Hiába rajtolta le Francesco Bagnaia, Jorge Martín nyerte a Német nagydíj sprintfutamát, a címvédőt pedig Miguel Oliveira is felülmúlta, sőt, akár Enea Bastianini is megelőzhette volna. Marc Márquez a hatodik helyig jött előre, a végén 3 ezreddel megverve Maverick Viñalest.
A két kisebb kategória időmérője után a MotoGP sprintfutamával folytatódott a Német Nagydíj szombati programja. Az eső továbbra sem érkezett meg, így a mezőny tagjai száraz körülmények között, 29 fokos levegőben és 43 fokos aszfalton teljesítették a 15 kört. A pole pozícióból a körrekordot futó Jorge Martín indulhatott, míg mellőle meglepetésre a Trackhouse versenyzői, Miguel Oliveira és Raúl Fernández várhatták a piros lámpák kialvását. Francesco Bagnaia a negyedik pozíciót szerezte meg a kvalifikáción, míg Marc Márquez csak a tizenharmadikat, miután a szabadkártyával szereplő Stefan Bradl feltartotta őt a Q1 hajrájában. Ami a gumiválasztást illeti, előre mindenki keményet választott, hátra pedig a legtöbben a lágy abroncs mellett tették le a voksukat, az LCR pilótái viszont a közepes mellett döntöttek.
Martín pályacsúccsal verte meg a Trackhouse párosát, Marc Márquezzel csúnyán kiszúrtak az időmérőn
Martín viszonylag jól jött el, de az 1-es kanyarban túlságosan szélesen fordult, ezért Oliveira és Bagnaia is megelőzte, utóbbi pedig átvette a vezetést. Maverick Viñales feljött az ötödik pozícióba, míg Marc Márquez három helyet javítva tizedikként fordult el, és már Brad Bindert üldözte a pontszerzésért.
🚦LIGHTS OUT in the #TissotSprint! 🚦@PeccoBagnaia TAKES THE LEAD from 4th on the grid 🚀#GermanGP 🇩🇪 pic.twitter.com/8mvBTQQHOl
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) July 6, 2024
A 2. kör első kanyarjában aztán Martín visszaszerzett egy pozíciót, hiszen sikerült maga mögé utasítania Oliveirát. Sőt, a következő körben ugyanott bevetődött Bagnaia mellé, és bár egy pillanatra visszaállt az élre, de lecsúszott az ívről, és még mentenie is kellett. Nem sokkal később viszont már sikerrel járt a spanyol motoros, sőt, a címvédő mellett Oliveira is elment. Mindeközben Enea Bastianini Raúl Fernández és Viñales mellett is elment, és a két spanyol pilóta között is történt helycsere.
NEW LEADER: @88jorgemartin ⚔️
After one failed attempt, the Spaniard fires back and barges through the @PeccoBagnaia! 🔄#GermanGP 🇩🇪 pic.twitter.com/n3aOinJv8l
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) July 6, 2024
Marc Márquez időközben öccse, Álex, valamint Binder megelőzésével feljött a nyolcadik pozícióba, és rohamosan közeledett a Franco Morbidellivel szemben is pozíciót veszítő Raúl Fernándezre. A 6. körben pedig már meg is előzte honfitársát, így a hetedik pozícióban folytatta, igaz, a következő kör első kanyarjában kicsit lecsúszott az ideális ívről.
Rubbing shoulders there! 💥@marcmarquez93 has the upper hand on @25RaulFernandez for P7! 🆙#GermanGP 🇩🇪 pic.twitter.com/33AqcdQK3b
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) July 6, 2024
Az első négyes igencsak elhúzott a többiektől, míg Morbidelli elment Viñales mellett, amivel feljött az ötödik pozícióba. Ezt követően sokáig nem történt semmi érdemleges az élmezőnyben, leszámítva Marc Márquez mentését. Hátrébb Pedro Acosta ment ki a kavicságyba.
Casually saving it mid #TissotSprint like 🤯 @marcmarquez93👌#GermanGP 🇩🇪 pic.twitter.com/QmpPpPIjFS
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) July 6, 2024
A hajrára az első hármas között megnőttek a különbségek, míg Bastianini hiába motorozott közvetlenül Bagnaia mögött, nem kísérelte meg megelőzni csapattársát. Martín így megnyerte a sprintet Oliveira, Bagnaia és Bastianini előtt. A portugál pilóta ezzel megszerezte pályafutása első sprintdobogóját, míg a Trackhouse először végzett az első háromban bármilyen futamon. Morbidelli bejött az ötödik helyen, Marc Márquez pedig az utolsó kanyarban előzte meg Viñalest, és végül 3 ezreddel győzte le a gyári Aprilia motorosát. Mögöttük Binder és Álex Márquez futottak be pontszerző helyen.
A MotoGP sachsenringi sprintfutamának végeredménye
💪 @88jorgemartin bounces back
🥈 @_moliveira88 and @TrackhouseMoto claim their first Sprint podium
💨 @marcmarquez93 takes P6 by 0.003sWHAT A #TissotSprint! 🤯#GermanGP 🇩🇪 pic.twitter.com/nLn0FXbOXw
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) July 6, 2024