back to top
2024. szeptember 19. 18:31
KezdőlapMotoGPBastianini nagy hajrával győzte le Martínt a „retróversenyen", aki így is visszavette...

Bastianini nagy hajrával győzte le Martínt a „retróversenyen”, aki így is visszavette a vezetést a tabellán

Enea Bastianini nyerte a retrófestésekkel rendezett Brit Nagydíjat, miután a verseny második felében Francesco Bagnaiát és Jorge Martínt is megelőzte. A spanyol motoros visszavette a vezetést az összetettben a címvédőtől.

A silverstone-i hétvégéken a megszokott, de összességében szokatlan módon a Moto3-as futam után a MotoGP főversenyével folytatódott a Brit Nagydíj zárónapja. Ami pedig aztán végképp szokatlan volt, hogy a gyorsaságimotoros-világbajnokság 75. évfordulójának alkalmából minden csapat retrófestéssel állt rajthoz, ezeket még csütörtökön mutatták be.

Bemutatták a silverstone-i versenyhétvége retro festéseit (képek)

Ami a rajtrácsot illeti, a pole pozícióból a sprintfutamhoz hasonlóan most is Aleix Espargaró indulhatott, mellőle pedig a két gyári Ducati, Francesco Bagnaia és Enea Bastianini várhatta a piros lámpák kialvását. A verseny előtt a címvédő mögött mindössze 1 pontra lévő Jorge Martín negyedikként kezdett. Ami a gumiválasztást illeti, a gyári Aprilia motorosa a kemény, a mögötte lévők pedig a közepes első abroncsot választották.

Espargaró jött ki a legjobban Viñales bukásából, Bagnaia a fóliája miatt bukta el a pole pozíciót

Bagnaia jól kapta el a rajtot, mögé pedig Martín jött fel, de aztán Bastianini megelőzte. Sőt, aztán Espargaróval harcolt, aminek következtében a szintén jól kezdő Marc Márquez megelőzte a mezőny körelnökét, de aztán még az 1. körben visszaesett honfitársa mögé. Mögöttük a két Trackhouse már az elején elesett, míg Brad Bindernek technikai hiba miatt kellett feladnia a küzdelmet.

A 2. körben Bastianini hibázott, így Martín visszajött a második pozícióba, Bagnaia pedig ellépett a többiektől. Egy körrel később Espargaró is elment a sprintfutam győztese mellett, és Marc Márquez is bebújt mellé, ám neki már nem jött össze az előzés. Olyannyira, hogy a kör végére inkább öccse, Álex Márquez közelítette őt meg.

Martínnak többé-kevésbé sikerült visszazárkóznia Bagnaiára, ahogyan Espargaró is tudta tartani a tempót. A 4. és az 5. körben azonban nem változott a sorrend, mígnem a következőben Fabio Di Giannantonio maga mögé utasította Pedro Acostát, így megszerezte a hetedik pozíciót.

A 7. kör végén a VR46 pilótája folytatta a felzárkózást, és egy szép manőverrel megelőzte Álex Márquezt. A Gresini versenyzője azonban nem hagyta magát, és a következő körben kanyarokon keresztül csatáztak egymással. Ennek köszönhetően nőtt a hátrányuk az első ötössel szemben, Acosta pedig utolérte őket.

Az első ötös szépen együtt maradt, de egyikük sem volt előzési pozícióban. A 10. körben aztán Martín utolérte Bagnaiát, mögöttük pedig Espargaró, Bastianini és Marc Márquez értek jobban össze. Sőt, a gyári Ducati ifjabbik pilótája a következő kör végén meg is előzte aaz állandó mezőny korelnökét, így feljött a harmadik helyre, de hátránya már 1 másodperc feletti volt.

A 12. körben aztán az élen is történt változás, Martín ugyanis maga mögé utasította Bagnaiát, és hárította az azonnali visszatámadási kísérletet. A következő körben viszont a Pramac pilótája lecsúszott az ideális ívről, és bár maradt az élen, ezzel Bastianini megérkezett közvetlenül mögéjük.

Bastianini egy ideig nem támadta meg csapattársát, de aztán a 14. körben Bagnaia csúszott le az ívről, így megvolt a helycsere a gyári Ducati versenyzői között. A fiatalabbik olasz pilóta el is indult az időközben kicsit meglépő Martín után. Mögöttük Espargaró és Marc Márquez immáron körök óta közvetlenül egymás mögött motoroztak, de a nyolcszoros világbajnok nem tudta megtámadni honfitársát.

Egészen a 16. körig, amikor Márquez bebújt az Aprilia mellé, és feljött a negyedik pozícióba. Sőt, Espargaró annyira elfogyott, hogy két körrel a vége előtt Di Giannantonio is megelőzte. Ekkor viszont már Martín és Bastianini voltak a középpontban, hiszen az olasz motoros utolérte márkatársát. A Pramac pilótájának pedig annyira elfogytak a gumijai, hogy ugyancsak az utolsó előtti körben lecsúszott az ívről, így a gyári Ducati versenyzője átvette a vezetést.

Innentől kezdve nem változott a sorrend, Bastianini pedig a sprint után a főversenyt is megnyerte. Martín azonban így sem szomorkodhatott, hiszen második helyével visszavette a vezetést a tabellán, és 3 pont az előnye a harmadikként célba érő Bagnaia előtt. Marc Márquez lett a negyedik, akinek így 13 pontra nőtt a hátránya Bastianinivel szemben a tabellán. A futam krónikájához még hozzátartozik, hogy Luca Marinit vizsgálják a guminyomás miatt, így könnyen lehet, hogy nem őt, hanem Nakagami Takaakit regisztrálják a tizenötödik helyen.

A MotoGP silverstone-i főfutamának végeredménye