása. Amikor a Sahara Valentino miatt megkeresett, azt is mondta, hogy hajlandóak lennének a csapat székhelyét Olaszországban kialakítani, hogy közel maradjon hozzá. Szóval az ötlet, hogy Olaszországban legyen a bázis, már megvolt. Mindenesetre ezúttal azt válaszoltam: ‘Igen, érdekel.’ Ez 2012 nyarán történt, és ősszel Japánba utaztam, hogy elkezdjek egyeztetni velük az új projektről.”
Brivio 2013-ban lett a Suzuki MotoGP-főnöke, és ezzel egy időben Rossi visszatért a Yamahához. Rossi még kilenc MotoGP-szezont teljesített, de újabb világbajnoki címet nem szerzett. Brivio eközben a Suzuki versenyzőjét, Joan Mirt a 2020-as világbajnoki címig vezette.
Mi történt volna, ha a csillagok együtt állnak, és Rossi inkább a Suzukihoz igazol?
Ez egy izgalmas gondolat – különösen azért, mert a Suzuki 2023 előtt ismét kiszállt a MotoGP-ből. Vajon visszatérnek-e valaha is, és újra egy nagynevű versenyzőt céloznak majd meg?