A 14 versenyből álló MotoE bajnokság április végi kezdete előtt a mezőny Jerezben tartott egy háromnapos tesztet. Mutatjuk az eredményeket.
Az első nap Granadóé
Az első napon Jerezben a MotoE versenyzők egy Q1-Q2 szimuláción vettek részt, és a brazil Eric Granado végzett az első helyen.
A FIM Enel MotoE Világkupa második hivatalos tesztjének első napi győztese Eric Granado (LCR E-Team) lett a Q1-Q2 formátumú kvalifikációs szimulációs tesztnapon Jerezben.
Száraz, de szeles nappal indult a háromnapos tesztelés a mezőny számára hétfőn, és mivel a szerdai előrejelzésben eső jelent meg, a Q1-Q2 szimulációt hétfőre hozták előre.
Az első etapban Granado 1:49.765-s idővel volt a legjobb, míg a második szakaszban Matteo Ferrari (Felo Gresini MotoE) volt az éllovas, miután 1:49.153-as időt ért el, majd megkezdődtek a kvalifikációs szimulációk.
A Q2-es szimulációt Granado vezette 1:49.020-as idejével, ami a nap leggyorsabb ideje volt, a Q2 első három helyezettje pedig Ferrari és Hikari Okubo (Avant Ajo MotoE) voltak, akik két tizeddel maradtak el Granado mögött. Miquel Pons (LCR E-Team) pár tizeddel maradt el csapattársától a negyedik pozícióban, míg a visszatérő Hector Garzo (Tech3 E-Racing) zárta az első ötöt.
Q2 szimulációs top 10:
Eric Granado | LCR E-Team | 1:49.020 |
Matteo Ferrari | Felo Gresini MotoE | + 0.270 |
Hikari Okubo | Avant Ajo MotoE | + 0,276 |
Miquel Pons | LCR E-Team | + 0.298 |
Hector Garzo | Tech3 E-Racing | +0,363 |
Xavier Cardelus | Avintia Esponsorama | +0.521 |
Jordi Torres | Pons Racing 40 | +0,544 |
Marc Alcoba | Openbank Aspar | +0,564 |
Xavi Fores | Octo Pramac MotoE | +0,987 |
Bradley Smith | WithU GRT RNF | +1.463 |
A második nap Bradley Smith-é
A visszatérő Bradley Smith motorozta a második nap legjobb eredményét Jerezben. A körülmények nem voltak egyszerűek, kevesen merészkedtek a nedves aszfaltra a versenyzők közül az első etapban. Smith-en kívül az újonc Alex Escrig körözött még a pályán. A második szakaszban Kevin Zannoni és Mattia csatlakozott Smith-hez az aszfalcsíkon, majd Hikari Okubo, Marc Alcoba, Alessio Finello, a regnáló bajnok Jordi Torres és Maria Herrera is kimerészkedtek a pályára az utolsó edzésen.
Smith nedves időjárási körülmények között futott 1:58.080-as ideje volt a legjobb a második napon – a második szakaszban érte ezt el.
A harmadik, versenyszimulációs napot Aegerter nyerte
A szerdai napon derült égbolt várta a versenyzőket, és a mezőny két tesztedzést is tartott a nap végi futam előtt.
Dominique Aegerter nyerte a versenyszimulációt a tesztelés harmadik és egyben utolsó napján a Circuito de Jerez-Angel Nieto pályán. A svájci versenyző 1,6 másodperccel végzett a visszatérő Hector Garzo előtt, a dobogót pedig Mattia Casadei zárta.
Eric Granado a verseny közepén az 1-es kanyarban esett, a kétszeres kupagyőztes Jordi Torres pedig olyan problémával küzdött, ami miatt rövid időre a boxutcába kényszerült.
Versenyszimuláció végeredménye:
1 | Dominique AEGERTER | DYNAVOLT INTACT | 16:26.261 | |
2 | Hector GARZO | TECH3 E-RACING | 16:27.862 | 1.601 |
3 | Mattia CASADEI | PONS RACING | 16:32.963 | 6.702 |
4 | Hikari OKUBO | AVANT AJO | 16:33.112 | 6.851 |
5 | Kevin ZANNONI | ONGETTA SIC58 | 16:41.158 | 14.897 |
6 | Xavier CARDELUS | AVINTIA ESPONSORAMA | 16:41.215 | 14.954 |
7 | Marc ALCOBA | OPENBANK ASPAR | 16:45.085 | 18.824 |
8 | Maria HERRERA | OPENBANK ASPAR | 16:56.926 | 30.665 |
9 | Matteo FERRARI | FELO GRESINI | 16:58.271 | 32.010 |
10 | Bradley SMITH | WITHU GRT | 16:58.488 | 32.227 |
11 | Alex ESCRIG | TECH3 E-RACING | 16:59.128 | 32.867 |
12 | Alessio FINELLO | FELO GRESINI | 17:00.952 | 34.691 |
13 | Miquel PONS | LCR E-TEAM | 13:00.242 | |
14 | Eric GRANADO | LCR E-TEAM | 13:34.164 | |
15 | Jordi TORRES | PONS RACING | 17:59.783 |
A háromnapos teszt kombinált időeredménye
Nagyon szoros volt az élmezőny az összetettbeli eredményeket illetően, a leggyorsabb versenyző összességében a teszt végére Garzo lett 1:48.458-as idejével. Mindössze 0,022 másodperccel követte őt Aegerter, Matteo Ferrari pedig további 0,025-tel.
A negyedik leggyorsabb Granado lett, a brazil két tizeddel maradt el Garzótól, Miquel Pons zárta a legjobb ötöt. Casadei végzett a hatodik helyen, amit a versenyszimuláció harmadik helyével egészített ki. Hikari Okubo, Xavier Cardelus, Torres és Bradley Smith zárták az első tíz helyezést (1 másodpercen belül a legjobb időhöz képest).
Kombinált eredmények:
1 | Hector GARZO | TECH3 E-RACING | 1:48.458 | |
2 | Dominique AEGERTER | DYNAVOLT INTACT | 1:48.480 | 0.022 |
3 | Matteo FERRARI | FELO GRESINI | 1:48.505 | 0.047 |
4 | Eric GRANADO | LCR E-TEAM | 1:48.666 | 0.208 |
5 | Miquel PONS | LCR E-TEAM | 1:48.712 | 0.254 |
6 | Mattia CASADEI | PONS RACING | 1:48.921 | 0.463 |
7 | Hikari OKUBO | AVANT AJO | 1:49.076 | 0.618 |
8 | Xavier CARDELUS | AVINTIA ESPONSORAMA | 1:49.183 | 0.725 |
9 | Jordi TORRES | PONS RACING | 1:49.313 | 0.855 |
10 | Bradley SMITH | WITHU GRT RNF | 1:49.417 | 0.959 |
11 | Marc ALCOBA | OCTO PRAMAC | 1:49.488 | 1.030 |
12 | Kevin ZANNONI | ONGETTA SIC58 | 1:49.561 | 1.103 |
13 | Xavi FORES | OCTO PRAMAC | 1:49.792 | 1.334 |
14 | Alex ESCRIG | TECH3 E-RACING | 1:49.996 | 1.538 |
15 | Kevin MANFREDI | OCTO PRAMAC | 1:50.007 | 1.549 |
16 | Maria HERRERA | OCTO PRAMAC | 1:50.971 | 2.513 |
17 | Alessio FINELLO | FELO GRESINI | 1:51.156 | 2.698 |
Dominique Aegerter, a Supersport bajnoka így nyilatkozott a tesztelés után:
„Kedden az időjárás nem működött együtt. Nagyon furcsa volt, először esett az eső, aztán kisütött a nap, de a pálya akkor félig vizes, félig száraz volt. Ezért úgy döntöttünk, hogy nem megyünk ki a pályára. Egyszerűen nincs értelme ilyen körülmények között bármit is megpróbálni vagy kockáztatni” – hangsúlyozta Aegerter. „Szerda reggel még mindig nem volt teljesen száraz a pálya, így ezt az edzést is kihagytuk. Aztán volt egy másik edzésünk, ami tulajdonképpen egész jól ment, sokkal jobban boldogultam. A stábom, Patrickkal és Thomasszal, tényleg jó beállítást és motort adott nekem. Újra jól éreztem magam, és a köridők is gyorsabbak lettek”
Az utolsó versenyszimuláció ismét jól ment a svájcinak „Az utolsó edzésen egy versenyszimulációt csináltunk, amelyen a 2. helyről indultam. Kilenc kört tettünk meg, ami eléggé szűkös lett az akkumulátor élettartamával, de működött, és az idők gyorsak voltak. Jól rajtoltam, de aztán visszaestem a 3. helyre. Az utolsó négy körben azonban átvettem a vezetést, és még 1,6 másodperces előnyt is sikerült szereznem.”
„Az biztos, hogy jó érzés elsőként befejezni a szimulációt. A teszt második leggyorsabb idejét is én értem el, és ez jó érzéssel tölt el. Remélem, hogy ezt magammal vihetem a két hét múlva itt megrendezésre kerülő versenyre” – mondta magabiztosan a tavalyi vb második helyezettje.
A riválisokról ez mondta: „Nem úgy motoroztak a versenyszimuláción, ahogy kell, és még nem tettek ki minden lapot az asztalra. De a végén remek köridőket mentem és egyenletes teljesítményt nyújtottam. Elégedett vagyok a tempóval és azzal a munkával, amit az Intact GP csapata végzett.”
„Tíz nap múlva Assenben ismét a Supersportban, majd két és fél hét múlva Jerezben MotoE-ben fogok versenyezni. Már nagyon várom az új kvalifikációs formátumot és a két futamot is, amit mostantól minden hétvégén szombaton és vasárnap rendeznek.
Az ex-MotoGP-s Bradley Smith is nyilatkozott a tesztelés után:
„Igyekszem mindent a lehető legjobban megismerni, hogy könnyebben tudjak alkalmazkodni a szezon során, és hogy tudjam, mi működik nekem, és mi nem. A körök és a megtett kilométerek jelenleg a barátaim.”
„A 14 futamos szezon miatt úgy érzem, hogy nagyon fontos, hogy jó alapot találjak, és sokat tudjak a motorról. Minden bizonnyal különböző körülményekkel fogunk találkozni, és fontos lesz, hogy mind a 14 versenyen pontot szerezzünk.”
Arra a kérdésre, hogy mit tapasztal 2019-hez képest, ezt válaszolta: „Két év után nagyon nehéz észrevennem a különbségeket 2019-hez képest. Az én szemszögemből nézve azonban a gumik teljesítménye csökkent. Szerintem a lassú köridőkben ez is közrejátszik.”
A hajtásegység, amely az Energica szerint 15 kilogrammal könnyebb, szintén érezhető. „A súlyelosztás idén sokat változott. Súlyt vesztettünk, de a motor hátulján, amivel úgy tűnik, mindenki küzd”
Az idei elvárásokkal kapcsolatban is van véleménye a brit versenyzőnek: „Az elvárások mindig magasak, és én magam is azt várom, hogy visszatérjek oda, ahol 2019-ben voltam. Persze a szint továbblépett, sokan már a negyedik szezonjukat töltik itt. Hogy őszinte legyek, nem várom el, hogy 100 százalékon legyek a szezon elején. Ha az első két hétvégén jó pontokat tudunk szerezni, akkor remélhetőleg Mugellótól jó irányba indulunk el, és a dobogós helyekért harcolhatunk.”