Pol Espargaró számára a második rajtsor volt a cél, ám az időmérőn történt bukása megakadályozta ennek elérésében, aminek szerinte mentális oka volt. A spanyol versenyző úgy véli, teljesítménye sokat elárul a KTM fejlesztéseinek minőségéről.
Az Osztrák Nagydíj hétvégéjén három tesztpilóta is szerepet kapott a szabadkártya révén. Közülük egyértelműen Pol Espargaró nyújtotta a legjobb teljesítményt. A 33 éves motoros az első szabadedzésen a harmadik, míg a szombaton rendezett másodikon a második helyet szerezte meg, és bátyja, Aleix Espargaró már azt vizionálta, hogy akár a dobogóért is harcolhat.
Ez azonban a sprinten nem történt meg, és a főfutamot illetően sem túl nagy a valószínűsége. Ennek elsődleges oka, hogy az időmérőn elesett, és nem tudta befejezni az ígéretes körét. Pedig azzal akár a második sorba is kvalifikálhatta volna magát „Ez volt a cél, és közel voltunk – nyilatkozta. – Szerintem gyorsak voltunk.”
Martín sérült ujjal is legyőzte Bagnaiát, kettejüket megközelíteni sem tudták a spielbergi időmérőn
Az ifjabbik Espargaró idén a mugellói forduló után másodszor kapott lehetőséget a KTM-től versenykörülmények között. Szavai arra utalnak, hogy szerinte az ezzel járó teher volt az elsődleges okozója az esésének. „Amikor az ember itt van és újra versenyez, a nyomás visszajön – fogalmazott. – Ideges voltam, féltem.”
Espargarónak az ígéretes tempója ellenére a Q1-et is meg kellett járnia, ahol Miguel Oliveiráéval ezredre azonos idővel végzett a második helyen. A pénteki edzésen ugyanis nem volt esélye a továbbjutásra, mert a motorblokkja meghibásodott. „A pénteki két motorblokkal kapcsolatos probléma nélkül könnyű lett volna azonnal a Q2-be jutni – vélekedett. – Erre mindenképpen jó esélyünk lett volna.”
Egy ilyen jellegű baki nyilvánvalóan mindig bosszantó, pláne annak tudatában, hogy korábban rengeteget tesztelték, és a nyolcszoros MotoGP-dobogós beszámolója alapján akkor nem ütötte fel a fejét ez a probléma. Hogy pontosan mi okozta, arról nem beszélt, mindenesetre tény, hogy szombaton nem hátráltatta ez a tényező.
How about that, @polespargaro?! ❤️🔥
What a ride from our test rider who crossed the line in 9th. #KTM #ReadyToRace #AustrianGP. 🇦🇹 pic.twitter.com/L1j2KwRGH5
— Red Bull KTM Factory Racing (@KTM_Racing) August 17, 2024
„Most kitartott – utalt a sprintversenyre. – Ugyanilyen könnyen előfordulhatott volna a tesztek során is, de nem történt meg. Ez kifogásnak hangzik, ám ennyi tesztkilométer után nem számítottunk rá, sokkoló volt. Nem hiszem, hogy ez még egyszer megtörténik, akkor sem, ha még egy egész évig ezzel a motorral fogunk menni.”
Espargaró végül a tizedik helyről kezdhette meg a sprintet, és egy ideig a nyolcadik pozícióban haladt. Aztán viszont Brad Binder és Marco Bezzecchi is megelőzte, de Marc Márquez bukásának köszönhetően végül pontot tudott szerezni. Ezzel utolérte a gyári Honda állandó versenyzőjét, Luca Marinit, de ami ennél fontosabb, hogy működni látszanak a KTM fejlesztései.
Martín büntetése és Marc Márquez bukása után Bagnaia könnyedén nyerte meg a spielbergi sprintet
„Egy sprintfutamon nehéz benyomást szerezni róla – mondta a motorról. – Azonban az a tény, hogy a második szabadedzésen én voltam a leggyorsabb, annak ellenére, hogy nem vagyok annyira jó, mint Brad, Pedro [Acosta] és Jack [Miller], sokat elmond a motor minőségéről. Általában három-négy tizeddel gyorsabbak nálam.”