Marc Márquez rámutatott, hogy az aerodinamika miatt ma már nem lehet úgy bevenni a kanyarokat, ahogy azt korábban Casey Stoner és Dani Pedrosa csinálta. A MotoGP jelenlegi szabályrendszerét maga Stoner is kritizálta.
MotoGP-rajongókkal beszélgetve nem egyszer hallhatja az ember a jól ismert fordulatot: régen minden jobb volt. A hangoztatói általában azt értik ez alatt, hogy napjainkban kevésbé szorosak a versenyek, és a nézők kevesebb előzést láthatnak, mint korábban. Utóbbinak a csökkenését a szakértők legtöbbször az aerodinamika elterjedésével magyarázzák. A 2010-es évek második felétől valóban már szinte elképzelhetetlenek a királykategóriás gépek szárnyak nélkül. Ez pedig Marc Márquez elmondása szerint a vezetést is megváltoztatta.
„Különösen a fékezésnél és a kanyarokban, azt kell tenned, amit a motor akar, és nem azt, amit te szeretnél csinálni – magyarázta Márquez. – Ha a múltban láttad legalább egy kicsit Casey Stonert, vagy akár Dani Pedrosát, ők mindig csúsztatták a hátsó kereket, és azzal a csúszással mentek be [a kanyarokba]. Most már senki sem csinálja ezt. Hogy miért? Mert így megölöd az aerodinamikát, és onnantól csak még nehezebb lesz a dolgod.”
Egyébként Stoner maga is többször kritizálta már a mai MotoGP-t, a kétszeres világbajnok leginkább a szabályokat állította a célkeresztjébe. A 2027-ben érkező új szabályrendszer sem nyerte el a tetszését, de korábban már a jelenlegi is megszólalásra késztette. „Mindig arra gondolunk, hogy ezt a fejlődést nem lehet megállítani – nyilatkozta. – Pedig meg lehetne, különösen egy prototípus-bajnokságban. Nincs szükségünk ezekre az utcán, úgyhogy szabályozhatjuk, hogy mit csinálunk.”
Stoner kritizálta a MotoGP új szabályait, szerinte „csak a mérnökök járnak jól” a változtatásokkal
„Olyan szabályrendszerre van szükségünk, amely alapvetően tíz évre szól – tette hozzá. – A gyártók jönnek, tudják, mit tudnak félretenni a költségvetésből, ez reális. Hozzák vissza a Suzukit, a Kawasakit és más gyártókat! Tudnák, hogy tíz évig ugyanazok a szabályok, nem lesznek állandóan bajban, mert »erre most nincs meg a költségvetésünk«. Sok minden történik, amiről mindenki azt hiszi, hogy előreviszi [a sportágat]. Azonban le kell lassítaniuk. Idén egyetlen olyan futam sem volt, ahol minden [állandó] versenyző ott ült volna a helyén. Ez azt mutatja, hogy túl sok minden történik. Úgy érzem, mintha folyamatosan a Forma–1-et próbálnánk utánozni, csak nálunk sokkal több az elektronika.”