Jövőre már a Honda tesztpilótája lesz Aleix Espargaró. A spanyol versenyző elárulta, hogyan tekint erre az új kihívásra, és azt is tisztába tette, hogy tervez-e szabadkártyával elindulni egyes futamokon.
Aleix Espargaró, az állandó mezőny körelnöke az idény végén visszavonul a teljes szezonos versenyzéstől. Az Aprilia motorosa viszont nem fog teljesen eltávolodni a MotoGP világától, hiszen a Honda tesztpilótája lesz. Nemrég elárulta, hogyan tekint az előtte lévő feladatokra.
Hivatalos: Aleix Espargaró a Honda tesztpilótájaként folytatja a pályafutását
„Egy igazán jó lehetőség, és nagy megtiszteltetés nekem, hogy csatlakozhatok a Hondához – kezdte Espargaró. – Beszéltem a japán felső vezetéssel, és ők tényleg hisznek és bíznak bennem, szóval ez az, ami miatt végül úgy döntöttem, hogy hozzájuk megyek. Megpróbálom majd technikai szempontból magasabb szintre emelni a motort, ahogy az Apriliánál is tettem. De persze emellett csapatjátékos is leszek, megpróbálok majd együtt dolgozni a versenyzőkkel, és ott leszek a garázsban, hogy hozzam azt a hangulatot, amelyet az Apriliánál töltött nyolc szezonom alatt segítettem megteremteni. És erre is nagy szükségük van [a Hondánál], nemcsak technikai, hanem ilyen oldalon is tudok majd segíteni. Vagy legalábbis majd megpróbálok.”
„Mindenki képzelje el, milyen nehéz lehet egy olyan csapatnak, amilyen a Honda [gyári istállója], amelynek a versenyzői korábban mindent megnyertek, most pedig rendre a pontszerző helyen kívül végeznek. Ez érzelmileg is sokkoló lehet.”
Véget érhet az ikonikus kapcsolat: értesülések szerint szakítani fog a Honda és a Repsol
Megkérdezték tőle, hogy miért nem az Apriliánál fogja betölteni a teszpilóta szerepét. „Úgy gondolom, hogy vége az Apriliánál végzett munkámnak… Mindent megtettem, amit csak tudtam. Nyolc szezonon keresztül nagyon keményen dolgoztam, hogy segítsek az Apriliának az élmezőnybe kerülni, de tehát úgy gondolom, hogy ennek a munkámnak már vége. Van egy jó tesztpilótája a gyártónak [Lorenzo] Savadori személyében, aki remek munkát végez.”
„De a lényeg, hogy motivációt és egy jó lehetőséget jelen nekem, hogy csatlakozhatok a Hondához – tette hozzá. – Nem a legjobb pillanataikat élik, annyi biztos, szóval ha segíthetnék nekik visszajutni az élmezőnybe, az csodálatos lenne. Szerintem tényleg rájöttek, hogy változtatniuk kell. Bíznak bennem, és egy nagyszerű lehetőséget kaptam tőlük. Az pedig talán nem is kell mondanom, de [a Honda] az egyik legnagyobb márka a paddockban, amelynek a csúcson kell lennie, és győzelmekért harcolnia.”
A tesztpilóták rendszeresen rajthoz állnak egy-egy futamon szabadkártyával, ezt pedig Espargaró sem utasítja el. „Igen, a szerződésben szerepel néhány szabadkártyás lehetőség, de nem hiszem, hogy ez lenne most a legfontosabb – mondta. – De persze nem lesz ezzel gond, versenyezni fogok, és úgy gondolom, már bebizonyítottam, hogy most is elég gyors vagyok, még 34 évesen is. Még 4-5 jó évem biztosan van.”
„Egyszerűen túl sok” – Espargaró szerint az emberi test kevés a MotoGP erőhatásaival szemben