Egy sportnapilap összegyűjtötte, hogy 2022-ben mennyi volt az egyes MotoGP-versenyzők alapfizetése. Az első helyezett aligha jelent meglepetést, a második viszont annál inkább.
Bár fizetés szempontjából nyilvánvalóan nem a MotoGP jelenti a sportvilág csúcsát, hiszen többek között a Forma-1-ben is több pénzt kapnak kézhez a pilóták átlagosan, azért itt sem keresnek rosszul a pilóták. Az F1-hez hasonlóan viszont itt sem nyilvánosak a szerződések részletei, de évről évre napvilágot látnak különböző becslések, és ez most sincsen másképp.
Ezúttal a La Gazzetta dello Sport gyűjtötte össze, hogy az egyes versenyzők mennyit kaptak kézhez a tavalyi évben. Fontos kiemelni, hogy itt csak az alapbérről van szó, a különböző bónuszok és egyebek nem számítanak bele a listába. Emellett, ahogyan a többi sajtóorgánumnak, úgy az olasz napilapnak sincsenek hivatalos forrásai, úgyhogy nem kizárt, hogy nem minden adat pontos.
Az első helyen aligha meglepő módon a MotoGP-ben hat, összességében pedig nyolc világbajnoki címnél járó Marc Márquez áll, akinek 12,5 millió euró, azaz mostani árfolyamon közel 5 milliárd forint volt az alapfizetése. A spanyol versenyző korábbi eredményei miatt nyilvánvalóan rászolgált erre az összegre, ám tavaly több futamot is ki kellett hagynia az indonéziai balesete, illetve az újabb műtét miatt.
Ami a második helyezettet illeti, az már jóval meglepőbb, hiszen Maverick Viñalesről van szó, aki 10 millió eurót kapott kézhez. Nem mondhatni, hogy a múltból ne lennének eredményei, hiszen korábban kilenc futamot nyert a MotoGP-ben, de az Aprilia gyári csapatánál futott első szezonjában kikapott Aleix Espargarótól. Az olaszok ráadásul nem is tartoznak a leggazdagabb gyártók közé.
A 28 esztendős versenyzőt az elmúlt három idény világbajnokai követik. Fabio Quartararo és Joan Mir, Viñalestől jócskán lemaradva 6 millió eurót tehettek zsebre alapfizetésként, míg Francesco Bagnaia ennél 1 millióval kevesebbet. Persze utóbbi természetesen nem világbajnokként kezdte meg az évet, de legközelebb, amikor a 2024-ben lejáró szerződését megújítja, már több pénzt kérhet el a Ducatitól (vagy az esetleges új gyártójától).
A lista végén nem meglepő módon újoncok találhatóak: Darryn Binder, Marco Bezzecchi, Raúl Fernández, valamint Remy Gardner szerződése egyaránt 250 ezer eurót garantált az adott versenyzőnek. A tavalyi év ötödik debütánsa, Fabio Di Giannantonio ennél valamivel többet, 375 ezer eurót vihetett haza, amivel egyébként Luca Marinit (300 ezer) is megelőzte.
Hozzá kell tenni, hogy a listán csupán az állandónak szerződtetett pilóták szerepelnek, a beugró versenyzők nem. Pontosabban az állandóak közül sem mindenki, ugyanis az idény közben visszavonult Andrea Doviziosót hiába keressük a nevek között, őt valamilyen oknál fogva kihagyták, és az őt helyettesítő Cul Crutchlow sincs ott a listán.
A 2022-es MotoGP-idény állandó pilótáinak alapfizetése
- Marc Marquez (Repsol Honda Team): 12,5 millió euró
- Maverick Viñales (Aprilia): 10 millió euró
- Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha): 6 millió euró
- Joan Mir (Team Suzuki Ecstar): 6 millió euró
- Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team): 5 millió euró
- Pol Espargaró (Repsol Honda Team): 3,5 millió euró
- Álex Rins (Team Suzuki Ecstar): 3 millió euró
- Franco Morbidelli (Monster Energy Yamaha): 3 millió euró
- Jack Miller (Ducati Lenovo Team): 3 millió euró
- Johann Zarco (Prima Pramac Racing/Ducati): 2 millió euró
- Álex Marquez (LCR Honda): 1 millió euró
- Jorge Martín (Prima Pramac Racing/Ducati): 1 millió euró
- Aleix Espargaró (Aprilia): 750 ezer euró
- Miguel Oliveira (Red Bull KTM): 625 ezer euró
- Brad Binder (Red Bull KTM): 500 ezer euró
- Nakagami Takaaki (LCR Honda): 500 ezer euró
- Enea Bastianini (Gresini Racing/Ducati): 375 ezer euró
- Fabio Di Giannantonio (Gresini Racing/Ducati): 375 ezer euró
- Luca Marini (Mooney VR46 Racing Team/Ducati): 300 ezer euró
- Darryn Binder (WithU Yamaha RNF MotoGP Team): 250 ezer euró
- Marco Bezzecchi (Mooney VR46 Racing Team/Ducati): 250 ezer euró
- Raúl Fernández (Tech3 KTM): 250 ezer euró
- Remy Gardner (Tech3 KTM): 250 ezer euró