Egy hét múlva indul a 2023-as Superbike-világbajnokság, most közzétettek néhány szabályváltoztatást.
A Superbike Bizottság, amely MM. Gregorio LAVILLA (Dorna, WorldSBK ügyvezető igazgató), Paul KING (FIM Circuit Racing Commission igazgatója), Biense BIERMA (MSMA főtitkára), Paul DUPARC (FIM Circuit Racing Commission vezetője – SBK Bizottság titkára) koordinálásával, Ludovic REIGNIER (FIM WorldSBK technikai igazgató), Dominique HEBRARD (FIM CTI technikai igazgató) és Roland BERGER (FIM CTI igazgató) jelenlétében az elmúlt hetekben számos alkalommal ülésezett, és az alábbi döntéseket hozta.
A legtöbbet vitatott kérdés lezárult: nem szabályozzák a versenyző / motor minimum súlyát
„A WorldSBK bajnokság már kiforrott. Biztosítani kell a kategória folytonosságát és meg kell tartani azokat a technikai szabályokat, amelyek a jelenlegi sikerét lehetővé tették. A minimális kombinált tömeg (versenyző/gép) kérdését egyelőre elvetették.” – állt a hivatalos közleményben. Ennek azonban valószínűleg nem minden versenyző örül. Scott Redding 2022-ben egyértelműen véleményt formált a témával kapcsolatban. Álvaro Bautista sikerét nagy részben alacsony testtömegének nyilvánítja.
„Kell-e 2023-ra minimális súlykorlátozás a versenyzők számára?
A WorldSBK nagyszerű munkát végzett a világ legjobb motorversenyeinek létrehozásában, de miért nincs minimális súlykorlátozás? Én beszélhetek erről a témáról, mivel idén nem vagyok bajnoki esélyes, azok akik azok, nem fognak erről beszélni, mert kritizálják őket a rajongók és a közösségi média „szakértők” Ahogy látni fogjátok, amikor végiglapozod a videókat, látni fogod azt az egyértelmű előnyt, amit egy kisebb motoros nyer egy egyenesben, jellemzően 0,2-0,4 másodperc, ez nem tűnik soknak, de amikor 10 versenyző van 1 másodpercen belül, ez a „0,2” egy egyenesben egy biztonsági háló.
A sebességnövekedés mellett egy könnyebb versenyző esetén kisebb a gumikopás, mint egy nehezebb versenyzőnél. Ezért a verseny végén, ami a legkritikusabb, a könnyebb versenyzőnek valószínűleg több tapadása lesz versenytársaihoz képest, ami nagyobb esélyt jelent a győzelemre. Tudok információkat a gumikopási számokról, de ez bizalmas információ. Nézd meg a 7. diát, és látni fogod a szektoridő-információkat, a 2. szektor 2 kanyarból és a San Juan-i hátsó egyenes 3/4 részéből áll, láthatod, hogy egyértelmű az előny, ami arra készteti a másik versenyzőt, hogy még jobban túllépje a határt, hogy megpróbálja visszaszerezni ezt a 0,2 másodpercet. Csak azt gondolom, hogy ennek a lehető legigazságosabbnak kell lennie minden versenyző számára. Valószínűleg sok gyűlölködő megjegyzést fogok kapni, ez rendben van, mert valakinek beszélnie kell” – írta posztjában 2022-ben.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A szókimondó poszt alatt több versenyző is véleményt nyilvánított, ki Redding érvelése mellett, ki ellene volt. A rendkívül magas pilóta, Loriz Baz osztotta honfitársa véleményét, míg Iker Lecuona és Michael Ruben Rinaldi a spanyol világbajnok védelmére kelt.
„Dühös vagyok amiatt, amit mond. Amit Redding az Instagramon, a közösségi médiában tesz Alvaróval, összehasonlít olyan dolgokat, amiket szerintem nem lehet összehasonlítani. Mint Xavi [Vierge] és én, ő bizonyos területeken nyer, én pedig bizonyos területeken veszítek, vagy éppen ellenkezőleg. 100 százalék, hogy Redding, amikor a dobogón áll, akkor nincs ilyen megjegyzése!” – nyilatkozta a Honda versenyzője.
Supersport világbajnokság – a technikai szabályok 2023-ra is megmaradnak
A 2022-es technikai szabályok egy további évre megmaradnak a Supersport kategóriában. Ez lehetővé teszi a jelenlegi gyártók számára, hogy az idei szezonban dolgozzanak a 2024-es ‘Supersport Next Generation’ technikai/kiegyensúlyozási szabályainak alapjául szolgáló, minden gyártó számára kötelezően alkalmazandó szabályoknak való megfelelésen. A 2023-as szezon végén a teljesítménykiegyenlítés eredményeit megállapító tanulmányt készítenek annak érdekében, hogy a 2024-es teljesítménykiegyenlítést meg lehessen határozni.
Tesztelési korlátozások: WorldSSP és WorldSSP300
A Supersport és a Supersport 300 kategóriában résztvevő versenyzők és csapatok számára mostantól tilos a FIM Superbike Világbajnokság valamelyik versenyének helyszínén tesztelni, gyakorolni vagy versenyezni az adott verseny első edzésnapját megelőző 11 napban.
Flag to flag verseny bevezetése a Supersport300 kategóriában
Tekintettel arra, hogy a WorldSSP300 versenyzőinek alsó korhatárát megemelték, ebben a kategóriában is bevezetik a Flag to flag versenyeket (ahogyan a WorldSSP-ben és a WorldSBK-ban már létezik). Ennek értelmében a versenyt nem szakítják meg időjárási okokból, kivéve a rendkívüli eseményeket. Azoknak a versenyzőknek, akik gumit akarnak cserélni vagy a beállításokon akarnak módosítani, be kell menniük a boxba.
Az összes FIM szakággal összhangban (a GP osztályok által kezdeményezve) a piros csíkos sárga zászló jelentése a következő lesz: a pálya ezen szakaszán az aszfalt valamely okból kifolyólag csúszóssá vált. Ilyen lehet egy száraz pályán lévő nedves folt, olaj, kavics, fű vagy egyéb törmelék.
Sisakhomologizáció
A FIM folytatja a versenyzők felszerelésének javítását és a sisakok fejlesztését. Ennek megfelelően csak a FIM által homologizált sisakok (érvényes FIM homologizációs címkével) lesznek engedélyezettek.