back to top
2024. november 21. 19:09
KezdőlapSupersportA legkiszámíthatatlanabb Supersport 300-as szezon jöhet

A legkiszámíthatatlanabb Supersport 300-as szezon jöhet

Alig maradt a tavalyi év élmenői közül 2022-re a Supersport 300-as mezőnyben. Egyetlen bajnokot találunk a versenyzők között.

A Supersport 300-as világbajnokság 2021-es szezonját egy tragikus eset árnyalta be, ugyanis Dean Berta Viñales, Maverick és Isaac mindössze tizenöt éves unokatestvére életét vesztette a jerezi duplaforduló második futamán. Az eset nyomán a FIM és a Dorna szigorításokat hozott, hány éves kortól versenyezhetnek a fiatal motorosok, illetve mekkora lehet egy rajtrács mérete.

Pedig szólhatott volna arról is, hogy a szezon során hét különböző futamgyőztest avattak, és a három korábbi bajnok mellé született egy negyedik is Adrián Huertas személyében. Így továbbra sem született meg az első kétszeres világbajnok az egyelőre rövid életű sorozat történetében.

2022-ben az immár négytagúvá bővülő bajnokfelhozatal közül Huertas és Jeffrey Buis a Supersport 600-ban folytatja, Ana Carrasco pedig visszatért a Moto3-ba. Ezzel egyedül Marc García rendelkezik bajnoki címmel a komplett mezőnyből. Szintén érdekesség, hogy ha a top 10-et vizsgáljuk nagyobb plánban, akkor is csak négyen maradtak az idei rajtrácson.

A tavalyi szezon során az idén is maradók közül francia Samuel Di Sora végzett a legelőrébb a tabellán, rögtön mögötte pedig jött Yuta Okaya. Így a papírforma szerint ők tölthetik be a Buis, Huertas és Booth-Amos által hagyott űrt, mögöttük pedig jöhet majd Iñigo Iglesias és Victor Steeman.

A 2021-es szezon végeredménye – az élmezőny

# Versenyző Pontszám
1 Adrián Huertas 255
2 Tom Booth-Amos 189
3 Jeffrey Buis 174
4 Samuel Di Sora 148
5 Yuta Okaya 140
6 Bahattin Sofuoğlu 131
7 Iñigo Iglesias 101
8 Meikon Kawakami 101
9 Koen Meuffels 85
10 Victor Steeman 81

A 2022-es mezőny

Miután a négy bajnokból három távozott már ilyen-olyan bajnokságokba, ezzel Marc García az egyetlen a mezőnyben. Ezzel szintén neki van jelenleg egyedül esélye, hogy a bajnokság első kétszeres bajnoka legyen. A távozó bajnokok, és tágabb értelemben a távozó élversenyzők miatt pedig egy még a szokásosnál is kiszámítatatlanabb szezon kerekedhet.

Jeffrey Buis és Adrián Huertas 2022-ben már a Supersport 600-ban versenyeznek. Így az MTM Kawasaki a holland Victor Steemant és Ruben Bijmant hozta a maradó Yuta Okaya mellé. Az istálló az elmúlt években négy motorost indított, ezzel tehát eggyel zsugorodik a csapat mérete.

A Füsport – RT Motorsports by SKM – Kawasaki szintén „összezsugorodott”. Miután Tom Booth-Amos is már a Supersport 600-ban versenyez, a csapat 2022-ben csak Dirk Geigerrel és Troy Albertóval indul. Alberto lesz egyébként az első fülöp-szigeteki versenyző a bajnokság történetében. Az AD78 Team Brasil by MS Racingnél is változás történt a felállásban. Míg Ton Kawakami visszatér egy újabb WorldSSP300-as szezonra csapattársa Humberto Maier lesz. Ezzel egyébként marad a szín-brazil felállás a csapat versenyzői összetételében.

Visszatérők, újoncok

A Leader Team Flembbo a maga részéről egy teljesen francia felállás mellett tette le a voksát. Samuel Di Sora egy újabb szezonra maradt náluk, aki egyébként tavaly Portimaóban már futamgyőzelmet is szerzett. Csapattársa Sylvain Markarian lesz. Az SMW Racing egyik versenyzője Alex Millan lesz, aki 2021-ben három futamon indult. Iñigo Iglesias képviselheti mellette a rutint, minimum dobogós reményekkel.

Visszatér Bruno Ieraci és Hugo De Cancellis is a Prodina Racing csapatánál. Ahogy 2021-ben, úgy most is csak egy teljes szezonos KTM lesz a rajtrácson. Ő Lehmann Lennox a Freudenberg KTM – Paligo Racing motorján, aki tavaly egyszer már indult Barcelonában.

A Yamaha European Cup 300-ból érkezők

2022-ben három versenyző érkezik az első Yamaha R3 bLU cRU Európa-kupa szezon mezőnyéből. Iker García tavaly nyerni tudott, így pedig a Yamaha MS Racinghez került, a 2017-es WorldSSP300 bajnok Marc García mellett. Fenton Seabright 2022-ben a Viñales Racing csapatnál versenyez majd, miután a 2021-es Yamaha R3 Európa-kupa szezonban harmadik lett. A brithez az olasz Marco Gaggi csatlakozik a következő kampányban.

Görögország szintén először képviselteti magát a WorldSSP300 mezőnyében, Ioannisz Peristerasz ugyanis a ProGP Racing versenyzője lesz Gabriele Mastroluca mellett. Peristeras a 2021-es Yamaha R3 Európa Kupa nyolcadik helyen végzett.

Az egyeduralkodó Kawasaki

A Kawasaki a 2017-es szezont leszámítva mindent vitt, és az idei 30-as mezőnyből is 17 motor a japánok Ninja 400-asa. Alessandro Zanca és Kevin Sabatucci is visszatér a bajnokságba, ezúttal a Kawasaki GP Projecttel. Az Accolade Smrz Racing színeiben 2022-ben a spanyol Yeray Sáiz és José Luis Pérez versenyez. Náluk ezzel másodszor lesz teljes egészében spanyol felállás. A Team#109 Kawasaki 2022-ben két motorral bővül, megtartva Daniel Mogeda szolgálatait, aki a 2021-es szezont a csapatnál fejezte be, és aki mellé Harry Khouri érkezik.

A további yamahások

Ugyancsak népes tábor a 2022-es rajtrácson a yamahásoké, amelyekből idén is lesz 12 a rajtrácson. A BrCorse két motort ad a mezőnybe Indy Offerrel és Mirko Gennai-jal a nyeregben.

Álvaro Díaz egy egyszemélyes csapatként szerepel majd az idei szezonban az Arco Motor University Team színeiben. Díaz 2021-ben hiába csak négy versenyen indult, ezeken viszont még dobogóra is tudott állni. Teljes szezont fut majd Matteo Vannucci pedig az AG Motorsport Italia Yamahánál. Az olasz 2021-ben a Yamaha R3 Európa-kupában versenyzett, és egyetlen fellépésén, Misanóban pole pozíciót és dobogót szerzett.

A teljes nevezési lista ITT olvasható!