back to top
2024. november 22. 00:08
KezdőlapMotoGPMár a győzelmet vette célba Marc Márquez, amikor a „legrosszabb pillanatban” jött...

Már a győzelmet vette célba Marc Márquez, amikor a „legrosszabb pillanatban” jött a hiba

Marc Márquez elárulta, az Osztrák Nagydíj sprintjén már azon gondolkodott, hogy meg tudja-e támadni Francesco Bagnaiát, amikor jött a hiba. A tempójának viszont örült, és a főfutamon megpróbál legalább egy harmadik helyet kihozni belőle.

Marc Márqueznek kifejezetten jól alakult az Osztrák Nagydíj hétvégéje, egészen a sprintfutam hajrájáig. A korábbi hétvégékkel ellentétben pénteken ezúttal könnyedén bejutott a Q2-be, ahol az első sorba kvalifikálta magát. A rajtnál szintén nem vesztett pozíciót, sőt, Jorge Martín hosszú körös büntetése után úgy tűnt, hogy a második helyen futhat be.

A hajrához közeledve 1,7 másodperc volt a hátránya Francesco Bagnaia mögött, de ezt 1,4-re sikerült lecsökkentenie. Azt viszont már soha nem tudjuk meg, hogy képes lett volna-e megszorongatni a címvédőt, ugyanis a 3-as kanyarban elesett. Ennek következtében Enea Bastianini 19 pontra növelte előnyét vele szemben a tabella harmadik helyén.

Martín büntetése és Marc Márquez bukása után Bagnaia könnyedén nyerte meg a spielbergi sprintet

„Nehéz elfogadni, de örülök ennek a szombatnak – nyilatkozta Márquez. – A teljesítmény ott volt. Tudom, hogy mi volt a hiba. [Az időmérő után] azt mondtam a parc fermében, hogy fél lépéssel vagyok lemaradva az élmenők mögött, a sprinten pedig túl sokat kockáztattam. Még arra is gondoltam, hogy az utolsó körökben el tudom kapni Peccót, mert nagyon jól éreztem magam a motoron.”

Persze Bagnaiának elegendő előnye volt ahhoz, hogy nem feltétlenül kellett mindent kiadnia magából, illetve a motorjából, és a leintés után elmondta, hogy ekkor már menedzselte a tempót, és a különböző motorblokk-beállításokat próbálgatta a főversenyre. Márquez tisztában van vele, hogy márkatársában volt tartalék, de ő is tudott volna újítani.

„Jól éreztem magam, és tudtam, hogy a sprint utolsó köreiben leszek erős, mert a használt gumival jobban érzem magam, mint az újjal – magyarázta. – Szóval akkor, az elején próbáltam menedzselni a helyzetet. Aztán, amikor támadásba lendültem, és tényleg jó volt a tempóm, a hármas kanyarban hibáztam. Nagyon jó teljesítményt nyújtottam a hétvége során, de a legrosszabb pillanatban rontottunk.”

A nyolcszoros világbajnok úgy véli, túlságosan optimistán ment be a 3-as kanyarba. Ennek kapcsán részletesen elmondta, hogy pontosan mi történt, és arra is kitért, hogy az időjárás nem könnyítette meg a dolgát. Az időmérőn ugyanis még jóval alacsonyabb volt a hőmérséklet, mint a délutáni sprinten, amelyen így másképpen kellett motorozni.

„Elég nehéz felmérni a pálya határát, különösen, ha az ember a többiek mögött motorozik, mert délelőtt a hűvösebb időjárás miatt tizenöt fokkal alacsonyabb az aszfalt [hőmérséklete], teljesen más a vezetési stílus – fogalmazott. – A versenyen sokszor blokkoltam az első [kereket], és sokkal nehezebb volt. A bukás előtt blokkoltam a fékezésnél, és kicsit felengedtem a féket, majd amikor újra meghúztam, a sebesség miatt elestem. Amikor az ember blokkol, megnő a sebesség.”

Márquez az utolsó négy sprintből háromszor is elesett, legutóbb a Brit Nagydíj szombati futamán kötött ki a földön. Az azonban elmondása szerint egészen más érzéseket váltott ki belőle, mint a mostani, amikor azt a bizonyos fél lépést próbálta ledolgozni. A hosszabbik futamot viszont mindenképpen be szeretné fejezni, és legalább a dobogó alsó fokára fel akar állni.

„A silverstone-i baleset miatt sokkal rosszabbul éreztem magam, mint most – jelentette ki. – Ezúttal úgy érzem, hogy nem szeretek bukni, de legalább ott voltam [a tempót tekintve]. Az első helyekért harcoltam. Az viszont igaz, hogy ha okosak vagyunk, akkor vasárnap jó hozzáállással meglehet a harmadik hely. Aztán a futam során meglátjuk, nem lehet tudni, hogy az ember mikor húzza meg a gázt.”