Jonathan Rea elárulta, a Yamahánál egyelőre nem tudja kihasználni azt, ami eddigi pályafutása során a legnagyobb erőssége volt. A brit pilóta elmondta, a mosti hétvége második futamának elején valami megtörte a lendületét, de aztán sikerült hasznosítania, amit korábban Toprak Razgatlıoğlutól tanult.
Azok után, hogy az előző héten megszerezte első idei dobogóját, Jonathan Rea ismét egy viszonylag feledhető fordulón van túl. A hatszoros világbajnok egyik futamon sem tudta beverekedni magát az első ötbe a Superbike-vb mosti hétvégéjén, és bár a tabellán elfoglalt pozícióján javított, továbbra is csak a tizedik helyen áll 75 ponttal.
Persze már a Superpole-on megnehezítette a saját helyzetét, hiszen csupán a tizenötödik pozíciót szerezte meg. Ez részben az elején történt bukásának volt betudható, ugyanakkor a tempója sem volt elég az élmezőnyhöz. Rea ennek kapcsán elárulta, a Yamahánál egyelőre nincs meg az az erőssége, amelyre korábban tudott építeni.
Razgatlıoğlu tönkreverte a mezőnyt, Bautista körelvétel miatt nagyon nehéz helyzetbe került
„Pályafutásom során az volt az erősségem, hogy amikor friss gumi került a motorra, mindent kipréseltem belőle – nyilatkozta. – A Yamahával viszont ezt most nem tudom megtenni. Keményen dolgozunk. Nagyszerűen érzem magam a motoron, de ez általában akkor jön el, amikor az abroncsok elkezdenek visszaesni. Az elején nagyon nehéz kihasználnom az erősségeket. Remy Gardner és Andrea Locatelli képes rá, de én még nem tartok ott. Hogy miért? Talán a dőlésszög miatt. Én konzervatív vagyok, és úgy tűnik, ezzel a motorral ez nem működik. Ha az időmérőn jobban tudunk szerepelni, és ki tudom használni a friss Pirelli-gumit, akkor ott kell lennünk [az élmezőnyben] vagy annak közelében.”
Rea aztán az első futamot a tizedik pozícióban zárta, majd jött a Superpole verseny, ahol óriási szerencséje volt, hiszen Álvaro Bautista az utolsó körben elesett, és így tudott bekerülni az első kilencbe. A második viadalt így valamivel jobb helyzetből várhatta, ám az elején visszaesett, és onnan kellett felzárkóznia.
A Ducatik csak ráijesztettek Razgatlıoğlura, majd Bautista húzta a rövidebbet a drámai végjátékban
„A hétvége íve pozitív volt – fogalmazott. – Az időmérőn megszerzett tizenötödik helyről a tizedik, a kilencedik, illetve a hatodik pozícióig jutottunk, ami valamennyire pozitív. Ez kiemeli az időmérő fontosságát, a pályapozíció jelentett mindent. A tempóm jobb volt, mint a körülöttem lévő srácoké, az előttem lévő bolyt el lehetett kapni. Azonban nagyon nehéz volt átverekedni magam a forgalmon. Az utolsó futamon jól rajtoltam, miután a harmadik sorból csekély esélyt adtam magamnak. A kettes kanyarnál valami történt, a fordulatszám nagyon alacsony volt. Egyes fokozatban voltam, de azt hittem, hogy másodikban vagy harmadikban vagyok. Azok a srácok, akik át tudtak vinni sebességet, elkaptak. Valami történt, ami kicsinálta a lendületemet. Ez megint csak pályapozícióba került. Minden pozitívum, amit az egyes kanyarig tettem, elszállt. Nem adtam fel. Miután meglett a pozícióm, a Hondákat gyorsan elintéztem, a következő célpont pedig [Michael Ruben] Rinaldi volt. Leszegtem a fejem, aztán elkaptam. Volt még egy kis gumink. Láttam, hogy a többiek visszaestek, de túlságosan messze voltak előttem. Nem könnyítettem meg a saját és a csapatom életét sem azzal, hogy a Superpole-on buktam.”
Rea valóban kifejezetten jó tempót produkált, és a verseny közepén sorra előzte meg a riválisait, de Gardnert már nem érhette utol. Ennek kapcsán elmondta, azt a taktikát választotta, amelyet Toprak Razgatlıoğlutól lesett el az elmúlt években lezajlott csaták során. A jelek szerint működött, hiszen a 37 éves motoros rengeteget javított.
„Miután átjutottam a Hondákon, arra gondoltam, hogy »ne add fel!« – idézte fel. – Tiszta lebegőben a Yamaha képes megfutni a köridőt. Egy ponton én voltam az egyik leggyorsabb a pályán. Ez azt mutatja, hogy vannak területek, amelyeken egyértelműen dolgoznunk kell. Tudtam, hogy ha tiszta levegőben vezetek, és a saját íveimet motorozom, akkor el tudom kapni [Rinaldit]. De hol tudom megelőzni? Nem volt agresszív. Ezt az előzést a Toprak elleni versenyzés során tanultam, és úgy tűnt, hogy működik. Kicsit többet tanultam a Yamaháról a forgalomban, és hogy miként használjam ki az erősségeit.”