A Yamaha bejelentette, hogy szerződést hosszabbított Álex Rinsszel, aki így marad a gyári csapatnál. A spanyol pilóta megállapodását két évvel toldották meg.
Már csak hét hely kiadó a MotoGP jövő évi rajtrácsán, ugyanis újabb hivatalos bejelentés történt. Ahogyan arra számítani lehetett, a Yamaha a Brit Nagydíj hetében hivatalossá tette, hogy Álex Rins jövőre is marad a gyári csapatnál. Ahogyan az mostanában másokkal is történt, a 28 éves pilóta 2026-ig, vagyis a jelenlegi technikai korszak végéig kapott szerződést.
With @yamahamotogp 4 2 more years 👉🏻😁
Happy to announce that we’ll keep working together at least until 2026 💪🏻 We’ll bring Yamaha where it belongs, to the top!#Yamaha #MotoGP #42ins pic.twitter.com/hUNIolRziv— Alex Rins (@Rins42) August 1, 2024
Rins 2017-ben mutatkozott be a Suzukival, de már a harmadik hétvégéjén eltörte a csukóját, az idény végén pedig tizenhatodikként végzett dobogó nélkül. A következő idényben viszont már többször is pezsgőzhetett, majd 2019-ben két győzelmet aratott. A koronavírus-járvány által leginkább sújtott esztendőben csapattársához, Joan Mirhez hasonlóan egy diadallal zárt, de míg honfitársának ez is elég volt a vb-címhez, addig neki „csak” a harmadik pozícióra volt jó.
A következő szűk két szezonban nem nyert, viszont a 2022-es év utolsó három fordulójából kétszer is ő állt a dobogó tetején, de a valenciai sikere mindenképpen keserédes volt, hiszen a Suzuki kivonult a MotoGP-ből. Rins az LCR Hondához szerződött, ahol ugyan óriási meglepetésre megnyerte az Amerikai Nagydíjat, de Mugellóban súlyosan megsérült, és utána már csak kétszer állt rajthoz a tavalyi idény hátralévő részében.
Két versenyzőt is bejelenthet a Yamaha a MotoGP következő versenye előtt
Nem meglepő módon el is hagyta az aszakai márkát, és idén már a Yamahánál versenyez. Eredményei nem feltétlenül indokolják a hosszabbítást, ugyanis a kilenc fordulóból mindössze négyszer szerzett pontot, és két-két tizenharmadik, illetve tizenötödik helyével csak Luca Marinit előzi meg az összetettben a többi állandó pilóta közül, míg csapattársa, Fabio Quartararo öt és félszer több egységet szerzett.
A francia motorossal már tavasszal megújították a megállapodást, így a gyári csapatnál már nincs kérdés. A jövőre szintén Yamahákkal versenyző Pramacnál viszont még egyik hely sem biztos: ha hinni lehet a legutóbbi híreknek, rövidesen bejelentik Miguel Oliveira leigazolását, a másik gépre pedig egy újoncot fognak ültetni.
„Nagyon boldog vagyok, hogy további két évig a Yamahánál versenyezhetek, és szeretném megköszönni a csapatnak és az iwatai vezetőségnek a belém vetett bizalmat – mondta Rins. – Az az egyértelmű célunk, hogy a Yamahát visszavigyük oda, ahová való, és ez a bajnoki címekért való küzdelmet jelenti. Örülök, hogy a MotoGP-ben megszerzett tapasztalatomat és munkamorálomat egy továbbra is olyan csapatnál kamatoztathatom, amely bebizonyította, hogy mindannyian nagyon keményen nyomják, és ezt folytatni is fogják.”
„Az első perctől kezdve láttam a Yamaha fejlődésre való hajlandóságát, és azt, minden erőforrást bevetnek, hogy elérjék ezt a célt – tette hozzá. – Ennek eredményeképpen, és a munkánknak is köszönhetően, ebben a szezonban jelentős lépéseket tettünk meg a helyes irányba, és ezt az utat szeretnénk folytatni a következő években is.”
Már pislákol a fény, de még csak az „alagút közepén” jár a Yamaha a MotoGP-ben
Lin Jarvis, a Yamaha versenyrészlegének ügyvezető igazgatója is megszólalt. „Álex további két évre való leszerződtetése fontos része volt a MotoGP-projektünkre vonatkozó tervünknek – nyilatkozta Jarvis. – Álex nemcsak egy nagyon tehetséges és gyors versenyző, de technikai szempontból is érti a dolgát, keményen dolgozik és igazi csapatjátékos.”