Valentino Rossi elárulta, az egész csapatot meglepte, hogy Luca Marini a Hondához igazolt, de érthetőnek tartja, hogy féltestvére elfogadta ezt a lehetőséget. A VR46 tulajdonosa a jövőre elsődlegesen a japán gyártókat segítő koncessziós szabályokra is kitért.
Sokáig úgy tűnt, hogy a VR46-nál nem változik a jövő évi pilótafelállás. Olyannyira, hogy Marco Bezzecchi és Luca Marini esetében is bejelentették, hogy 2024-ben is ők alkotják a versenyzőpárost. Októberben azonban érkezett a hír, hogy Marc Márquez elhagyja a Hondát, ami, mint később kiderült, az olasz istállóra is hatással volt.
A japán gyártó ugyanis Marinit is megkereste, és bár eleinte arról szóltak a hírek, hogy a 26 éves versenyző visszautasította az ajánlatot, később egyértelművé vált, hogy ő lesz a nyolcszoros világbajnok utódja. Féltestvére, a VR46-ot birtokló Valentino Rossi pedig nehéz helyzetben volt, hiszen egyfelől sajnálta, hogy elveszíti őt, másfelől tisztában van vele, hogy a Honda még a jelenlegi állapotával együtt is nagy esélyt jelent egy pilóta pályafutásában.
„Luca [eligazolása] sokkoló volt számunkra – nyilatkozta az olasz Sky-nak. – Nem számítottunk rá. Nagyon sajnálom, jó volt látni, hogy az élre állt, és főszereplő volt a csapatnál, illetve a motort illetően. Azonban megkapta ezt a lehetőséget azzal, hogy a Honda ülése szabaddá vált a gyári istállónál, kétéves szerződéssel. Nagy rajongója vagyok, és amennyire csak lehet, segíteni fogok neki. Nehéz döntés [volt], de nekünk, akik már benne vagyunk egy bizonyos korban, a Honda az Honda.”
A Honda jelenti az utolsó lépést Marini számára, hogy kilépjen Rossi árnyékából?
Ahogyan arra Rossi is utalt Marini 2025-ig írt alá a Hondánál. A japánok először egyéves szerződést ajánlottak a jelöltjeiknek, de ezzel nem értek célt, így kénytelenek voltak megduplázni a megállapodás időtartamát. Az olasz motoros ezzel egyébként csatlakozott Brad Binderhez és Johann Zarcóhoz, ugyanis jelen állás szerint ők hárman azok, akiknek nem a következő év végén jár le a szerződésük, vagyis elméletileg biztosan nem lesznek részesei a várható pilótakeringőnek.
Marini egy rendkívül nehéz Hondánál kezdi meg karrierjének új fejezetét. A japán márka a tavalyinál is rosszabb idényt produkált, figyelembe véve, hogy idén voltak sprintfutamok, ráadásul a Suzuki kiszállásával kettővel kevesebb motorral kellett megküzdeniük. A nemrég nyilvánosságra hozott új koncessziós szabályok azonban fél évig mindenképpen őket, illetve a Yamahát fogják segíteni a legjobban, hiszen mindkét márkát a D kategóriába sorolták be, ahol a legenyhébbek a szabályok. Marini leigazolása pedig talán nem is a gyorsaság miatt lehet igazán hasznos, hanem azért, mert a paddockbeli hírek alapján rendkívüli műszaki érzékkel rendelkezik.
„Ők és a Yamaha megértették, nem engedhetik meg maguknak, hogy ennyire szenvedjenek, különösen a Ducatival szemben – fogalmazott Rossi. – Megértették, hogy magasabb fokozatba kell kapcsolniuk. Jövőre aztán lesz segítségük a japán gyártóknak. Marini pedig egy jól tesztelő pilóta, [úgyhogy] majd meglátjuk.”