Ha van valami, amiről Dani Pedrosa ismert, az a technikai aprólékossága a motorozás minden területén. Versenyzőként töltött ideje alatt Danit nagyra értékelték a Repsol Honda csapat bokszán belül azért, ahogyan a motorok fejlesztésén dolgozott.
A csapatok mindig fejlesztik a motorjaikat a szezon során, de különösen a téli időszakot töltik munkával. 2011-ben és 2012-ben Casey Stonerrel osztozott a bokszon és így a fejlesztéseken is. Ők lettek a motorkerékpárversenyzés történetének egyik legsikeresebb duója.
Egészen pontosan 2012 volt az az év, amikor Casey Stoner visszavonult a versenyzéstől. Egy évvel azután, hogy éppen megnyerte a világbajnokságot. Most Dani a DAZN által gyártott Cuatro Tiempos című műsor negyedik epizódjában elmesél egy anekdotát. Ez rávilágít egy olyan tesztelő fontos munkájára, mint a spanyol.
Dani azzal kezdi, hogy elmeséli, hogy csapattársa, Stoner egyik erénye az volt, hogy rendkívül gyors volt. Felidézi, hogy 2012-ben ő maga sérülésen esett át, ekkor a Honda a jövő évi motort fejlesztette, és a japánok egy másik motort is készítettek.
Mire Pedrosa felépült, Stoner már fejlesztette azt a motort.
„Elmentünk Brnóba tesztelni, felültem a motorra, és egy másodperccel lassabb voltam Casey-nél.” – árulta el a Castellar del Vallés-i versenyző.
Ez a motor volt a kiindulópontja a ma is élő prototípusnak: az RC213V-nek, amely a MotoGP-motorok maximális hengerűrtartalmát 1000 köbcentiméterre emelte, V4-es motorral és ugyanazzal a konfigurációval, de 90°-os hengereltávolsággal és 250 lóerős teljesítménnyel, több mint 17 000-es fordulatszámon.
Így amikor a #26-os versenyző először ült fel a gépre, borzalmas érzése volt a motorral, nem értette, hogy az a srác hogyan tudott egy másodperccel gyorsabban menni egy olyan motorral, amin úgy érezte, hogy minden kanyarban le fog esni.
„Sikerült beszélnem a japánokkal és lecserélni a motort.” – magyarázza Pedrosa. Végül az év végén egy új motort hoztak neki. Az eredmények pedig anekdotikusak voltak:
„Amikor az év végén megérkezett a motor, Casey ugyanolyan gyors volt az egyik motoron, mint a másikon, ugyanazokkal a köridőkkel, én pedig egy másodperccel lassabb voltam az egyik motoron, mint a másikon.”