back to top
2024. november 21. 21:18
KezdőlapHírekEladóvá vált Bezzecchi történelmi KTM-e

Eladóvá vált Bezzecchi történelmi KTM-e

Eladóvá vált az egyik utolsó Moto2-es KTM, amellyel Marco Bezzecchi versenyzett a 2019-es idényben. Gyári motor lévén a gép a legfejlettebb eszközökkel rendelkezik, így nagy vezetési élményt nyújt a pályán.

Különleges motort lehet jelenleg megvásárolni, ugyanis a Facebookon egy 2019-es Moto2-es KTM-et hirdetnek. Egészen pontosan Marco Bezzecchi akkori versenygépét kínálják eladásra 69 ezer euróért, vagyis kicsit több mint 27 millió forintért. Ez majdnem 50 százalékkal kedvezőbb, mint amennyit új korában ért.

A motor azért különleges, mert ez volt az utolsó olyan szezon a gyorsaságimotoros-világbajnokság középső kategóriájában, amelyben a KTM gyártóként részt vett. Bezzecchi a Tech3 csapatában versenyzett, így a gép ennek az istállónak a színeiben pompázik. Az olasz motoros újoncként a bajnokság huszonharmadik helyén végzett 17 egységgel, miután mindössze négy alkalommal szerzett pontot, legjobb eredménye pedig az Assenben és Buriramban elért tizedik pozíció volt.

A motor abból a szempontból is történelminek számít, hogy ebben az évben érkezett meg a Triumph a Moto2-be, és a brit márka háromhengeres, 765 köbcentiméteres motorblokkjai váltották a Honda négyhengeres 600-as erőforrásait. A blokk 138 lóerő leadására képes, és az az évi Olasz Nagydíjon 300 km/h fölé vitte a sebességrekordot.

A teletankolva 140 kilogrammot nyomó gépet gyári motor lévén a kor legfejlettebb alkatrészeivel szerelték fel. A kipufogórendszert az Akrapovič, míg a magnéziumból készült felniket az OZ szállította. Utóbbi csökkenti a rugózatlan tömeget, javítva ezzel a felfüggesztés reakcióit, valamint a motor gyorsulását.

A váz szintén a legújabb verziójú, így a légbeömlőrendszer is a lehető leghatékonyabb. Az elektronikát teljes egészében a Magneti Marelli biztosította, és ez a felfüggesztésnek, a féknek, valamint a kormány lengéscsillapítójának a szenzoraira egyaránt kiterjed. Mindez segíti a pontos beállítást és a valós idejű megfigyelést, ráadásul a PC-csatlakozókábel az adatelemzést is megkönnyíti.

A karbon, illetve kevlár ötvözetéből készült burkolat nemcsak a tömeg szempontjából ideális, hanem kiváló tartósságot is biztosít a motornak. A hirdető azt is hozzátette, hogy a géphez egy önindító is jár, hogy könnyebb legyen a pályán történő használat. A motor egyébként jelenleg a Franciaország keleti részén fekvő, Annecy nevű városban található.