Fabio Quartararo kijelentette, ez volt számukra a szezon egyik legrosszabb hétvégéje, majd ő és csapattársa, Álex Rins sem nyilatkozott a televíziónak. Ennek oka, hogy mindketten Misanóba repültek tesztelés céljából.
Katasztrofálisan alakult a Yamaha számára az Osztrák Nagydíj hétvégéje. Az már aligha lepett meg bárkit is, hogy a sprinten nem szereztek pontot, az viszont utoljára a 2022-es asseni hétvégén történt meg velük, hogy vasárnap pont nélkül zártak. Akkor viszont a négy motorjukból három kiesett, míg Andrea Doviziosónak azok után kellett felzárkóznia, hogy az első körben visszaesett a huszonharmadik helyre.
Ilyesmiről viszont most szó sem volt, olyannyira, hogy a tizenötödik pozícióból rajtoló Fabio Quartararo tizenkettedikként fejezte be az első kört. Persze ehhez kellett Marc Márquez és Franco Morbidelli ütközése, de a francia versenyző nem csak velük nem tudott mit kezdeni a későbbiekben. Végül a hosszú körös büntetése után tizennyolcadikként intették le, de a pontszerzés nem ezen múlt, hiszen csapattársa, Álex Rins több mint 6 másodperccel végzett előtte. Utóbbi szintén lemaradt az első tizenötről, hiszen a tizenhatodik helyen látta meg a kockás zászlót.
Martín csak az elején tudta megszorítani Bagnaiát, Marc Márquez nagyot zárkózott a rossz rajtja után
„Egyértelműen ez volt a szezon egyik legrosszabb hétvégéje – nyilatkozta Quartararo. – Próbáltunk javítani, de sajnos egyre rosszabb és rosszabb a helyzet. Nem találtuk meg a módját a javulásnak. Az első körökben igyekeztem olyan keményen nyomni, amennyire csak tudtam, ahogyan a többiek is, de sajnos megelőztek minket. Aztán problémák voltak a [gumi] nyomásával, az eredmény pedig katasztrofális lett.”
A borzalmas szereplésnek köszönhetően idén harmadszor fordult elő, hogy a Honda vasárnap gyártói szinten több pontot szerzett a Yamahánál. Azonban Jerezben a teljes hétvégét tekintve a hangvillások voltak a jobbak, míg Le Mans-ban Quartararo kifejezetten ígéretes pozícióból bukott, vagyis 2024-ben először fordult elő, hogy a Honda erőből legyőzte a Yamahát az adott fordulóban.
Ha pedig az élmezőnnyel hasonlítjuk össze Quartararo teljesítményét, az talán ennél is elkeserítőbb képet ad. A 25 esztendős motoros 43,788 másodpercet kapott a futamot megnyerő Francesco Bagnaiától. Mindez azt jelenti, hogy körönként átlagosan több mint másfél másodperccel volt lassabb nála, és ezen az sem segítene sokat, ha levonnánk a hosszú körös büntetés miatt elvesztett időt.
#AustrianGP – Race Results ☁️ #MonsterYamaha | #MotoGP pic.twitter.com/D5F5HMCSRF
— Monster Energy Yamaha MotoGP (@YamahaMotoGP) August 18, 2024
Quartararo és Rins a szokásokkal ellentétben nem nyilatkoztak a televíziós társaságoknak. A francia versenyző annyit azért elmondott, hogy a repülőhöz siet, amely azóta elvitte őt Misanóba, és alighanem csapattársa is emiatt sietett elhagyni a paddockot. Az úti cél pedig nem véletlen, hiszen kedden és szerdán a Marco Simoncelliről elnevezett pályán tesztelnek.
A Yamaha ugyanis ezt az állandó versenyzőivel is megteheti az idei évre bevezetett koncessziós szabályoknak köszönhetően, hiszen az ivatai gyártó a nyári szünet után is maradt a D, vagyis a legnagyobb szabadságot biztosító kategóriában. A Honda egyébként szintén meglátogatja a helyszínt Luca Marinivel és Joan Mirrel, de utóbbi elmondta, hogy ők csak szerdán fognak körözni. A KTM ugyancsak jelen lesz, de őket csak tesztpilóta képviselheti. Ez utóbbi nem az Ausztriában tizenegyedikként végző Pol Espargaró, hanem Dani Pedrosa lesz.