back to top
2024. november 21. 19:50
KezdőlapPodcastEgy rossz és egy jó hírrel szolgált a MAMS elnöke a magyarországi...

Egy rossz és egy jó hírrel szolgált a MAMS elnöke a magyarországi Superbike-futam kapcsán

Hermann Henrik volt a P1race.hu podcast legutóbbi vendége. A Magyar Motorsport Szövetség elnöke hosszasan beszélt a magyarországi Superbike-futam megrendezéséről, és bár az idei évre vonatkozóan szinte semmi esélyt nem lát ennek megvalósulására, 2025-öt illetően már jóval optimistább.

Új adással jelentkezett a P1race.hu podcastja. A vendég nem kisebb személyiség volt, mint Hermann Henik, a Magyar Motorsport Szövetség (MAMS) elnöke. A legfontosabb téma pedig a Superbike-világbajnokság esetleges magyarországi fordulója volt, amelyről hosszasan kifejtette véleményét.

Mindenekelőtt kijelentette, hogy egy világbajnoki futam megrendezése jóval összetettebb annál, mint ahogyan azt sokan gondolják. Ő maga 2004-ben volt először a MotoGP brnói versenyén, ahol találkozott Carmelo Ezpeletával, a MotoGP és a Superbike-vb kereskedelmi jogait birtokló Dorna vezérigazgatójával, és azóta téma, hogy hazánk fogadja a királykategóriát, a Superbike-vb csak később merült fel.

Hermann kiemelte, hogy egy ilyen jellegű esemény megrendezése csak akkor lehetséges, ha megvan a szükséges állami támogatás, vagyis elsősorban az állami vezetőkkel folynak a tárgyalások, a szövetség csak később kapcsolódik be. Akkor is csak sportszakmailag van jelen, illetve a FIM-mel tartja a kapcsolatot. Emellett szintén fontos megemlíteni, hogy a jelenlegi sporttörvény értelmében egy ilyen rendezvény csak egy MAMS-tag szervezésében valósulhat meg.

Újabb rossz hír érkezett a hazai Superbike-futamról – megvan a lehetséges helyettes?

Ezután felsorolta azokat a helyszíneket, amelyek az elmúlt években szóba kerültek. Sávolyról keveset tud, míg Hajdúnánásról annyit mondott, hogy megvolt az akarat, de ez a megszorítások miatt elfogyott. A Hungaroring szintén felmerült az átalakítások kapcsán, de a MotoGP vagy a Superbike nem feltétlenül fér bele a koncepcióba, és ez most háttérbe is szorult.

Ezenkívül persze ott van a Balaton Park Circuit, amely be is került a Superbike-világbajnokság versenynaptárába. Ezzel kapcsolatban Hermann hangsúlyozta, hogy eredetileg nem nemzetközi autó- és motorsportesemények fogadására épült, így a pálya nyomvonala nem feltétlenül alkalmas az ilyen versenyekre. Továbbá szintén fontos szempont a nézők kiszolgálása, a versenyirányítás elhelyezése, illetve a média, a parkoló, az infrastruktúra és a szállás sem elhanyagolható tényező.

Emiatt még nincs is meg a pályalicenc, és mivel már benne vagyunk a szezonban, nem is lesz nagyon lehetőség a felújításra. Felmerült a Pannónia-Ring is, amely az oldalkocsis vb mezőnyét fogadta, de az közel sem az a szint, mint a MotoGP vagy a Superbike. Mindezek ismeretében Hermann szerint 99 százalék, hogy idén nem fog megvalósulni a projekt. 2025-öt viszont „stabil pontnak” tartja, és optimizmusra ad okot, hogy a pályabírók oktatása is elindult. Azt viszont hozzátette, hogy novemberig semmi nem fog látszani, hiszen az átalakítások legkorábban csak ekkor kezdődhetnek meg.

Természetesen nem ez volt az egyetlen téma, amely szóba került. Hogy pontosan mit mondott a Superbike-rendezésről, és miről beszélgettünk még, azt az alábbi YouTube- és Spotify-linkek valamelyikére kattintva lehet megtudni.