Álex Rins Suzukis pályafutása lezárult, és immár az LCR Honda versenyzője. A spanyol királykategóriás karrierje során először fog szatellitcsapatnál versenyezni, de győzelmi ambíciói változatlanok maradnak, bár tisztában a kihívásokkal.
A motorsport.com-nak nyilatkozva Rins „furcsának” és „bonyolultnak” nevezte az új motorra való átállást, hivatkozva a Honda és a korábbi motorja közötti jelentős különbségekre. A kihívások ellenére Rins pozitívan nyilatkozott az RC213V-ben rejlő lehetőségekről, kijelentve, hogy „nem tűnt rossz motornak számomra.” Ugyanakkor elismerte, hogy küzdött a motor reakciójával és a gázadás és a teljesítmény közötti kapcsolattal.
Rins kitért az új motorhoz való alkalmazkodás folyamatára is, elmondta, hogy „az új motorhoz való alkalmazkodás sok órán át zajló munkával érhető el.” Azt tervezi, hogy januárban egy 1000 köbcentis Honda utcai modellel fog edzeni, de azt is tudja, hogy ez nem fogja teljesen felkészíteni őt a MotoGP versenymotorra.
A Suzukin elért sikerei ellenére Rins hangsúlyozta, hogy nem akar egy új Suzukit építtetni a Hondával. „Elmondtam a Hondának, hogy az elképzelésem nem az, hogy a motorjuk a Suzuki másolata legyen. A Hondának is lesznek rossz dolgai, de jó dolgai is. Mindig el fogom nekik mondani, hogyan csináltam a Suzukinál, de nem azért, hogy olyan motort alakítsak, hanem hogy minden információt megadjak.” – mondta.
Annak ellenére, hogy a szatellitcsapatnál van, Rins eltökélt a sikerben, és bízik csapatában, köztük a Honda csapatfőnökeiben, Lucio Cecchinellóban és Alberto Puigban, hogy megadják neki a sikerhez szükséges erőforrásokat. Ugyanakkor aggodalmát fejezte ki amiatt, hogy meg fog-e kapni minden alkatrészt, amit Marc Márquez és Joan Mir a gyári csapatban: „Attól tartok, hogy nekik [a gyári versenyzőknek] hoznak új alkatrészeket, nekem pedig nem. Ha hoznak nekem alkatrészeket és én elégedett vagyok, akkor azok a darabok a motoromon maradnak, legalábbis ezt remélem. Ha új alkatrészeket hoznak és odaadják nekem tesztelésre, az azt jelenti, hogy jól csinálom és bíznak bennem. Én személy szerint először is megpróbálom majd a jelenlegi motort fejleszteni, és a magamévá tenni. Én vagyok az első, aki nyerni akar, még akkor is, ha a szatellit csapatban vagyok. „
Rinsnek két szerződése van, egy Cecchinellóval és egy másik a Honda Racing Corporationnel (HRC). Egyértelmű, hogy Rins alig várja, hogy a lehető legtöbbet hozza ki ebből az új lehetőségből, és eltökélt szándéka, hogy bizonyítson a Honda motorján.