back to top
2024. november 22. 04:17
KezdőlapMotoGPMarc Márquez elmagyarázta, hogy manapság miért nem vezet senki úgy, mint Stoner...

Marc Márquez elmagyarázta, hogy manapság miért nem vezet senki úgy, mint Stoner és Pedrosa

Marc Márquez rámutatott, hogy az aerodinamika miatt ma már nem lehet úgy bevenni a kanyarokat, ahogy azt korábban Casey Stoner és Dani Pedrosa csinálta. A MotoGP jelenlegi szabályrendszerét maga Stoner is kritizálta.

MotoGP-rajongókkal beszélgetve nem egyszer hallhatja az ember a jól ismert fordulatot: régen minden jobb volt. A hangoztatói általában azt értik ez alatt, hogy napjainkban kevésbé szorosak a versenyek, és a nézők kevesebb előzést láthatnak, mint korábban. Utóbbinak a csökkenését a szakértők legtöbbször az aerodinamika elterjedésével magyarázzák. A 2010-es évek második felétől valóban már szinte elképzelhetetlenek a királykategóriás gépek szárnyak nélkül. Ez pedig Marc Márquez elmondása szerint a vezetést is megváltoztatta.

Miért nem lehet száműzni az aerodinamikát a MotoGP-ből?

„Különösen a fékezésnél és a kanyarokban, azt kell tenned, amit a motor akar, és nem azt, amit te szeretnél csinálni – magyarázta Márquez. – Ha a múltban láttad legalább egy kicsit Casey Stonert, vagy akár Dani Pedrosát, ők mindig csúsztatták a hátsó kereket, és azzal a csúszással mentek be [a kanyarokba]. Most már senki sem csinálja ezt. Hogy miért? Mert így megölöd az aerodinamikát, és onnantól csak még nehezebb lesz a dolgod.”

Egyébként Stoner maga is többször kritizálta már a mai MotoGP-t, a kétszeres világbajnok leginkább a szabályokat állította a célkeresztjébe. A 2027-ben érkező új szabályrendszer sem nyerte el a tetszését, de korábban már a jelenlegi is megszólalásra késztette. „Mindig arra gondolunk, hogy ezt a fejlődést nem lehet megállítani – nyilatkozta. – Pedig meg lehetne, különösen egy prototípus-bajnokságban. Nincs szükségünk ezekre az utcán, úgyhogy szabályozhatjuk, hogy mit csinálunk.”

Stoner kritizálta a MotoGP új szabályait, szerinte „csak a mérnökök járnak jól” a változtatásokkal

„Olyan szabályrendszerre van szükségünk, amely alapvetően tíz évre szól – tette hozzá. – A gyártók jönnek, tudják, mit tudnak félretenni a költségvetésből, ez reális. Hozzák vissza a Suzukit, a Kawasakit és más gyártókat! Tudnák, hogy tíz évig ugyanazok a szabályok, nem lesznek állandóan bajban, mert »erre most nincs meg a költségvetésünk«. Sok minden történik, amiről mindenki azt hiszi, hogy előreviszi [a sportágat]. Azonban le kell lassítaniuk. Idén egyetlen olyan futam sem volt, ahol minden [állandó] versenyző ott ült volna a helyén. Ez azt mutatja, hogy túl sok minden történik. Úgy érzem, mintha folyamatosan a Forma–1-et próbálnánk utánozni, csak nálunk sokkal több az elektronika.”