back to top
2024. szeptember 19. 18:31
KezdőlapMotoGPBagnaia nagy fölénnyel és körrekorddal zárta az élen a napot, mögötte nagy...

Bagnaia nagy fölénnyel és körrekorddal zárta az élen a napot, mögötte nagy a csata a Ducatik között

Francesco Bagnaia pályacsúccsal zárta az élen az Osztrák Nagydíj edzését a MotoGP-ben, megelőzve a Pramac versenyzőit és Marc Márquezt, akik között minimális volt a különbség. Fabio Di Giannantonio meglátogatta az orvosi központot bukása után.

A MotoGP edzésével zárult az Osztrák Nagydíj első, pénteki napja. Szokás szerint ezen a tréningen dőlt el, hogy melyik tíz versenyzőnek nem kell részt vennie a Q1-ben a szombati időmérőn. Ami az időjárást illeti, a délelőtti gyakorláshoz hasonlóan verőfényes napsütés fogadta a mezőnyt: a levegő hőmérséklete 32, az aszfalté 37 fokos volt a bokszutca megnyitásának pillanatában.

Roncsderbivel, Acosta brutális bukásával és Martín elsőségével indult a spielbergi hétvége

A legtöbben két közepes gumin kezdték az edzést, de előkerültek a kemény elsők és a lágy hátsók is. Mondhatni, szokás szerint a két Márquez futotta meg az első mért kört: Marc 1:31.172-vel, míg Álex ennél 38 századdal gyengébb idővel kezdett. A leggyorsabb viszont Francesco Bagnaia volt, aki 1:30.843-mal nyitott, 54 ezreddel megelőzve Fabio Quartararót, akinek viszont pályaelhagyás miatt elvették a körét.

A második próbálkozások során a címvédő tovább gyorsult, és 1:29.637-es körének köszönhetően továbbra is vezetett, 31 századdal megelőzve Jack Millert. Nem sokkal később viszont Marc Márquez immáron a harmadik körével feljött a második helyre, miután 92 ezreddel felülmúlta a gyári KTM motorosát.

Aztán viszont mind Bagnaia, mind Márquez visszaesett, ugyanis a korábban a kavicságyat is megjáró Jorge Martín is megérkezett az élmezőnybe, sőt, konkrétan az első helyre, miután 17 ezreddel múlta felül bajnoki riválisát. Azonban sokáig nem vezetett, ugyanis a gyári Ducati pilótája tovább faragott az idején, és 88 ezredes különbséggel visszaállt az élre.

Bagnaia körét azonban elvették, de Martín csak ideiglenesen került vissza az eredményjelző tetejére, ugyanis Marc Márquez 112 ezreddel gyorsabb volt nála, így átvette a vezetést. A címvédő viszont tovább próbálkozott, és immáron egy érvényes, ráadásul még gyorsabb körrel jelentkezett, és 228 ezreddel megelőzte leendő csapattársát.

Az edzés első bukását a Honda tesztpilótájaként induló Stefan Bradl produkálta a 2-es sikánban. Mindeközben a gyári Aprilia pilótái egymást zavarták meg, a szintén szabadkártyával szereplő márkatársuk, Lorenzo Savadori motorblokkja pedig füstölni kezdett, és ki is intették őt a bokszutcába.

Félidőhöz közeledve Marco Bezzecchi volt a következő eleső pilóta, a VR46 motorosa a 2-es sikán kijáratánál bukott. Nem sokkal később csapattársa, Fabio Di Giannantonio is a kavicságyban kötött ki, ő a 8-as kanyarban járt pórul, majd elvitték az orvosi központba. Marc Márquez szintén meglátogatta a bukóteret, de neki sikerült motoron maradnia.

A szabadedzésen kétszer is eleső Pedro Acosta ismét bukott ezúttal a 9-es kanyarban, de szerencsére ez csak a motor esetében volt látványos, ő már a csúszás közben felállt, majd mutatta, hogy vigyék vissza a bokszba. Szerencséjére ott volt a tartalékmotor, mert az a versenygép elég csúnyán összetört. A szabadkártyával rajthoz álló Pol Espargarónak szintén nem alakult jól az edzés, ugyanis lelassult, majd félrehúzódott, és dühösen vette tudomásul a történteket.

Bő 20 perccel a vége előtt az élmezőny tagjai visszatértek a pályára, és Marc Márquez 205 ezredre csökkentette Bagnaiával szembeni lemaradását. Időközben egyébként Martín mögött változott a sorrend, hiszen a negyedik helyre Franco a VR46-hoz igazoló Morbidelli jött fel, míg utána egy-egy Yamaha és Honda következett Álex Rins, illetve Johann Zarco személyében. Bő 15 perccel a vége előtt aztán Maverick Viñales feljött az ötödik pozícióba.

A hajrához közeledve Acosta javított először komolyabbat, a GasGas újonca 28 ezredes lemaradással feljött a harmadik helyre, míg Miller szintén megelőzte Martínt. Bezzecchi náluk is gyorsabb volt, és a második pozícióba ugrott fel, de nem sokáig volt ott, ugyanis Martín 1:28.917-tel átvette a vezetést. Acosta tovább javított, és 391 ezreddel visszavette a harmadik helyet.

Marc Márquez szintén megérkezett, és mindössze 25 ezreddel maradt el a Pramac motorosától, így feljött a második pozícióba, míg Morbidelli 293 ezredes hátránnyal a harmadik helyen állt. Egészen addig, amíg Aleix Espargaró meg nem előzte, utóbbi 19 századdal maradt el barátjától. Bagnaia kettőjük közé tudott bejönni.

Az utolsó próbálkozások során Marc Márquez mindössze 1 ezreddel előzte meg Martínt, ám honfitársa aztán 89 ezreddel visszavette a vezetést. Azonban Morbidelli nála is gyorsabb volt, egészen pontosan 38 ezreddel, Bagnaia viszont mindannyiuknál sokkal jobb kört, 1:28.508-as pályacsúcsot motorozott. Álex Márquez közvetlenül bátyja mögé, az ötödik helyre jött fel, utóbbi csak az idején tudott javítani.

Néhány másodperccel a leintés előtt Enea Bastianini esett el a 2-es sikánban, majd Binder feljött az ötödik helyre, elütve ezzel Acostát a továbbjutástól. Bastianini ezzel a tizedik helyre csúszott vissza, így neki még pont meglett a Q2, ahogyan az előtte végző Bagnaiának, Morbidellinek, Martínnak, Marc Márqueznek, Bindernek, Álex Márqueznek, Aleix Espargarónak, Viñalesnek és Bezzecchinek is.

A MotoGP spielbergi edzésének végeredménye